mattijas
Forumsvar skapade
-
men asså gurra fan ta dig!
-
@Mattijas 431366 wrote:
unt alle dichen brudens i loooooove on the kåren:-P whipe out
ich will pöken mit der pöken thonight mohaaaaaaaaaa ba baba…
-
En annan fråga finns de nått ställe som coche med samma : offshore, djupt vatten, resquada och fast utan brännmaneter?
-
hehe nice =)
var en bit vänster dock
var lite byigt -
@Eddie 416807 wrote:
Jag tycker det ar underbart men mina Mystic halstroppar… men hur kommer det sig att ingen av toppakarna anvander det…?
Maste finnas en hake…?Blomvall hade innan iallafall, nu vet jag inte. Har sett nån till på pkra somhaft
-
Tips, skaffa bred cykelslang, blir mycket skönare för hälen.
Var för jag tycker cyckelslang e överlägset änsålänge, e att den e perfekt elastisk, samt att dom löser ut vid dom hårdare krasherna. (förutsatt att dom e fästa med knutat genom kardbordsbanden)
Bindningar e nice osså, men inte riktigt samma frihetskänsla. (om de e de man söker)
-
Double depower tycker jag fungerar förvånatvärt bra
ville egenteligen inte ha det men var ända tillgängliga då.. nu ågrar jag inte ett dugg att jag har det. -
fan mina grejer blåse sönder o en bit ut var man ju (i mynningen). o brädan fick man i skallen av vågorna , rö i huet blev man
otäckt som fan
tur var att jag kunde bli hämtad av polarn :/ -
mattijas
Medlem19 augusti, 2007 vid 14:37 som svar på: kortfilm: The Mås Incident (från förregår V-berg)en mås har faktiskt lyckats själv o flyga in i min ena styr lina en gång,
den svängde draken lite o jag helt förvånad kollar upp o ser fåglen dala ett par meter innan den sedan flög vidarehoppas ingen fågelskådare läser detta
-
@christian12345 405406 wrote:
Många seglar bara runt och kraschar inte draken mer än i undantagsfall – och när de gör det så är det typiskt inte med en massa fart på. I fallet cocktail-surfare (och de är i majoritet), tror jag inte det spelar någon roll om draken är hårt pumpad.
Om du däremot kraschar kiteloops med din hårt pumpade drake, så går det inte många försök förrän draken blir skev – och då kan den gå från nyskick till kass på en krasch…
Jag tror att man kan krascha en löst pumpad drake hårt massor av gånger utan att den tar skada; inga problem så länge den inte blir skev.
Christian
Att pumpa kite hårt och att inte krasha har jag visserligen ingen erfarenhet av, (förutom en polares EH kite som smälde sönder hela leadingedge medans han pumpa, men ”hårt” har alla sin egna uppfattning om)
DE jag har erfarat av smälda kites e en gång orsakats av en mindre shorebreak våg o andra gången genom att enbart flytta kiten ( o då var den hårt pumpad enligt min mening, men har sett hur många som helst som pumpat lika hårt.) Men detta var troligtvis en bristande söm som naish hade 2006, verkar som dom ändrade det misstaget på 2007.@christian12345 405406 wrote:
Jo, rent logiskt blir det väl så, men jag tycker inte att man kan märka någon reell skillnad på de professionellt lagade drakarna – om de inte har blivit skeva förstås. Kan man verkligen märka den skillnaden?
Christianasså vid lagning av vinkelräta revor från leadingedge hela vägen av, har jag hört nån som inte kände någon skillnad men både jag o min polare med samma revor har känt skillnad, detta var lagat av en som livnära sig på att laga drakar… (men de kan nog vara lite av en chansning om de blir bra eller inte,)
gäller det lagning av leading edge blir de nog med stor sanolikhet skillnad
(som sagt erfarenhet av 2 lagade leading edge) ena lagade av drakakuten vilket var heltklart bäst lagat, men man märkte ändå skillnad. känns ju lite troligt osså, blir leadingedge lite sne så påverkar de ju hela duken.@christian12345 405406 wrote:
Men det är nog bara något som gäller c-drakar, eller? De flesta bow power-dumpar och då är det helt okej med suicide-leash… Eller?
Christian
dee nog sant
vet itne så mycket om vadd som e bäst för bows -
jezaja
de e din gammla torch jag senast nämde 😉
tråkig nyhet, men han orkar nog inte mycket längremen har verkligen varit en bra kite genom hela resan
-
Det är nog väldigt olika
De störrsta faktorerna är troligen:
-Hur hårt man pumpar den
-Hur mycket man kraschar den (i vatten förmodar jag)
-Vad man lägger på kiten när den ligger på land, ( akta er för sand med småskit i!)Asså man kan alltid laga en kite.. grejen e bara att för varje gång du lagar den blir den sämre i luften.
Har haft 2 st 12or i ny skick som jag har nästan kört slut helt . alla möjliga lagningar , bland annat lagat hela duken lagat sytt ihopp leading edge o även bytat/lagat huvud bladdern, på båda.
har nästan slutat helt o ha leachen i chickenloopen (nu nästan bara i 5e linan) efter som detta har bidragit till att 4 av mina kites har rivit duken rakt av vid hård krash. Skulle tro att det mesta hänger på hur ofta du krashar draken.
Livslängden på min ena 12a kan jag ganska enkelt räkna ut eftersom den enbart användes på en resa , ungefär 60 session med 12an varav en session är ca 4h. vilket gör 240h , och skulle tro att man krasha den i snitt kanske 20 gånger per session.
Men den har nog gjort sitt nu, senaste revan blir nog för dyrt o laga.
-
@casper 400674 wrote:
Golf 30E
Kitesurf 30E
Surf 80E
Windsurf 100EHuh koll?
Fitta bort 2 av mina polares kitebags. gone , så dom söker ersättning nu….
-
@JohanW 393507 wrote:
pajat min andra jamie pro nu.. så behöver en bräda mellan 125-130 cm NU!! drar till grekland på söndag…
Kommer va på båstad kiteweekend nu fre-lör så bara ing om ni har en bräda o sälja…
0708479722
Vilken års modell var det?
