marden
Forumsvar skapade
-
mr_johan wrote:Mården wrote:var och köpte lite kolfiber idag på epotex o kom ihåg att fråga försäljaren eftersom ämnet är på tråden.
han påstod att fenolfritt epoxi slipdamm är så ofarilgt som damm är i allmänhet för när epoxin var helt härdad efter en vecka om den va rätt blandat var den inte farligare än att slipa i en sten tex.
så hans råd va att använda handskar eller smörja in händerna med en fet kräm o använda dammpartikel mask när man slipade iofs va han just försäljare.
ehh.. stendam är inte nyttigt så om försäljaren gjorde den jämförelsen så ska man nog vara försiktig med epoxidammet.
ja precis va jag ville komma till att inget damm är nyttigt men man dör inte knall ofall av det samt att det räcker med partikel filter behövdes inte värsta sortens gasmask. -
var och köpte lite kolfiber idag på epotex o kom ihåg att fråga försäljaren eftersom ämnet är på tråden.
han påstod att fenolfritt epoxi slipdamm är så ofarilgt som damm är i allmänhet för när epoxin var helt härdad efter en vecka om den va rätt blandat var den inte farligare än att slipa i en sten tex.
så hans råd va att använda handskar eller smörja in händerna med en fet kräm o använda dammpartikel mask när man slipade iofs va han just försäljare. -
på min pro limit finns det breda kaborredand man kan sätta dit runt fotlederna, det skulle du också kunna skaffa
-
marden
Medlem22 september, 2006 vid 16:26 som svar på: Mellansvenska cupen final i Järfälla den 23 septemberom jag får ledig lördag av frugan kommer jag med min hypersonic
hoppas det dycker upp fler slalombrädor att tampas med.
henrik -
slutade jobba ännu tidigare o åkte ner till torö
var en underbar dag 15m/s solsken varmt i luften o vattnet tillslipade seleckt fenan var tyst som en mus allt var perfeckt utom att det gick sakta!!!
känns i kroppen som man åkt novemberkåsan utan stötdämpare dyningar från havet kom in i kärningviken o mötte vågor som vred in från den stora fjärden norr om , å som grädde på moset kom själva vindvågorna från väst.
hittde en liten sträcka bakom revlenudden som inte va så tokig men som nog funkar bättre på syd.
tog en tur till stenstranden på slutet o ”rippade lite vågor i sideskore”som va lite rolligt att pröva på iallafall.
hoppas ni andra sthlm lyckades bättre idag -
var på erstaviken sist´grymt byigt men det gick ju fort på det platta vattnet.
tror dock inte att det komme blåsa lika mycket i morrn+lite syd i vinden.
är sugen att åka ner till torö men jobbar på ingarö så man får lägga en surftimme i bilen (eller sluta jobba ännu tidigare) -
tbsurf wrote:tobhed wrote:iSonic 105 kan i alla fall gå fort http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=10107&uid=870
..och långt, 141,0km
:tongue:
har väl tagit en vända me bilen -
det gick åt hell….. omdu nu måste fråga dock inte me fenan utan me stormen.
vi 3 tiden hade de mojnat helt i stan men söderhamn hade 23 m/s så de blev 2,5t i bilkö norrut till väddö där de åckså blåste för lite för speed tittade lite på dom stoea vågorna vid salnö vågade sig inte ut me cambersegel innan man åkte hem.
får prova fenan en annan gång -
du kan väl kolla hur stora cambrarna är, så borde de synas tydligt om dom nedre är mycket större än dom övre så ska de nog va en std mast för en rdm mast är ju nästan jämntjock vid alla cambers.sen finns de ifs olika tjocka std master.
v.se förlängaren är väl si så där, jag tog bort dom små rullarna som satt på o satte dit ett kullagrat harkenblock på min o nu drar jag mina racesegel lätt där jag förut fick använda en vev o slet ut en tamp varje gång. -
alla fenor jag har tjuter mer eller mindre vilket jag ser lite som ett misslyckande men som jag inte tror påverkar farten nämnvärt heller,
men denna fena började tjuta hysterisk redan vid en ca 24kn o så pass högt att den brommsade nog lite lite,
jag gick annars på novicens linje att spetsa till eggen (sorry get vet)
undrar fall gjutningen är bra men sen har dom målat på en svart sorgerand runt kanten med för tjock färg som jag nu slipat bort.
stormvarning på tv nyss o barnvakt inkallad till 3tiden i morgon så får se om det tjuter nått på erstaviken imorgon:) -
ser fint ut hade sol i allafall
hur mycket blåste det ser lite tunt ut för dom små vågorna kan inte brommsat mycket -
tycker också du kan gå ner till en mindre minsta o ha ett större glapp
för om ändå blåser så mycket att man planar bra o kom upp ur vattnet i vattenstarterna så funkar en 80l lika bra som en 95L
själv har jag gått ner till 2brädor hs105 77cm o sonic85l 55cm o 3 segel 10m2 7m2 o 6m2 o med det kan jag segla från 5-15m/s utan att sakna någon storlek allt förmycket.väger visserligen ”bara”72kg. -
jag drar till insidan av torö snart där jag kom ner till vattnet med bil när jag var ute å rekade för ett tag sedan eller så blir de käringviken.
-
får gratta svarte petter till mäkta imponerande tider
på rätt kust dessutom