markram
Forumsvar skapade
-
Jag har gjort allt det där, förutom det med bruten bräda.
Grejen är den att cambersegel med välspända lattor (som givetvis kräver insexnyckel) är en hel annan Biz än vanliga segel.
Hade det varit 14 och inte 4 grader så hade jag ju paddlat hela vägen /tar ju nån timma när man inte får ut masttoppen.Det du skriver om fenbrott stämmer, har faktiskt lyckats ta höjd utan fena på min Thommen i fjol.
Då var jag glad att jag hade en camberrigg och att det var aptryck.
Men visst borde man öva på sånt här, särskilt att bogsera.
Tyvärr hade vi ingen stor bräda med litet segel att bogsera med, det är idealet.
Och så borde man ha en lång lina med sig för nödsyfte. -
Svar till:
kanske dags att köpa nya saker nu !!!!! inte bara jaga en massa begagnade saker till en billig peng som sen går sönder .
[/ QUOTE ]
Tja det var väl en typisk annonym kommentar.
Förmodligen så är du inte småbarnsfarsa som tvingas prioritera heller?
Eller du kanske prioriterade stålarna framför ungen?
vad vet jag? -
Tja, har man betalt en och annan miljon i skatt så kan
det ju vara bra att se vad de går till. -
Jaf tror att grejerna klarade sig rätt bra.
Brandmännen var avis på att min bräda var så mycket lättare än deras räddningsbräda.
Masten verkar ju klart intressant, frågan är hur man fixar transport och transaktion säkert någon som har tips? -
Detta är inget skämt.
Jag tror att vi är flera farsor och morsor, som skulle vara
tycke det var toppen. Det finns ju på en del surfuthyrningar som är välorganiserade i utlandet.
eller vi kanske skall bilda ett dagiskollektiv?
Usch nu verkar det nog lite desperat igen.
alternativt kan man ju importera en trevlig Au-Pair
-
Kolla Surfcompaniet.
Var där ifjol nån gång och de hade en trave i funky flower power och andra mönster. -
Kul!
Inte bara klantiga amatörer som får kastfall..Nu vill man verkligen ut och knäcka prylar på undanvinden..
Under gångna säsongen skadade jag mig mer än jag gjort i övrigt under 20 års surf, 16års klättring och 1 säsong med fallskärm.
Rent statistiskt sannolikhetsmässigt skall jag komma undan med det mesta i år?
Eller som Tage Danielsson sa:
Det är så osannolikt att det händer något så risken är HElt försumbar -vi kan bortse från den..
alltså borde det gå att slöra sig igenom Eskils kanal, med fullt tryck.
-
Kom igen!
Det har ju sålts ett antal. -
På 80-talet körde jag fbi en volv amazon, i Karlshamns skärgård, vars förare sade sig köra i 80km/t.
Det blåste inte särskilt mycket, jag använde ett Walen speed camber 6,3 och slalomskidor med en aluprofil mellan slalompjucken som masfoten sitter fastskruvad i.
Med bra is, vind & guts kan man säkert köra i över 100km/t
på slören -fast det är klart att skidorna fladdrar rätt gött
Och glöm carvingskidor, här är det beggade störtloppsskidor som gäller.
Och massor med skydd rek, minns att jag blev blåslagen.. -
När jag tittar ”live” på filmen ser det bta ut , men om jag laddar ner den först så blir allt i supergrälla färger (lite LSD ala Jimi Hendrix).
Har samma problem på varannan grej på high-TV, men dvd-filmer funkar bra.
Någon som vet vad det kan bero på?
Kör en 1,7 ghz centrino med 512 mb och windows mediaspelare i en laptop.
Har inte alls samma problem med min stationära dator från 90-talet. -
Liknar min fasters gamla tatuering

-
Svar till:
Vad är det som skiljer ”formula” och ”slalom/speed” så mycket att dom inte skulle kunna ligga under samma kategori? Vore ju uppenbarligen bra så de riktigt viktiga ”camber-trådarna” inte drunknar bland allt ”toröblaj”, issegling, mm..
/Johan
[/ QUOTE ]
Jaa, du. Det kanverka så men för en slalomfundamentalist som Speedjanne och för mig som sammankallande till GWC-Slalom Cup, samt alla som vill delta i Cupen vars kalender styrs helt och hållet avtillgången på vind så är det intressant.
Då akn folk på 10 sekunder se om det blir slalom eller inte inom 48 timmar och minskar risken för att bli tagna mpå bar gärning med att surfa på arbetstid.
-
Kul om ni drar igång lite slalom !
Här i Götet blir det GWC SLALOM CUP 2005 något som är tänkt att inrättas som tradition.
Priser blir det och det fetaste lottas så klart ut!
I år hoppas vi kunna styra upp bättre med båt och boj, men det viktigaste är väl ändå att vi kör när det blåser.
Hur det blir med krav på startavgift/medlemskap är ej klart ännu, men jag tror gratistiden är förbi. -
Svar till:
Har efter samtal med Grefab fått information att detta gäller i första hand båtägare som sagt upp sina båtplatser och sedan behållt boden. GREFAB vill dementera detta ”rykte” för surfarna har inte varit uppe för diskussion. Däremot kan man enlig mig förvänta sig att liknade uppsägningar kommer inom några år. Kanske dags för GWC:s styrelese att agera och undersöka möjligheterna för surfare att förvara sina prylar nere i Fiskebäck?? Det vara ju några år sedan vi ”oldboys” snickrade ihop riggdäcket sedan dess tycker jag inte det har hänt så mycket!
MVH Fredrik Lejestrand
[/ QUOTE ]
Tja du tycks ju veta mer än vad vi i styrelsen omvad som pågår -eller?
Det kanske bara är i våra drömmar som förslag och bilder på hur det skulle se ut med både förvaring och ”klubbstuga” vid riggdäcket skickats in, uppvaktning pågår -systematiskt och ihärdigt från Gwc´s styrelse.
Det är inte bara du som är frustrerad även vi i styrelsen tycker att det är jobbigt att detgår segt, men det beror ej på passivitet från GWC´s sida.Lite fakta på bordet från en styrmedlem,till alla er som undrar och spekulerar.
Utvecklingsplanen kommer att presenteras vid årsmötet om så önskas(datum ej fastställt slutet av februari/början av mars). -
Ja nu har de lyckats göra det tufft med logistiken.
Får hoppas att de nu kan besluta om förvaring för Gwc.
