marh
Forumsvar skapade
-
Ser ju najs ut.. så det blev lite vind idag ändå
-
Fan va kul film.. sjukt seriös med både filmning och redigering. Kudos på den
-
Om något är en SLE, bow, hybrid, delta, c eller nått annat spelar kanske mindre roll. Det är ändå mest marknadsföringsbjäffs..
Skillnader i kort:
Rev har mindre bomtryck, svänger snabbare, har mer bottendrag. Dvs bra till vågor o chop..
Fuel är stabilare i luften, ger mer respons i bommen och funkar bättre urkrokat. Dvs bra till freestyle o wakestyle. -
Jag har kört både Fuel och Rev en längre tid, Rev i ett halvår och Fuel i många år. Det är stor skillnad att köra urkrokat och då inte bara hp-trick. Var man bra riggad på Rev:en så uplevde jag att man fick kämpa mot kiten en hel del. Båda funkar men du lär dig nog mycket snabbare på Fuel.
-
Molle73;571196 wrote:Edman e bra oxo. 600 för en lagning på 2 ställen på en Wainman.
Det låter ju riktigt bra. Har du någon blid på lagningen? Använde de spinnackertejp eller ny duk? Hur stor var revan? Lite mer info hade varit bra så man kan jämföra. 🙂
-
Enl deras hemsida går gränsen på 150cm. Allt under går som vanligt bagage. Inom Europa ska en större bräda kosta 38 EUR och utanför 75 EUR. 1500:- enkel till Portugal låter galet!
Från hemsidan:
Surfboards/Bodyboards/Skimboards/Kitesurfboards/Wakeboards
General Definitions
Small boards – items which do not exceed 150cm / 59 inches in length
Large boards – items which exceed 150cm / 59 inches in length.Small equipment – until 150 / 59inches will be carried free of charge if within free baggage allowance.
– If exceeds free baggage allowance:
Charge per OW: Europe/Domestic = 38 EUR
Intercontinental = 75 EURLarge equipment – exceeding 150cm / 59inches will not be included in the free baggage allowance and will pay:
Charge per OW: Europe/Domestic = 38 EUR
Intercontinental = 75 EURNOTE:
– One service charge per bag until 10kgs
– Boards must be duly carried in an appropriate bag.
An MDA for XBAG should be issued. -
Najs! Det var en sjukt bra dag.
-
Jag har kört med 2008 Fuel 13, 9, 7 och väntar nu på att byta till 2010. 7:an är lite lyx och behövs bara när det närmar sig storm eller om man kör vågbräda. Jag upplever att Fuelen har något mer high end än Rev i samma storlek men lite sämre low end. I plattvatten så märks det inte men i chop så är skillnaden större. Fuelen har väll helt enkelt högre AR. Med en liten twin tip behöver jag 7 m/s för att ha roligt med min 13. För lätta vindar har jag kvar en Prima Donna 16m2. Jag körde ett halvår på Rev 2008 och tyckte att en Rev 13 inte heller kunde ersätta en bra 16m2 kite om man vill köra med en liten bräda.
Jag körde även på Fuel 2004 och skillnaden är ganska stor. 2008:an är snabbare, bättre depower och något mindre bottendrag.
-
håller med.. det är samma bom som på Fuel
-
mes;569976 wrote:Warriorn ser ju bra ut…kan en sele bli dyrare än så??? Brutalt med 2 papp….!?!?
Jo det är brutalt men Firestarter är dyrare 🙂
-
KiteLife;569905 wrote:Sugen på och sälja bara bommen? är det samma som till REV? hur bred är den?
Allt är till salu till rätt pris 🙂
Den är en 17″ (minsta storleken) och det är samma bar som Rev men Fuel har 5:e lina och Rev har fetare frontlinor. Fuel har också en extra clamcleat monterad pga 5:e linan som går att skruva av.
