martent
Forumsvar skapade
-
Luuddee;550947 wrote:lite mesigt att köra där uppe kan ju nästan hoppa över, ja o hugge körde lundåkra köpenhamn.
Men ludde det är en skröna det vet alla!
-
Häftigt! Det vill jag med göra!!
-
Man kan om man kissar mycket i den!!
-
HugeO;550612 wrote:ska ni me till ni vet var en dag?
Idag eller imorgon! Ska vi gå upp kl 5 på morgonen och få allt för oss själva!
-
Martin;550328 wrote:Jag kör som sagt Naish och det funkar utmärkt att pumpa kiten. Det som stör mig är att man kan sälja en produkt för dryga tio tusen och inte tänka till när det gäller detaljer. Det är något som går igenom nästan alla branscher, men kitesurfing i synnerhet under åren. Det är just den kritiska blicken till svaga detaljer i en kite, oavsett om det är större saker som bridleplaceringar och panellayouts eller småsaker som pumpsystem eller material i bomgreppet som driver utvecklingen framåt. Det gick alldeles utmärkt att kitesurfa med min Slingshot Fuel 2001 och inte fanns det väl någon anledning att ändra på den? För varje år har ett antal detaljer justerats, och den som inte tycker att tex Rev och RPM är bättre än 2001 års utgåva av Fuel i de flesta aspekter får nog ta och tänka till lite.
Oavsett om jag kitesurfar, åker bil, testar en ny videokamera eller åker skidor så är jag alltid intresserad av att hitta saker som går att förbättra på en produkt. Med den inställning som Davids och andra i den här tråden visar så hade definitivt inte utrustningen kommit dit den är idag. Jag antar att ni utan vidare fundering pumpar kiten med en effektiv dubbelverkande högvolymspump? Med ert resonemang skulle kitarna fortfarande levereras med en liten mini-pump, sk ”runk-pump” som jag fick med i original till min Slingshot -01:a, inga backventiler i struttar och definitivt inga one-pumpsystem. Bridles är onödigt och egentligen fattar jag inte varför man ska ha fyra linor. Kör 2-linors och harden the fuck up för fan. Eller bidra till utvecklingen genom att kommentera saken när din kite visar sig ha förstärkningar på fel ställe, eller när nötterna på utvecklingsavdelningen inte fattar att bridlesen ska vara enkelt utbytbara i slitagezonerna.
Som ett exempel kan jag ju nämna Naish Smartloopbom av den första utgåvan. Efter fem minuters test av den bommen konstaterade jag att det var ju en bra idé, men varför hade dom inte satt en svivel på mittenlinorna och större floaters på den? Även hårdvara för att välja ett alternativ med mini-5th hade varit bra. Hur fasen kan dom släppa en produkt med så enkelt åtgärdbara fel i form av smådetaljer som är självklara för mig som riktig vardagssurfare efter tre testbogar? Testar dom inte sina grejor innan de släpper dom? När sen -09-bommen kommer så är den förändrad till att innehålla just det man ser direkt, exkl mini-5th som var ersatt med en flagout-leash iofs, men ändå. Större floaters så att bommen inte sjunker som en sten och swivel. Såklart.
Den stora okritiska massan av användare som de flesta faktiskt tillhör driver inte utrustningen framåt. Så är det bara. Inse att du/ni ingår i en grupp som betalar utan att granska kritiskt, oavsett om det handlas knäckebröd (där jag såklart åsyftar den på gränsen till stört dåliga förpackningen om någon mot förmodan inte tog den) eller kites.
Det är nog snarare du som inte fattar… En mycket svag punkt på Cabrinhas är den plastplupp som sitter fast med ett litet, litet smalt gummiband runt LE-ventilen. Jag menar alltså INTE den plupp som du sätter på pumpen, om du nu trodde det, utan den som du skruvar ur kiten när du ska tappar ur luften. Nu har jag inte kollat på -09 Cabs, men fram till -08 så är det mycket enkelt att få loss den ventilen från dess gummibandsfäste. Den hänger dessutom löst när man packar ner kiten och man riskerar därför att dra loss den från kiten tex om man är tvungen att packa ner kiten i hård vind, eller om man bara viker ihop den på stranden och råkar fastna i något som ligger på marken. Det är en dum och onödigt sårbar konstruktion, utan omskrivningar. Visst GÅR det att lösa ändå. Det är ju bara att gå några mil till närmaste mack och köpa en badboll och lite kontaktlim och kladda dit så kan du ju surfa igen. Men det är inte enkelt att fixa till nåt som håller det stora hålet tätt utan att helt byta ventil om du står på en öde strand någonstans på Australiens västkust, det kan jag lova dig. Nej, hoppet är att du själv eller någon annan har en Cabrinha som inte används eller en extra ventil. Som sagt. Jag har spenderat åtskilliga timmar till att leta efter den där svarta plastpluppen när både flickvännen eller bara nån olycklig surfare på stranden konstaterar att det enda som finns kvar av LE-ventilen är ett tomt stort hål. Jag hoppas att Cabrinha har tänkt till och numera lägger åtminstone en sådan ventil extra i varje kiteväska vid leverans. Det kan rädda en hel kiteresa.
Ha ha ha rekord måste vara det längsta någon har skrivit här på steffo! Orkar inte ens läsa första raden!! själv läser jag bara skottens och jonaishs roliga inlägg!
-
anr;550039 wrote:Fett!!! Lövet – vilka hopp!!!
Du missa något Anders!
-
Fan vad nice det var! Löv-1 laddade som vanligt!
-
Kan man lämna in hunden med?
-
HugeO;549792 wrote:haha ”work” there is allways alot of shit u have to do when it väl gäller…
Ha ha mycket snack lite hockey!!
-
5900kr! Finns att testa nästa gång dalen går loss!
-
Det suger i NO, men jonstorp funkar!
-
en till på Ilham Haris Lombok!
-
kommer Löv-1 kommer jag!
