Forumsvar skapade

Sida 140 av 145
  • marden

Medlem
    5 juli, 2006 vid 22:23 som svar på: Speedmanual
    tobhed wrote:
    Jag har ett problem: När jag väljer ”download all” så tar det ca 1 sek så står det i displayen på GPS:en ”download complete”, men ingenting kommer upp på skärmen och ingen data finns för ananlys?

När jag däremot istället väljer ”download tracks” så kommer download rutan upp och därefter så ritas allt upp på skärmen och det finns data att analysera.
    Vad kan detta bero på och vad missar jag om jag endast tar ”download tracks” och inte ”download all”?
    har också haft samma problem länge men efter att hård discen gått sönder och fått instalera om allt från början verkar allt fungera till och med compute speed stastisk som jag trodde var ett följ fel på nämda problem men det kanske fungerar hos dig?

• marden

Medlem
    5 juli, 2006 vid 22:14 som svar på: Mården, det är den här

det löste sig med både gps kolunen och compute speed stasticik av någon anledning, hoppas dina råd om fenor är lika bra.

• marden

Medlem
    5 juli, 2006 vid 13:02 som svar på: Mården, det är den här

tackar för servicen.
    nu har jag (som snickare ja är)fått fart på min nya hårddisc till datorn tyvärr försvann min senaste o fina 30,0 kn repa och gpsar program med den gamla hårddiscen, så nu ska jag bara lyckas instalera nya gpsar som för tillfället saknar hela gps kolunnen.men hoppas att felet låg i nämda kryss ruta.

• marden

Medlem
    5 juli, 2006 vid 12:52 som svar på: Transport av mast stockholm-GBG ??

sådär knatte nu var masten överlämnad till vår kurir så du borde se den snart.
    och pengarna spenderades redan igår på en ny 28 speedfena trevligt att göra affärer med dig.hoppas masten motsvarar dina förväntningar.
    mvh henrik

• marden

Medlem
    6 juni, 2006 vid 18:19 som svar på: Hur är skälåker på rak nord?

blåste det mer på eftermidagen än förmidagen där idag ?
    när jag åkte vid 12 tiden så såg det ut som det ökade och sen har det blåst här hemma hela dan.
    dom få gånger jag har vart där har det annars mest vart byit.

• marden

Medlem
    2 juni, 2006 vid 19:34 som svar på: Fituna el Dalarö i eftermiddag?

hemkommen från en bra eftermiddag på dalarö körde från kl 16-19 med 85l slalombräda och fullkamrat 6,0 o 7,0 (nytt pers 30,0knop)medans balett seglarna körde 5,0 iallafall fram till kl 17,30

• marden

Medlem
    25 maj, 2006 vid 14:33 som svar på: fenan för smal för min fenbox.

stryk på lite plastic padding på fenan sen klä in det med köks plastfolie och stoppa ner paketet i boxen som funkar som gjutform, för hoppingsvis får du bort fenan tack vare folien.

• marden

Medlem
    1 maj, 2006 vid 08:28 som svar på: nasih stealht

nu när jag sovit på saken är min teori följande(seglet som kom var lika MGS)

jag hade otur.
    när jag köpte ett -05stealth finns det 3 olika modeller som kunde dykt upp
    1 .MGS typ 04-05 modell sånt som kom
    2. röd påse bred maststrumpa sånt jag trodde jag köpt modell 05-0?
    3.årets modell med indragen bom modell 05-06 eller drömmer jag fortfarande :)?

frågan är fall det bildar en lämplig segel linje med min 7,0a -05 eller fall det är så mycket mindre stabilt så jag håller 7,0an nästan lika länge som 6,0an

• marden

Medlem
    30 april, 2006 vid 21:41 som svar på: nasih stealht

adde nu hänger jag inte riktigt med längre på vad som är tidigt o sent 04-05 o 03-04.
    jag kom fram till att segelt med grå gul påse var ett 04 men var det ett 03-04 eller 04-05?
    om vi räknar baklänges från nutid våren 06 tycker jag segeln i shoparna som säljs som 06er borde va 05-06 segel eftersom dom börjar presenteras o säljas hösten 05, 05 blir 04-05 o 04 blir 03-04 segel eller är det tvärtom??
    är ett 04-05 segel fjolårs model eller 2år gammalt?
    och som sagt på nasih hemsida från 2005 står det högst upp 04-05 och där precenteras stealth seglet med bred maststrumpa och den röda påsen.
    annars visar både påse och cambers på firestick!

• marden

Medlem
    30 april, 2006 vid 14:47 som svar på: nasih stealht

jag skulle vilja på stå att det stod som ett nytt 05stealth beg sidan.
    Jag har redan pratat med butiken och de sa att de sålde seglet i tron att det var ett 04-05 segel som han betäknade som rätt sätt att kalla årgången alltså att det fanns 05-06 ,05-04,04-03 vilket kanske stämmer för om man tittar noga på nasihsails hemsida 2005 ser man att det står 05-04 högst upp.
    varför jag ställde frågan om seglets ålder här var bara för att mer kött på benen nästa gång vi pratats vid så det inte visade sig att det var ett 02 segel tex.
    nu när jag ändå är igång och ställer frågor om 04 seglet vad tror ni om mast till seglet? snål som jag är har jag inte tänkt att köpa en ny firestick till det som kostar dubbelt så mycket som seglet är värt passar vilken bra rdm som helst har dom samma diametrar?

• marden

Medlem
    30 april, 2006 vid 12:21 som svar på: Äntligen premier!

vadå ”bara”!
    var surfade du idag blir det mer i morgon?
    heja sthlm.

• marden

Medlem
    30 april, 2006 vid 12:12 som svar på: nasih stealht

Hemma igen efter en hård natt med en 1,5t sömn i tiomila skogen(orientring men utan gps).
    bilderna +den grå gula säcken pekar på att det är ett 04segel.tackar för kunskapen.
    Då till nästa mer hypotetiska fråga är det nått att ha?
    jag kan väl alltid skicka tillbaks det men någonting tyder väl på att jag ändå vill ha ett snabbt segel runt 6m2. fast jag fick ju inte det jag betalade för?

• marden

Medlem
    29 april, 2006 vid 12:01 som svar på: nasih stealht

har inte tillgång till någon digitalkamera för tillfället.
    gämfört med min 7,0m2 05a så är största skilnaden att maststrumpan är smal o svart ingen liten kort latta längst ner + att mast ska vara en rdm
    luff446 bom 194

• marden

Medlem
    11 april, 2006 vid 08:32 som svar på: Fituna snart farbar

fjärden untanför årsta havsbad ligger öppen

• marden

Medlem
    10 april, 2006 vid 16:52 som svar på: Fituna snart klar

tog en sväng förbi årsta havsbad idag och där låg hela fjärden öppen till min förvåning,
    Jag trodde jag skulle få se en perfekt speed sträcka i isrännan som Ute båten skulle kört upp,
    skulle inte de va något för surfare längre upp i landet att ta en följebåt och åka ut på havet där isen ligger tjock men isflaken i båt rännorna smält bort i vårsolen (nytt segel rekord tex umeå, finland)

Sida 140 av 145
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications