marden
Forumsvar skapade
-
marden
Medlem8 augusti, 2006 vid 14:33 som svar på: Ny snabb "svensk-tid"-denna gång från FrankrikeSWE223 wrote:Otur för mej eftersom jag pga av att dessa två repor ej godkänndes så slog jag inte rekordet på avg 10 sec runs.//Nicklas
otur o otur jag tycker dendära rtk verkar vara en riktig taskmört:) -
marden
Medlem8 augusti, 2006 vid 14:31 som svar på: Ny snabb "svensk-tid"-denna gång från FrankrikeSWE223 wrote:Otur för mej eftersom jag pga av att dessa två repor ej godkänndes så slog jag inte rekordet på avg 10 sec runs.//Nicklas
otur o otur jag tycker dendära rtk verkar vara taskig:) -
Guppy wrote:När skall någon uppfinna utlösningsstroppar!?
Det känns som om vindsurfing fortf är i sin linda. Om några år kommer vi att se tillbaks och skratta åt den vansinniga tiden när man körde med fastskruvade stroppar, fasta hängseletampar (och fick kastfall) och hade olika storlekar på segel…
det tog väll 50år eller nått sånt innan slalom skidor fick utlösnings bindningar!
själv skulle jag gärna haft utlöstning hängseletampar som löste ut vid kanske så där 150kg , så kanske jag inte haft ont i ryggen sen början av maj efter ett ryggknäckar kastfall. -
culing wrote:Varenda gång Gislövshammar blir bra så kan jag inte åka dit.
Den här gången är jag redan i skåne men har bara slalomgrejer med mig.
Börjar ångra att man började med skiten igen.
Hoppas det blir bra!
tror att dina slalom grejer kan leverera höga hopp i vågorna
dessutom var ju falckonen redan så fint ihopspacklad med plasticpadding:) -
Grattis då ! Härligt att kliva över rätt sida 30 knop 🙂 Vad för bräda körde du på ?
tackar körde på en sonic 85l -03a
har försök få upp session på gps-speed…com utan större framgång hitilts, behöver tb godkänna först eller?har skickat filen till honom.
det var tätt i toppen på skälsåker idag verkar det som get vet max 33,2 medel 10s 30,8 mitt max 33,2 m 10s 30,4 och spännade att se hur långt tbs 33 på displayen räcker -
äntligen kom det vind till sthlm
äntligen fick man stå på lill sonicen
äntligen fick man bra tryck i stelhtet 7,0
äntligen kom man över 30kn -
jag har inte riktgt bestämt mig än om jag hoppas det går bra eller dåligt!
om det går bra för er ser jag mig själv åka på värsta bomköringen någonsin efter en da på båt o cykel på framtida NO prognos 🙂 -
MickeÖ wrote:Grattis Nicklas snygt jobbat. Föresten är det någon som ska köra imorgon ser bra ut 15ms NO kan Skälåker vara något eller har någon ett bättre förslag.
MickeÖ
kan vi inte försöka samla lite sthlms gpser på ett o samma ställe o gämmföra lite tider så man ser hur långt efter man ligger toppen eler köra en väldigt enkelt slalom race runt någon kobbe eller nått.
enligt diskutionen på stora konfen lutar det åt skälsåker imorggon bitti för min del.
nä nu drar de i både trätoppar och skäl så nu åker jag till erstaviken (tror jag)
hoppas vi syns imorron vid skälsåker eller annat lämpigt ställe.grattis nicklas
-
getwet wrote:det ser ut som vi 08or får kliva upp tidigt på torsdags morgon, ingen sovmorgon direkt. Många GPS:er och nyslipade fenor på Skälåker hoppas jag.
är skälsåker det bästa vi har att erbjuda på no?börjar tvila på stället efter alla bomar dit men det kanske är vädrets fel och inte spoten?som foreceka ser ut för tillfället kommer min gps och nya vassa fenor vara där imorrgon bitti.
annars börjar träden gunga redan nu här hemma så det blir kanske en tur i kväll istället frågen är vart om det är ost -
jag tror man får skylla lite på sig själv också?
man ser lite vad man själv vill se nämligen vind! man letar upp den wed sidan som säger att det ska blåsa 10m/s sen att prognosen gäller långt ut till havs och alla andra wedsidor inte har någon vind spelar inte å stor roll, man blir ändå besviken att det inte blev någe surf den dan heller.
ialla fall jag kollar hellre prognosen för sandhamn-landsort fast det mest blir spots inomskärs, medan om jag tittade på mällaren istället tror jag den skulle stämma bättre, men då hade jag inget att hoppas på o hoppet är nog det sista som överger en surfare .en 5-9 prognos får man väl läsa som att max är mellan 5-9 i byarna men förmodligen ser man bara dom byar på ca6
inget svar dock på varför långtids progarna är så dåliga. -
inga som helest problem att ändra antal fält på 201:an bara att stå på sidan och trycka på upp ner pilarna så kan man välja 1,2,3,eller 4 fält . men fall det hjälper dig att se hur fort du kör är tveksamt, själv kan jag bara se på gpsen upp till ca 22 kn eller nått sånt för att se siffrorna när man börjar närma sig 30 över scopen skulle man behöft en 17″ skärm fasttejpad på nosen 🙂
edit läste visst lite slarvigt skrev här om fortrex -
tror ni man kan va med i amatörklassen med en hypersonic o ett gammalt 10m2 segel eller krävs det en formula om man inte ska vara helt akterseglad.?
tyvärr har jag knäck underdelen på masten är det någon som har en gammal underdel där hemma i garaget som kan tänkas sälja den är jag intreserad?
/ Henrik -
fredrik.ygge wrote:Jätte, jätte, jättefin tror jag. Tror det är precis en sådan som Sven Andersson har:
Max. 2 sec. (software) : 35.2 knots, Starboard Sonic 85 / Neilpryde RS1 5.8
(i Fiskebäck)Edit: Vad fick du betala för den?
jag trodde du hängde lika mycket här som på köp o sälj sidorna så då borde du sett den där.men efter som du frågar så var den ute för 3000 sen pruttade jag oförskämt ner den 500 då det inte följde med någon boardbag.bra eller dålig affär.när vi ändå är inne på sonic 85an vad tror ni kan va en lämplig fena till mina 72kg o stealth 6,0 7,0? väntar mest på vindarna så man kan prova dom fenor man har
-
vad tror ni om min nyförskaffade sonic 85l -03 modern , omodern eller mittimellan som dess mått 255*55 ?
själv tror jag det beror vem som står på