Forumsvar skapade

Sida 134 av 145
  • marden

Medlem
    23 november, 2006 vid 22:45 som svar på: Gardasjön på Packad o Glad svt ikväll!
    Svenne wrote:
    Mården wrote:
    fan svenne jag som tycker du brukar skriva vettiga saker

Ja, så är det ibland. Alla kan inte vara nöjda jämt…
    Stäng av SVT för gott.

Och nej, våra surftrippar kors och tvärs är inte annat än miljöförstörande.
    sådär nu är jag nöjd igen det var bättre skrivet, var väl fortfarande upprörd över att tony rikardsson fick bragguldet för att köra runt runt med en trimmad moppe i en sandlåda i konkurans me kanske 1/10 av vad det finns surfare i sverige det finns inte äns tillräkligt med speedway åkare i världen så samma förare får åka i alla länders olika ligor.ändå tycker jag speed way är en av dom motorsporter som det är förarna som tävlar o inte de som byggt bilen, cykeln.
    skulle hellre ge guldet till nästan vilken vanlig cyklist som helst som trappar fram sin cykel
    men svt tänker jag inte stänga av för köper jag satelit tv får jag väl bara se ännu mer av den förba… fotbollen

• marden

Medlem
    23 november, 2006 vid 16:59 som svar på: Gardasjön på Packad o Glad svt ikväll!
    Svenne wrote:
    Jester wrote:
    [Begin_Påhopp]

Quote:
    SVT:s sport inte visar motorsport för att ”det inte är sport”

Är väl inte helt sant, eller? SVT visar ju Speedway på bästa sändningstid, dom brukar även sända ett sammandrag från WRC på söndagar. Och visar DTM, rallycross o annat mysigt på SVT24 Sport (direkt ganska ofta, dessutom), eller vad kanalen nu heter.

Men i sportnytt kan det nog vara lite tunt, iofs.

[End_Påhopp] 😀

Påhopp och påhopp… 🙂

Enligt SVT:s hemsida är motorsporttablån tom. Inga motorprogram alls alltså.
    Citatet är direkt taget från Svanbergs föregångare (var det Kjell Andersson?). Men Svanberg själv är ju rätt go, om rally till exempel:
    ”Hade det funnits ett svenskintresse med en svensk förare i toppstriden hade vi nog prioriterat annorlunda. Nu finns det inte det och då har vi inte utrymme när det är OS, fotbolls-VM och friidrotts-EM”.
    Fotbolls-VM okej, men bara för att en handfull kända svenskar spelar fotboll utomlands ska alla jävla europeiska länders fotbollserier visas i SVT, varje kväll?!
    Svenska rallyt är ett av de största evenemang som finns i Sverige, och det får ett sammandrag på en halvtimme. Händer det något i motorsporten, som när Moto-GP avslutades för några veckor sen (dessutom med en riktig skräll), får det en 6-sekundare i slutet av sportnytt. Och då ska vi inte prata om golf, är det en sport över huvud taget? Fattar inte att de kan lägga så mycket tid på något som nästan ingen utövar, speciellt inte i jämförelse med hur många som håller på med just motorsport.

Jag har en vän vid namn Henrik Nordgren, en av Sveriges bästa MC-förare, han har slitit som en gnu för att få ut MC-sporten i media. Ingen som helst respons från SVT, de bryr sig inte ens att läsa upp namnet på en svensk mästare trots att de får allt material gratis. Skulle tro att det är fler som kör cross och enduro i Sverige än jagar golfbollar.

Men det gäller inte bara motor, alla andra sporter är minst lika minoritetsbefattade enligt SVT. Så länge det inte innehåller bandy, hockey eller slutar på boll så är det ointressant. Kolla på SVT:s sporthemsida, vilka sporter är uppräknade?

fan svenne jag som tycker du brukar skriva vettiga saker här men att påstå att det inte visas någon motor(sport) på tv va nästan det värsta jag har läst här. jag tycker man ser stcc dtm formel1,2,3,4-3000 enduro cross speedway rally o all annan miljöförstörande verksamhet där man låter en motor sporta varje dag både i egna program o sportnytt för att inte tala om eurosport.
    o att tycka att svenska rallyt hör till dom större evenemangen får jag inte heller ihop framför allt när det redan får massor av tid i medierna.
    sen att du tror fler håller på med motor än golf, jag känner iallafall bara en enduro o en rally åkare=2 mot kanske 20 som spelar golf som jag tycker just är ett spel o ingen sport

• marden

Medlem
    20 november, 2006 vid 21:50 som svar på: stockholm tisdag?

om det vajar i träden o jag kan komma loss funderar jag på att dra till dalarö med slalombrädan på förmiddagen

