marden
Forumsvar skapade
-
statestiken talar för att det går snabbare utomlands o den ljuger alldrig:)
5/10 på svenska 10i topp listan är satta utomlands fast antalet försök att åka fort me gps görs minst 9/10 gr på svensk vattenvarför jag ska lägga mig i detta som alldrig surfat utanför stan kan man däremot undra
-
provriggade ett segel i dag med min nya v.se förlängare o på tomten funkade den bra iallafall
-
har ni mer rutinerade öland resenär nåt fint tips på boende, stuga vandrarhem pensionat eller snarare om det är nått som ska undvikas
kommer få med mig hela familjen på 2+2 -
de va som f.n låg du så långt efter från början novice o sen körde om warparna,
i lä dessutom:)edit nu när jag tittat riktigt noga ser jag ju att det är en f2 sxs som ligger först de e grejer det
-
tobhed vakna nu o ge lite pikar om vilket segel som ligger först på bilden
-
ska vi göra ett nytt försök imorrn?
om prognoserna står sig
nu när det verkar som jag lurat in bjornen i gps träsket blir vi kanske två:)
jag röstar på dalarö samt att vi samlas i ett tids spann på några timmar så vi ses där vi är o tävlingskänslan blir mer närvarande om vi är där samtidigt -
jag väger bara 4 kg mer o tycker nog det krävs ca 10m/s för jag ska få nån fart på min 7,0a sen kan det va stor skillnad på mina 10 o dina 10m/s
kan iofs va min teknik som suger för jag tror inte jag får nån större fart på nått under 10m/s
du ska nog inte va så orolig att det är tungt att hålla en modern slalom 7,5 helleredit ser ut som det kan bli fituna på söndag du lr andra hugade spekulanter kan få testa mitt kitt då så du får nått att jämnföra med om det ska va större lr mindre
-
för att gå fort i 6-10 krävs det nog tyvärr segel mellan 7,5-8,5 o en bräda som är 60-65cm bred volymen är väl ointresant
däremot om det blåser 9-13 har jag ett perfekt kitt för dig när ditt mindre kitt inte riktigt bär eller vad sägs om
naish stelth 7,0m2 -05 o en sonic 85l 55cm-03 finns på köp o sälj -
@Jester 380501 wrote:
Min 7.8 förlänger jag 42 cm, men känns ändå identisk med mina andra storlekar. Skulle iofs vara intressant att prova det seglet med en 490.
Tidigare hade jag ett NP V8 där jag hade en längre mast än rekommenderat (fel sorts oxå, en fiberspar), men jag fick aldrig testat med ”rätt” mast i det seglet och hade inga andra storlekar…
det var iofs inte det att byta mastlängd jag tänkte på
utan att man oftast hoppar över varanan storlek i sin segellinje
så en lätt borde välja typ 5,5-6,5-7,5-8,5m2 där varje storlek har mer förlängning på respektive mast
än en tung som borde välja typ 6,0-7,0-8,0-9,0m2
ex 6,0-4,30mast+10cm
6,5 4,30mast+25cm borde bli mjukare?
7,0-4,60+10 hård
7,5-4,60+25cm mjuk
teoretisk alltså -
jorå fick köra bil som ett svin 🙂
-
kan ni inte ge upp snart me att försöka sälja en kurs till spray o förstå att han inte vill börja på en sån i vår särsilkt när han har 60mil till linköping
låt han göra som dom flesta av oss gjorde på 80 talet köpa en bräda o lära sig så småningom -
jag trodde du vart på landsort i dag o sett en fin speedraka när jag läste rubriken
annars verkar det mesta gå fel för smhi nu för tiden -
ahh…. denna grymma värld vad har jag gjort för ont mot han där uppe ?
jobbade som ett svin hela dan för att hinna med det som skulle göras för komma iväg
väl där skummade havet o gick knappt att rigga på stranden o den grova sanden blåste som nålar o skinnet .
här skulle rekord slaktasmen när det var dags att kliva i hade man ingen hängsele med sig
hmm.. köra lite utan njee
lasta på allt man hade på seglet så det inte skulle blåsa iväg sen slog man nog rekord på vägen skälåker /hem t o r men väl tillbaka en timme senare mojnade precis. -
ha ha ha
masse tror jag är bäst på franskafick ni stanna o lägga i backen tillbaks till skylten för att ta kort