
mattias112
Forumsvar skapade
-
Hej!
Önskar köpa RRD X-fire 145 l från 2008, har du en liggande så hör av dig!
Mvh Mattias
0703911344
Mattias.ryman@yahoo.com -
@Mattias112 734876 wrote:
F2 sx M 2009 säljes inklusive 36 fena. I fint skick. 105 liter(känns som minst 110l) 69 bred.
Köpes(elle bytes)
RRD X-fire 2008 145 l.Mattias
0703-911344
mattias.ryman@yahoo.comBrädan är såld!
-
F2 sx M 2009 säljes inklusive 36 fena. I fint skick. 105 liter(känns som minst 110l) 69 bred.
Köpes(elle bytes)
RRD X-fire 2008 145 l.Mattias
0703-911344
mattias.ryman@yahoo.com -
Priset kanske är intressant att veta:-)
Det är 4900 kr för allt eller 4400 kr utan segel o mast.
Mvh
Mattias -
Hej!
Höjdtagningen är något sämre än de nyaste formulabrädorna. De är bredare på både mitten och har enormt bred häck, vilket gör att de kan köras med grymma fenor. Höjdtagningen är jämförbar en formula från ca 2006-2007. I hårdare vindar är skillnaden dock liten.
Fördelen är att med två fenor får du aldrig problem med fenlyft, dvs att fenan tar kontrollen och risk för kastfall eller spinout är väldigt liten. Den är oxå väldigt mycket lättare att gippa med.
Men ska man tävla eller vill ha maximal höjdtagning så är en nyare formula bäst.Mvh
Mattias RAD Ryman -
@sailortrash 712408 wrote:
Skulle verkligen vilja prova en sådan där…borde finnas ett demo-ex i sthlms trakten..
Hej,
jag kommer att vara på Haga på Öland, från lördag o en vecka framåt med alla brädorna för test. Dock inte XtraLight som inte finns på lager.Som man kan gissa så är en twinser överlägsen i hoppar och manövrerbarhet. Den är också mycket lättare vid landning efter hopp då en ev spinout inte blir lika kraftig. Det är oxå lättare att tavhöjd och svänga upp på vågen speciellt vid vinddrivna vågor.
men två fenor ger lite mer motstånd i vattnet . Märks inte på toppfarten, har kört över 30 knop, men accelerationen blir lite sämre. Så smken är som baken!
Därför kan WildRide väljas med enkel eller twinser;-)mvh
Mattias RAD Ryman
0703911344 -
Har testat RAD brädan med truckar fram, dvs 2+1 medar. Som tidigare konstaterats så behövs lite längre avstånd mellan frammedarna för att få stabilitet i gippen. Annars kan den gå upp på 2 medar vid hårt tryck på kanten. Jag har även testat med låg bakmed så att stålkanten bak tar i vid full sväng. Detta gav en mycket stabil känsla i gippen. Enda nackdelen var att det bromsade en aning, provkördes o 1-3 ms och då märktes det. Jag gissar att över 5 ms så är det kanske en fördel istället 🙂
Tyvärr dröjer det innan jag får testa mer då jag stukade*till knäna i skidbacken:-( -
Herr Pelegrin, hur funkar det med medar fram på Icecarvebrädan? Hur långt fram har du monterat trucken?
Jag får min nya Icecarvebräda nästa vecka med truckfästen på olika ställen. Tyvärr kan jag inte vara med i morgon:-( hoppas det blir fint.
-
Lite mjukare att trilla mot i vintras:-)
tack för uppskattningen HTN.
Mer vind åt folket 🙂
-
mattias112
Medlem8 juni, 2012 vid 08:37 som svar på: Klubbrace, brädbytardag och Testdag i NorrköpingJocke_;690452 wrote:Oj vad man kan sakna er och ”surfstranden” där allt börajde 🙂
Hade vart nostalgi och få segla ihop Mattias..!Det hade varit kul! jag hoppas att kunna komma till Gotland o segla i höst, kanske kan segla på varann där:-)
-
mattias112
Medlem8 juni, 2012 vid 08:33 som svar på: Klubbrace, brädbytardag och Testdag i NorrköpingHej,
dessvärre kommer det inte att vara någon vind i helgen så eventet är inställt.vi återkommer med nytt datum senare.
mvh
Mattias
NWC -
mattias112
Medlem29 maj, 2012 vid 09:17 som svar på: Klubbrace, brädbytardag och Testdag i NorrköpingHmm ja 9 juni ska det ju vara… hade visst hjärnsläpp… Men ni är välkommna vilket år som helst :shocked:
-
Körde 43 knop med ett 4.4 vågsegel utan märke från slutet av 80-tal… körde 48.8 knop med NP 4.7 Mk4 från 94. Lite mer vind med 4.7 så resultatet är likvärdigt. Min slutsats – seglet har väldigt liten betydelse för topphastigheten. Vindstyrka, platt segel och rejält med ”balls” gäller, det är läskigt när det börjar gå undan…
Men att rigga platt är viktigt det märks direkt, man kör ju närmare 2,5 ggr vindhastigheten så det måste vara rejält platt för att inte göra motstånd. -
Ja tack för lånet av GPS:en! Med lite omslipning av medarna tror jag att det kommer att gå ytterligare lite snabbare 🙂 Manövrarna är en annan sak – svårt att skylla på grejjerna… Det är bara träning som gäller…