• marden

Medlem
    17 november, 2006 vid 22:45 som svar på: Nytt årsbästa från SP

vet inte om jag klarar att förklara detta väl debaterade ämne så ni förstår men kan väl försöka
    i stort sett alla som surfar seglar fortare än vinden och formula upp till det dubbla o isjakter typ 3gr vinden.
    det beror på att vi inte plattlänsar utan kör på halvvind så seglet träffas av fartvinden också.
    vindhastigheten som träffar seglet kallas den skenbara vinden o är en resultant av vinden o brädans fart
    ex en formula seglar i 5m/s=10kn vind då kan den göra ca 20kn framåt men seglet träffas då av resultanten som blir ca 23kn vind vilket också gör att vi skottar in för full kryss fast vi slörar.

• marden

Medlem
    16 november, 2006 vid 15:11 som svar på: golf

vi hade väl fått för oss att det inte gjälde på vintern men så kanske det inte va

• marden

Medlem
    15 november, 2006 vid 21:44 som svar på: golf

nå har det blivit någon november fest??
    såg mitt i naturen i kväll från falsterbonäset o det ser ju grymt ut.
    om ni inte såg det kan man se det på http://www.svt.se

• marden

Medlem
    14 november, 2006 vid 09:01 som svar på: Nytt årsbästa från SP
    Jester wrote:
    Bra fråga, faktiskt. Nästan lite suspekt. Har han över huvud taget kört i vindar över 10 m/s?? 😉

Satt o kollade på Mal Wrights tider oxå, och kom på mig själv att tänka att han ”bara” nådde en average på 43.3… 😀
    Man är ju bara 10 knop från i average från den tiden… Kanske lika bättre o lägga av med det hela o köpa öhl för pengarna?? 😉
    räcker det med en back öl eller ska du ha två för hela din utrustning så är jag lite intreserad

• marden

Medlem
    13 november, 2006 vid 17:31 som svar på: NP X6 UXT förlängare

jag tycker det funkar bättre me 2 än 3 om nu rullarna är av bra kvalitet och fortfarande rullar lätt trots belastning

• marden

Medlem
    10 november, 2006 vid 12:31 som svar på: Record attemt, Walvis Bay
    getwet wrote:
    Coolt, open water record 500m 44.35knop. Jösses vad rädd man ska vara!
    vart tror ni gränsen till öppet vatten går? är det allt utom rena kanaler eller är tex tt ,där esm i holland gick kanske sandy point som väl är öppet åt fel håll
    eller ska vattnet va djup o horisonten synas
    känns som man har en bit kvar om man ska ut på rena havet o sätta en 500m på 45 kn
  • marden

Medlem
    9 november, 2006 vid 20:29 som svar på: Idag blåste det rejält!
    Jester wrote:
    Inga problem. Får se till att hon börjar speeda (såklart). Då kan hon ju alltid köra nån storlek mindre än jag… Man skall inte se problemen, utan lösningarna…

Den lösning jag ser är att hon bör vara snor-rik OCH surfar…

Hmmm… Vad handlade den här tråden om?? Uj, snacka om att vi kommit från ämnet.. 😀
    kanske hon (hästen,kossan eller va det nu blir)tar storleken större.:)

• marden

Medlem
    8 november, 2006 vid 15:35 som svar på: Idag blåste det rejält!
    faster wrote:
    Jester wrote:
    Så sant, så sant… Dock är man faen livegen. Inte kul alls. Jag vill bli ekonomiskt oberoende. Hur blir man det?? Skulle jag bli det, så hade jag bjudit mina speedbröder på en fin resa till något platt, soligt och blåsigt ställe!

Skaffa en brud som tjänar mer pengar än du själv!
    jag har en:) ska fråga om hon vill bjuda oss till något varmt platt ställe

• marden

Medlem
    8 november, 2006 vid 06:36 som svar på: Idag blåste det rejält!

själv jobbade jag i tyresö i går o på lunchen åkte ja ner till erstan o tittade o de såg grymt ut hade en del o göra men hann till solsidan till 14 men då hade det mojnat men det blev en 1/2timme i solen

• marden

Medlem
    7 november, 2006 vid 12:06 som svar på: Surf idag i stockholm?

kanske erstaviken snart

• marden

Medlem
    6 november, 2006 vid 22:29 som svar på: Record attemt, Walvis Bay

3:an han kör åt fel håll dessutom me vantar

• marden

Medlem
    1 november, 2006 vid 09:19 som svar på: Snö!

jag måste bara än en gång tacka förra fredagen för skavsåren på händerna om det inte gått av då så hade man suttit å vibrerat av abstinesen i dag när det snöar på tvären här i sthlm och då hade man snart stått o skakat på någon strand

Sida 134 av 145
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications