marden
Forumsvar skapade
-
tror knappast att man får någon rolig motorcykel för 5 tusen när en rolig cykel kostar minst det tredubbla ska man få något för dom pengarna får man nog sattsa på en beggad frigolitbit me plast på.
-
jaha då är gerjerna åter en gång framplockade ur vinterdvalan å bilen packade åker nu
Henrik 0707750832 -
har inte bestämt mig om jag ska ta ledigt o åka till torö med gpsen
tror inte du behöver va så orolig för att va ensam där även om ingen av oss som skriver här åker dit. -
lite kort?
ser ut som Bob har haft svårt att brommsa o farit över muren några gånger:):)skämt o sidå hur har han tagit sig tillbaka har han gått o släpat grejerna på muren eller ?
-
nej inte jag
-
kanske kanske
-
@Mården 352066 wrote:
jag tyckte de var insidan av vanten som framförallt behövde bättre grepp
mellan skinnet på handen o neoprenet alltsåkanske ska göra ett tillägg,att mina vantar numera är ett par öppna vantar sen jag klippt bort neot i handflatan
men innan jag gjorde det målade jag mina med sådant gummi som man tätar badrum innan kakel åker upp på väggarna o dom blev klart bättre av gummit på insidan sen provade jag med gummiränder på utsidan också som väl inte bidrog så mycket,men trots det dög det ej så saxen åkte fram:) -
marden
Medlem2 december, 2006 vid 19:36 som svar på: Imponerande farter, men vad presterar vi vanliga lekmän?min egen utveckling har konstigt nog fölgt uppkittningen på utrustningen.
hypersonic105 o 6,6 freeride ca 27kn
hs o 7,0 racesegel 29,9kn
sonic85 o 7,0 33kn
får se om det blir någon speed bräda nästa år fast det känns som man har mer att plocka ut ur sonicen än bara det drar in nån fet kuling
min egen lilla måttståck hur fort det går
planar ca 15kn, går ganska fort me full planing 20kn, riktigt bra drag 25kn, sen börjar det bli läskigt om inte vattnet är det bästa 28-29kn varje kn ökning är svårt, +30 seglat får sällan o korta sträckor för att ha någon uppfattning förutom skräck.lika bra att skippa freeride, superx steget o gå på riktiga slalombrädor o racesegel direkt lägg på 1m2 bara på segeln o ut gasa
-
jag tyckte de var insidan av vanten som framförallt behövde bättre grepp
mellan skinnet på handen o neoprenet alltså -
framförallt när det gått fortare än över 500m??
-
tbsurf wrote:Är väldigt tyst om detta, ingen har nämnt något om detta till mej iallafall
Det här borde ju vara förstasidesstoffhttp://50knots.xs4all.nl/gps-kitesurfing/gps.asp?mnu=user&val=35&uid=10
ånej nu kom det fram i ljuset det vi borde mörka nu blir de ännu kaxigare, kan ingen ta bort detta innan kitearna ser det:)
ännu värre känns det när man läser vad han skriver fritt översatt,
kom hem från semestern idag o kände att det blåste lite, tog en gammal trasa i garderoben o gick ner till pölen här hemma(va lite dagg på åkern) kändes inge vidare specielt. men nu har jag kittat upp mig me lite nya prylar så nästa gång det blåser på allvar då ska ni få se. -
skönt att se att det lönade sig för mig o 15st andra att åka ut till torö där jag iallafall planade med mina 85L ända tills det blev mörkt
-
gör det tb borde gå hyfsat lätt me en dragg, snälla
-
måste va bra prut mån nu om man får hämta det på botten hur djup?
-
du verkar ha rätt om mer vind norrut norrtälge kanske?
värst att jag alldrig varit norrut o inte hittar spoten där dit
iofs rapoterar landsort 10-15, men först blir det hokeyskola me sonen nu sen får vi se.