Forumsvar skapade

Sida 116 av 125
  • milkman

Medlem
    9 april, 2006 vid 14:54 som svar på: Varför snackar ni så lite om brädor…

Skyst sida. Intressant att bara materialet till en bra bräda kostar ca 250 pund. (ca 3500 kr). Man förstår lite mer varför brädorna är så jäkla dyra..
    (räknat på 6 brädor ifall man börjar från scratch, 40 pund mindre ifall man räknar bort rockerbord och annan verktygskostnad som är återanvändbart)

• milkman

Medlem
    5 april, 2006 vid 20:39 som svar på: Undergroundbräda i år?

Jaha. Vad tråkigt att du tycker det. Gissar att du baserar detta på någon av 04:a brädorna du sålde? Jag har inge erfarenhet av en äldre bräda än 05 så jag vet inte ifall du har rätt. Men vi tycker att brädorna är bland de bättre serietillverkade brädorna baserat på 05/06 modellerna.
    Jag får väll se till att du får testa en 06:a (eller 05:a) så kanske du kan dela med dig av ett omdömme på den aktuella produkten istället!
    (Ser fram emot att hälsa på där nere under sommaren så det finns säkert tillfälle:) )

• milkman

Medlem
    5 april, 2006 vid 14:06 som svar på: Foil vs LEI

haha.. Matthias. Det förgyllde min dag. Jag ser att jag har lite kvar att göra innan jag platsar helt i kiteSverige! Men jag ska fan skaffa allt det där + neonfärjad dunjacka och byta hjälm till någon integralvariant i grälla färger så att det matchar mina vinterkiter, naturligtvis foil! (vet fan inte vad jag ska ha med mig istället för böcker. Ifall jag istället börjar att alltid ha med varm choklad (inte kaffe!) i pumptermos ala 70tal med stora blommor – är jag tillräckligt foilig då?)

• milkman

Medlem
    3 april, 2006 vid 07:22 som svar på: Snowkite VM 06 resultat!

Chasta är inte med. Han har valt att fokusera ännu mera på freeride i år (och old-school freestyle:)). Kanske stämmer som curry säger, Chasta har ju altid varit mer freeride än wake..

Fet är han i alla fall!
    IMG_0835.sized.jpg

(kika på chasta_ute_med_familjen(15mb).WMV på http://www.ozonekites.se under Galleri)

• milkman

Medlem
    1 april, 2006 vid 07:04 som svar på: Foil vs LEI
    ollfa297 wrote:
    inte riktigt förstått haha.. 🙂 (123)
  • milkman

Medlem
    31 mars, 2006 vid 19:34 som svar på: Kite Bräda?

Underground är riktigt bra brädor. Har inte hunnit slänga upp detta på sidan så här kommer en länkt till forum där jag lade upp det.
    http://www.kitenation.se/kn/forum/index.php?topic=3371.0

• milkman

Medlem
    30 mars, 2006 vid 18:21 som svar på: Foil vs LEI
    Skye10 wrote:
    Milkman: Varför är det som är så förståss att LEI alltid vinner på vatten? Det försökte jag inte säga. Läs så här: Som i ”Det förståss” ([det är klart!]Norstedts). Jag misstänkte att Biorno menade vatten och jag snackade snö, då vart där en ”Förståsss….” 🙂 (Historiskt sett har han ju nämligen rätt, men bara ifall det rör vatten)
  • milkman

Medlem
    30 mars, 2006 vid 06:30 som svar på: Foil vs LEI
    pjoter wrote:
    milkman, jag läste att ozone bara byggt en LEI för att få ut nåt iår då dom inte hann få färdigt sin slutna cell kite som dom höll på att utveckla… 😉
    Haha.. Ja så kanske några vill se det 🙂 Fast det hade ju varit enklare att bara kopiera någon annan design och inte hålla på så mycket med utveckling själva. Nu har Ozone en ganska unik kite, blir spännande att testa sen. Priser ska tydligen släppas till helgen och jag har med mig några upp till Storulvån på sässongsavslutningen. Utöver det så tänkte vi hitta på nått så alla får testa.
  • milkman

Medlem
    29 mars, 2006 vid 21:46 som svar på: Säsongavsluting i Sylmassivet, 21-23/4

Nu är det 4 platser kvar 🙂 (ska se ifall jag kan boka några till) Snöar som tusan där uppe nu. Det verkar finnas lite olika märken på kiter där också att testa, inklusive Ozone:s nya LEI ”Instinct” och Peter Lynns nya ”Venom II” som ska med tydligen.
    Eventuellt kommer några från Ozoneteamet med också..

Läs mer här: http://www.kiteakademin.se/itemviewer.php?pageId=5&mR=5

• milkman

Medlem
    29 mars, 2006 vid 21:32 som svar på: Foil vs LEI

Det stämmer ju bara i år Biorno. Tidigare åren har foil vunnit på snö. Men på vatten är det ju alltid LEI som vinner förståss 🙂 Fast det är klart öppna foil på vatten känns ju lite dumt 8)

• milkman

Medlem
    28 mars, 2006 vid 10:54 som svar på: Varför åka till norr när det är snö här???

Ser fint ut!

• milkman

Medlem
    27 mars, 2006 vid 20:47 som svar på: Storulvån 27/3

Nå? (56789)

• milkman

Medlem
    26 mars, 2006 vid 05:57 som svar på: film med fernholm

Fet film..

• milkman

Medlem
    25 mars, 2006 vid 21:39 som svar på: parkvägen
    WIkis wrote:
    gogga wrote:
    eller vattentempen vet jag inte. men isen släppte ju igår…
    Lyckans ost,vi har ca:50cm is kvar:(
    Tror jag måste tura lite i området där du bor nästa år Wikis.. Måste ju vara kanon med alla småöar mm. Å ifall isen är kring 50 cm så kan man ju vara rätt säker på att den håller..:)
  • milkman

Medlem
    24 mars, 2006 vid 19:00 som svar på: Snowkite Edsviken 19 mars 2006

vart på edsviken är det där??

Sida 116 av 125
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications