Forumsvar skapade

Sida 124 av 145
  • marden

Medlem
    1 maj, 2007 vid 20:01 som svar på: Stockholm Onsdag?

det kom plöstligt var kom den proggen ifrån, eftermidagen kanske för min del
    finnarna tror det blir bättre o bättre på kvällen

• marden

Medlem
    1 maj, 2007 vid 18:52 som svar på: segel

faen ni låter ju värre än försäljare eller är det så känsligt me mast?
    förstår bjarke som väl tävlar me formula o jagar 1/10 knop me monsterriggar
    men för en annan som ligger 10-15kn efter eliten känns det bara så surt att köpa en ny mast för 5-6000 när man köpt ett beggat segel för 3000

funderar på en annan sak också har ni det?
    att när man som lättviktare väljer segellinje är det mer lämpligt att välja storlekar me lång förlängare så riggen blir relativft mjukare
    än en rigg me lite förlängning på mast borde bli styvare o passa en tyngre seglare bättre
    resonomanget rimmar lite dåligt me min snålhet där jag tar vad som bjuds men rent teoretisk

• marden

Medlem
    1 maj, 2007 vid 16:37 som svar på: Oneil Psycho II (4/3) för 2470kr!?

är det verkligen nån större skilnad på enkel o dubbel nylon i värme
    själv har jag ingen erfarenhet av enkelnylon efter jag haft en GUL dubbelnylon i 15 år köpte jag en pro limit assult 5/3 i dubbelnylon för 2 år sen o jag har alldrig frysit om själva kroppen fingrar o tår ger ju upp långt innan resten av kroppen pga kyla.
    iofs rullar jag inte om kring i vågorna o ligger i vattnet några längre stunder eller är ute i minusgrader

• marden

Medlem
    1 maj, 2007 vid 16:27 som svar på: Inbjudan från ISA

det kan ju bara betyda att jag blev
    national champion of the year
    som enda deltagare i helgen

….eller

• marden

Medlem
    1 maj, 2007 vid 15:40 som svar på: segel

det blev mer fokusering på rs6 här en va som va tänkt
    vad tror ni om andra märken från ifjol vad är bra o inte lika bra
    tex gaastra vapor eller simmer tp kan dom funka me min north eller challenger mast

• marden

Medlem
    1 maj, 2007 vid 15:29 som svar på: utlösning

kan väl skriva en rad hur det gått me mina tampar nu när man vart ute 4 gr i år
    första gången letade sig kroken bakåt ur sitt hål så det åtgärdades me lite tejp
    andra gången o enda gången det blåste på riktigt åkte jag på nått kastfall men inget så kraftfullt så den löste ut o när jag bara skulle göra den sista vändan man alltid ska låta bli så gick kroken av så det vart riktigt jobbit att ta sig i land med kalla o mjölksyre stinna armar
    tredje gången hände inget
    o fjärde hade jag en som löste ut lite lättare o då gjorde den det en gång när jag fick lite tryck i 10m2aren
    får se om det blir lite varmare o blåsigare så jag kan ladda på lite mer o få kastfallen att bli våldsamare 🙂

• marden

Medlem
    1 maj, 2007 vid 15:06 som svar på: Bad timing…

aj aj aj en del av det såg ut att kännas lite grann

• marden

Medlem
    1 maj, 2007 vid 15:05 som svar på: F2 Speed challenge Haga Park 17-19 maj

följdfråga krävs det då i sin tur att man först är medlem i en windsurfingklubb
    innan man kan bli lisencerad från förbundet o få ett nummer efter det

• marden

Medlem
    29 april, 2007 vid 20:32 som svar på: F2 Speed challenge Haga Park 17-19 maj

det var väl själva nummret(vilket) i första hand jag tänkte på
    är tävlingen saktionerad av windsurfingförbundet så de krävs att man är licenserad o försäkrad.
    och måste fixas innan man åker dit

• marden

Medlem
    29 april, 2007 vid 15:35 som svar på: F2 Speed challenge Haga Park 17-19 maj

hur är det med siffrorna i seglet?
    går det att köpa på plats, ska det va riktiga från förbundet med swe o allt
    eller går det med lite tejp, för att skila oss åt
    funderar på att dra dit på prognos och börjar kanske bli läge att fundera på siffor om man ska gå genom förbundets kvarnar

• marden

Medlem
    28 april, 2007 vid 21:09 som svar på: 08 speedcup

såja vi är vana med din nunna här dessutom körde du ju me gps i dag o kom upp i 21kn på en vindby, va inte så långt efter fast jag fick betydligt fler

översta spåret på bilden är tyvärr mitt missade att radera det bara

• marden

Medlem
    28 april, 2007 vid 20:40 som svar på: 08 speedcup

kan väl inte riktigt hålla med om att det va en bra dag med jämn vind
    fattar inte vart den där bilden kommer ifrån så fint är det inte på mina minnesbilder jag har i mitt feberfrosande huvud.
    snarare att när jag kom vid 15 tiden va det svinkalt o ganska lungt så jag riggade min gamla 10m2 trasa som iofs passade bra, vindbyarna ökade lite så när jag kände att det inte gick att få ut mer än 24kn ur den o hs:en så testade jag om jag skulle flyta me sxs o 7,0an gjorde så kallade tt gippar o traskade upp i vind o stop o vänta på vindbyarna så man skulle komma iväg till andra sidan till slut fick jag 25,1 i displayen så det skulle bli en tävling tyvärr va jag väl själv där me gps så bättre uppslutning nästa gång.

första halvtimmen lånade jag ut gps till bjornen medan jag riggade tyvärr va det väl nästan vindstilla hela tiden fast nån liten by kom det här är dit spår

• marden

Medlem
    28 april, 2007 vid 09:42 som svar på: 08 speedcup

detta togs emot på ett lungt sätt här (o på vindobservationerna)
    är det några på väg dit eller som har tänkt åka dit
    tror att jag själv kommer försöka ta mig dit till 14-15tiden om stavsnäs bjuder upp till dans

• marden

Medlem
    27 april, 2007 vid 19:53 som svar på: Stockholm imorgon

@blåbussen 379780 wrote:

Ni som ska surfa i stockholm imorgon vart åker ni ?

Men vart åker alla andra ? 🙂

ni är såklart också välkomna dit

• marden

Medlem
    27 april, 2007 vid 19:11 som svar på: Stockholm i morgon??

alla som har en gps inställer sig på skälsåker

Sida 124 av 145
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications