mexi_
Forumsvar skapade
-
Kanon, var hittade du det, macken, färgaffären?
-
Det var du din j-l 😉 som fick mig att cykla till gotland -87. Vi såg artikeln i surfsport och snickrade ihop våre egna kärror. Jag tog en gammal tung dragvagn som jag kopplade på cykeln, det tog 8 timmar att cykla 5 mil till Nynäs, på hemvägen ringde vi päronen som fick komma och hämta……men det var en kul resa, surfport hade camp på tofta och GWS var i full fart. 2-300 surfare där samtidigt, lite skillnad mot de 10 som var där i somras……….
-
Jag surfade en gång vid skanssundet en bit från Fituna. Det ligger en ångbåtsbrygga på mörkösidan där det ofta står folk och fiskar strömming. Jag seglade så att jag kom ovanför bryggan och gippade en liten för stor gipp och ramlade precis ovan för bryggan, lite pinsamt så jag skyndade jag mig upp och föll av för att få upp farten….efter några meter så hör jag en massa skrik från bryggan och undrar vad som är fel, jag tittar ner vid mastfoten, där har ett 20-tal revar fastnat, jag stannar brädan och sliter av revarna och sticker fort som tusan över till andra sidan viken, riggade av toksnabbt innan nästa färja gick och stack hem…….vill inte tänka på den härva som måste ha blivit av alla revar……..
-
Jag har ett 8,5 Noth Warp med cambers (4 tror jag). Jag tycker att det är lika skönt och lätt att köra med som mitt NP 6,5 V8 med 2 cambers. Ett 8,5 segel med cambers går nog igång lite senare än ett utan, däremot så håller jag mitt väldigt länge + 10m/s, när jag tycker att det är jobbigt byter jag till min 6,5 direkt och då är det mycket bra tryck i den. Jag tror inte att man orkar att hålla ett 8,5 utan cambers lika länge. Seglingen blir dock ren race, det är inget kul att försöka att göra något med ett så stort cambersegel
-
Och jag som trodde att 6.3-segling innebar att man körde 6,3 kvm segel, tänkt så fel man kan ha……………:)
-
Windsurf hade ett test förra året på segel runt 8,5 utan cambers, det enda som egentligen fick riktigt godkänt var tushingham, det var det seglet enligt dem som hade största windregistret och minst backhandsdragvillighet………
-
Jag tycker att det handlar mycket om planering och inställning. Jag har insett att jag inte hinner ut så ofta jag vill, men har å andra sidan också insett att världen inte rasar om jag är borta från jobbet en havldag ibland. Jag jobbar med liknande saker som du och med ”fri” arbetstid. Detta tyckte jag var kanon när jag tog jobbet. Efter 5 år så hade jag inte utnyttjat möjligheten att flexa en enda gång istället så blev det bara mer tid på övertidskontot. En dag när jag satt hos en kund i nacka strand såg jag hur det var helvitt på fjärden och man kan väl säga att den dagen var vändpunkten……och jag tror att det är det som gäller, man får tagga ner på måstena och ta de tillfällen som dyker upp. Det går alldeles utmärkt att ta en timme eller två innan eller efter jobbet. Jag försöker att ha koll på vinden så att varje gång blir bra och det har fungerat för mig.
-
Worth waiting for………………
Keep up the good work! -
haha och jag som läst i något inlägg att skillnaden mellan brädor förr och nu är att mastfoten sitter längre bak på brädan……….nu sitter den bra långt fram…;-)
-
var inne på starboards sida igår letade efter compacten men hittade den inte, den verkar riktigt ny……ser ju hur cool ut som helst
-
Om jag inte ser helt fel så står kombin till höger i bild, jag är bra sugen på den, tror att den går lite långsammare till 100, men vad tusan den klår de flesta andra sossecontainrar……
-
Du kan ju alltid dra en mutter till ovanpå den andra så att de låster varandra……
-
Jag är inne på samma sak, dvs surftidningar/märkesval/ångest/surfsidor…..tycker att starboard carve 121 verkar kanon, fick utmärkta rescensioner i engelska windsurf:http://www.star-board.com/products/carve.asp, vore intressant att höra från någon som kört den här i sverige. Hypersonic vekar ju också kanon, men känns inte lika bra till att bara glida runt och småhoppa med, mer som en slalomracer, iof väldigt kul. Fanatic XXX verkar vara en superbräda och jag gillar ju fanatic…….
