Forumsvar skapade

Sida 128 av 145
  • marden

Medlem
    30 mars, 2007 vid 17:03 som svar på: mast till NP RS segel

hittade detta på formula sidan, har för mig att det fanns en längre tråd http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=43281&highlight=challenger

• marden

Medlem
    28 mars, 2007 vid 10:35 som svar på: dagens bild

eftersom tråden redan är så offtopic
    så läste jag en annan sak som passar lite med den
    att till årets formel 1 har dom höjt kraven på krocksäckerhet till 15m/s från 14m/s o därmed fått göra bilarna tyngre.
    vilket råkar vara samma hastigheter vi pratar om här viserligen kör vi inte in i varan men det är inte obetydliga krafter

• marden

Medlem
    28 mars, 2007 vid 10:28 som svar på: utlösning

det var ryggsäcks spännen jag också tänkte på först tittade på alla jag hade o försöke hitta nått på nätet, men kom nog fram till att dom nog går sönder/slits varje gång

kom på i natt att jag satt fast annording stumt i taket(ungarnas trapets) vilket gjorde att det var mycket enklare att rycka låss den
    idag satte jag bommen imellan o med dess svigt gick det nästan inte att lösa ut den
    tror nog att jag hittat ganska rätt med kraften som krävs

• marden

Medlem
    28 mars, 2007 vid 10:16 som svar på: dagens bild

hoppas rasmus inte tar allt för illa upp när vi driver lite med din cykling

men håller med dig där knatte att snitta 30 är ju möjligt men om karln inte har en dator på cykeln, är ju nästan lika ute som att inte ha hängsele när man surfar.
    o då antog jag att han har en gammal 3 växl monark typ o då krävs det sin man

angånende maxhastigheten var jag tvungen att gå ut o dra ut min mtb på högsta växl i en liten backe o kom upp i 48km/h så jag skrev 45:)

förlåt

• marden

Medlem
    27 mars, 2007 vid 17:46 som svar på: dagens bild

för att du ska tycka de är ännu mer imponerande tycker jag du kan sätta en cykeldator på din cykel så du kan komma fram till att din maxhastighet högst är 45km/h o snittar du över 30km/h över 10 min är jag imponerad

• marden

Medlem
    27 mars, 2007 vid 16:08 som svar på: utlösning

tanken är väl att jag kanske åker på högst 10st kastfall/år som är så hårda att den ska lösa ut
    den ska ju inte lösa ut för alla mjäk fall som man gör
    ungefär som anjas slalombindningar lär inte lösa ut om hon ramlar i liftkön.

löste ut min bricka minst 20gr igår utan att märka nån skillnad så den ska nog hålla formen ett par år

• marden

Medlem
    27 mars, 2007 vid 13:28 som svar på: MauiSails verkar ha fått till det.

o jag undrar varför micke ö bytte?
    du körde väl mauisails förra året

• marden

Medlem
    27 mars, 2007 vid 13:25 som svar på: Stäng dörren… (tips för en snigel)

@Svenne 372757 wrote:

nej det ser inte alls lika ut. Klangs linor är nästan vågräta, Finians är nästan lodräta.
    Men om du menar att de är lika fula i våtdräkt, så håller jag med. 😉

men att finians linor är lodräta kan väl bero på att han väger så lite i jämförelse o därmed måste lägga mer tyngd på riggen 🙂

• marden

Medlem
    27 mars, 2007 vid 13:22 som svar på: utlösning

en karbinhake va kanske inte så dum ide
    är ju en av mina krav att det ska gå att koppla ihop igen när det smällt av
    vill iofs ha så lätt grej i ändan som möjligt helst bara en knut på linan
    just pga att man kanske kanske kanske kan få en snärt på sig, inte på ögat men kanske på andra känsligare delar där nere
    risken att den ska hugga tag i kroken igen känns däremot obefintlig

och ja, både jag o min fru som stod på hängsele kroken höll den för =135kg
    men inte för mig hängade i bara ena änden(en lina har 2) 75*2=150
    kändes ändå lite svagt när man rycke i den med selen
    vitsen är ju inte att undvika kastfallen utan att slippa rycket när seglet hugger tag i vattnet

tror det blir en till med smalare spår eller grövre ”spik”

mer sågningar eller ideer motages

• marden

Medlem
    27 mars, 2007 vid 12:38 som svar på: Stäng dörren… (tips för en snigel)

här är en annan som inte stängde dörren helt men gick ganska fort ändå, liknar klang ganska mycket:)
    har väl lite med vindvinkeln o vindstyrka också

• marden

Medlem
    27 mars, 2007 vid 08:04 som svar på: Stäng dörren… (tips för en snigel)

där såg det lite bättre ut
    tycker det ser ut va lite mycket uthal också+lite nedhal
    sen svårbedömt men blåste det verkligen för 5,5m2 ser mer ut som 6,5-7
    eller var ni i sandy ponit:)

• marden

Medlem
    26 mars, 2007 vid 20:47 som svar på: The chase for plattvatten i Skåne

snart får ni sluta skriva o visa äckliga bilder från andra sidan landet 🙂
    jag mår illa
    kan ingen lägga upp några bilder på nån liten vik o riggdäck av asfalt så man känner sig hemma.

• marden

Medlem
    26 mars, 2007 vid 20:40 som svar på: Stäng dörren… (tips för en snigel)

jag tror du får skylla mest på fotografen som inte har fångat dig på bild där du maxar.
    för du gjorde väl ändå upp mot 30kn o då hoppas jag inte brädan pekar upp i skyn o har dörren vidöppen
    om du seglar 30kn på bilden får nog resten av speedsverige se upp när du fått ordning på trimet
    håller förövrigt med dom andra angående stilen o trimet på just denna bild.

varför stod mannen med kameran på land, inte fått årets prylar eller?

• marden

Medlem
    26 mars, 2007 vid 15:15 som svar på: Mera fensnack

angående passformen med fillets
    undrar jag om det inte är lättare o bättre passform med dom,
    iallafall om bräddorna är lika raka runt boxen som mina brädor är bara att dra åt skruvarna tills det tar emot brädan
    sen är jag inne på att slipa ner min fillet lite på sidorna känns lite brett,kanske provar först ont om testtillfällen bara i sthlm blir väl kanske 5-6 29cm dagar/år
    en anledning till att proffsen kör utan kan va att dom passar grymt dåligt i fenfodralet o fen väskan med dom andra fenorna:)

solman
    för att öka till 27-28 skulle nog framförallt en mindre fena bli bra säg 32-38cm
    beror lite på bredden på brädan o din vikt sen för att ta 30kn underlättar det med cambers i seglet o en mindre bräda
    även om jester körde för mig ”ofattbara” 31kn me 9,0a o 49fena

• marden

Medlem
    24 mars, 2007 vid 09:53 som svar på: dagens bild

okej
    verkar som de flesta av oss har gjort sig illa i kastfall
    man kanske sipper åka o fundera på hur ont nästa kastfall ska göra med andra linor.
    kanske är det bara nya linor o inte nya segel o fenor som krävs för att vi ska våga stå på det allra sista och öka några knop så vi får en svensk över 40kn
    för det är väl det speedkonfen handlar om

Sida 128 av 145
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications