mexi_
Forumsvar skapade
-
Ska kolla hemma i mina album, jag körde med just såna segel på det glada 80…
-
En väldigt tydlig sak på bilderna är att du tittar på händerna istället för att titta dit du ska. Det är den grej som gjort absolut störst skillnad för mig. Träna att flippa seglet på land och då menar jag träna typ 50 ggr varje gång innan du går ut. Träna på att flippa utan att titta på händerna, greppa gärna bommen på andra sidan med handen under den gamla på så sätt måste du böja på benen mer och komma ner. En annan bra träning är att gippa i lättare vindar för att få till det med fotbyten och flippar. Lycka till, det är bara att nöta, tills slut kommer det.
-
Köpte dräkter på clas olsson, iof shorty, men de passade mina kids (9,11,15) som också är långa och smala.
-
hade sönder bommen som sjönk mitt på gardasjön simmade i 1,5 timme innan sjöräddningen kom.
-
Jag körde i morse, gick i vid KSSS som ligger precis bredvid grand hotell i saltsjöbaden. Man kan släppa grejjerna vid segelklubben men får parkera en bit innan för att slippa böter, många parkeringsvakter där…man kan även gå i vid seglarvägen, men jag tycker att det är bättre vid ksss på ren nord…
-
Nix ksss är segelklubben i saltsjöbaden, mest chop faktiskt och byigt, men nära…..
-
Svaret på frågan måste bli nej, jag har aldrig sett när vägen seglat…;-)
PS. Jag kommer nog att satsa på antingen ksss om det blir N annars blir det kulan på NV DS.
-
håller med bicless 6-700:- känns rimligt, den var ju redan lagad. På en hel och fin bräda skulle jag säga 1000-1500:-
-
Tror inte det du får nog bita i det sura. En sak som jag tycker att det är värt att lägga pengar på är just bommen. Har nog kraschat en 4-5 st. ”billiga” bommar, de har gått av i mastfastet och vid nitarna precis som din.
-
Måsta ha varit ett mycket bättre val det drog fint på baggen när jag åkte förbi på väg till jobbet nu vid 7-tiden, fan vad livet suger ibland….
-
Skit vilken bomkörning, väntade i 3 timmar på en vind som sakta ökade…från 3 till 6 m/s…..Nu drar det bra i träden, vilket j-kla slag i ansiktet….:-(
-
Schysst då ska jag fila lite och testa med mer uthal, tack för hjälpen.
-
Tack, visst menar du att jag ska korta lattorna, eller går det att göra något med själva cambrarna?
Kapten K;547698 wrote:Hade ett arrows maxx 8.1,cambersen var för långa, dvs man fick inga spacers till.
Har du så mycket cambertryck som jag hade så att seglet knappt vill rotera så kan du göra som jag gjorde, dvs ta en rasp/fil och ta bort en millimeter i taget tills seglet roterar, jag behövde ta bort 2-3mm på mitt. Sen passade inte böjkurvan på min mast seglet riktigt ändå.
Pryde master verkar funka på seglet ialla fall, jag testade med simmer och north.
Arrows seglet behöver Uthal! rätt ovanligt för race segel. Testa enligt spec. -
Den ser lite bräcklig ut hur svårt är det att ta sig in i den (bara en lite undran med tanke på allt bus som finns här i stockholm….)
-
Björkvik var också kanon. Hade årets premiär med 6.7 96l och solsken i 3 timmar såååå jäääla nice!
