marden
Forumsvar skapade
-
det kom plöstligt var kom den proggen ifrån, eftermidagen kanske för min del
finnarna tror det blir bättre o bättre på kvällen -
faen ni låter ju värre än försäljare eller är det så känsligt me mast?
förstår bjarke som väl tävlar me formula o jagar 1/10 knop me monsterriggar
men för en annan som ligger 10-15kn efter eliten känns det bara så surt att köpa en ny mast för 5-6000 när man köpt ett beggat segel för 3000funderar på en annan sak också har ni det?
att när man som lättviktare väljer segellinje är det mer lämpligt att välja storlekar me lång förlängare så riggen blir relativft mjukare
än en rigg me lite förlängning på mast borde bli styvare o passa en tyngre seglare bättre
resonomanget rimmar lite dåligt me min snålhet där jag tar vad som bjuds men rent teoretisk -
är det verkligen nån större skilnad på enkel o dubbel nylon i värme
själv har jag ingen erfarenhet av enkelnylon efter jag haft en GUL dubbelnylon i 15 år köpte jag en pro limit assult 5/3 i dubbelnylon för 2 år sen o jag har alldrig frysit om själva kroppen fingrar o tår ger ju upp långt innan resten av kroppen pga kyla.
iofs rullar jag inte om kring i vågorna o ligger i vattnet några längre stunder eller är ute i minusgrader -
det kan ju bara betyda att jag blev
national champion of the year
som enda deltagare i helgen….eller
-
kan väl skriva en rad hur det gått me mina tampar nu när man vart ute 4 gr i år
första gången letade sig kroken bakåt ur sitt hål så det åtgärdades me lite tejp
andra gången o enda gången det blåste på riktigt åkte jag på nått kastfall men inget så kraftfullt så den löste ut o när jag bara skulle göra den sista vändan man alltid ska låta bli så gick kroken av så det vart riktigt jobbit att ta sig i land med kalla o mjölksyre stinna armar
tredje gången hände inget
o fjärde hade jag en som löste ut lite lättare o då gjorde den det en gång när jag fick lite tryck i 10m2aren
får se om det blir lite varmare o blåsigare så jag kan ladda på lite mer o få kastfallen att bli våldsamare 🙂 -
aj aj aj en del av det såg ut att kännas lite grann
-
följdfråga krävs det då i sin tur att man först är medlem i en windsurfingklubb
innan man kan bli lisencerad från förbundet o få ett nummer efter det -
det var väl själva nummret(vilket) i första hand jag tänkte på
är tävlingen saktionerad av windsurfingförbundet så de krävs att man är licenserad o försäkrad.
och måste fixas innan man åker dit -
hur är det med siffrorna i seglet?
går det att köpa på plats, ska det va riktiga från förbundet med swe o allt
eller går det med lite tejp, för att skila oss åt
funderar på att dra dit på prognos och börjar kanske bli läge att fundera på siffor om man ska gå genom förbundets kvarnar -
såja vi är vana med din nunna här dessutom körde du ju me gps i dag o kom upp i 21kn på en vindby, va inte så långt efter fast jag fick betydligt fler
översta spåret på bilden är tyvärr mitt missade att radera det bara
-
kan väl inte riktigt hålla med om att det va en bra dag med jämn vind
fattar inte vart den där bilden kommer ifrån så fint är det inte på mina minnesbilder jag har i mitt feberfrosande huvud.
snarare att när jag kom vid 15 tiden va det svinkalt o ganska lungt så jag riggade min gamla 10m2 trasa som iofs passade bra, vindbyarna ökade lite så när jag kände att det inte gick att få ut mer än 24kn ur den o hs:en så testade jag om jag skulle flyta me sxs o 7,0an gjorde så kallade tt gippar o traskade upp i vind o stop o vänta på vindbyarna så man skulle komma iväg till andra sidan till slut fick jag 25,1 i displayen så det skulle bli en tävling tyvärr va jag väl själv där me gps så bättre uppslutning nästa gång.första halvtimmen lånade jag ut gps till bjornen medan jag riggade tyvärr va det väl nästan vindstilla hela tiden fast nån liten by kom det här är dit spår
-
detta togs emot på ett lungt sätt här (o på vindobservationerna)
är det några på väg dit eller som har tänkt åka dit
tror att jag själv kommer försöka ta mig dit till 14-15tiden om stavsnäs bjuder upp till dans -
@blåbussen 379780 wrote:
Ni som ska surfa i stockholm imorgon vart åker ni ?
Men vart åker alla andra ? 🙂
ni är såklart också välkomna dit
-
alla som har en gps inställer sig på skälsåker