Forumsvar skapade

Sida 117 av 125
  • milkman

Medlem
    24 mars, 2006 vid 09:51 som svar på: bud från oslo?

Mitt tipps är att ni släpper ut lufter ur LE i alla fall. Då går den att packa mindre och borde inte bli så dyr. Ännu mindre blir den ifall ni tömmer struttarna också. 🙂

• milkman

Medlem
    23 mars, 2006 vid 23:05 som svar på: Unleashed
    hengo wrote:
    ooo, är det en sån där fräck ödla, eller orm? eller kanske, ännu bättre, en drake(??) man kan skymta i V:et? gnaksa skabbigtTycker det är en helt ok anknytning till Venom som betyder gift.. Sånt som ormar bland annat kan producera. Tycker inte det är mer skabbit än en logga som likaväl kunde vara en brödraskaptatuering från något fängelse.
  • milkman

Medlem
    23 mars, 2006 vid 22:54 som svar på: Logg från Storulvån

Var upp i Storulvån när man fortfarande kunde se gräset på åkrarna kring Åre. Jag förstod på grabbarna där uppe att det var minre snö än vanligt där med. Nu kunde man ju se turkorsen över allt, det var få som var översnöade 🙂
    Seriöst. Tror att Ren kommer vara mer problem än snö när vi är där. Helt klart värt att lobba för.

Jag bor I stockholm men försöker vara någon annan stans så mycket jag kan :).. På Söndag em är jag vid näsby park i täby.. På Isen. Kom dit vetja. http://www.ozonekites.se

• milkman

Medlem
    23 mars, 2006 vid 22:50 som svar på: Nästa generation !
    Granis wrote:
    Saftigt för en noobie som jag skulle våga launcha….:D Mmm.. Ska fan bli Borgafjäll nästa år tror år, skulle va kul. Peter – Du hakar väll då?
  • milkman

Medlem
    23 mars, 2006 vid 20:03 som svar på: Sittsele / Midejesele -Vad skall man ha?

Båda funkar.. Ifall du åker skidor på vintern så rekommenderar jag sittsele. På sommaren kommer du förr eller senare byta till midjesele. Men i börjarn gör det ont i revbenen att ha en :)..
    Mitt tipps är därför, köp en sittsele. När du tror du är mogen så skiter du i att använda benremmarna och ifall det känns bättre så byter du sele då. (dom kostar ju ändå inte särskilt mycket.)

• milkman

Medlem
    23 mars, 2006 vid 07:49 som svar på: Logg från Storulvån

Tjena

Simon är riktigt cool fast han verkar inte hittat Steffo (fråga honom på http://www.kitenation.se).
    Hur som helst. Vi kommer åka upp dit den 21/4-23/4. Haka gärna på då: http://www.kiteakademin.se .
    Angående anmarsen den vägen så tänkte vi ta den sträckan på tid nästa år. Mest på kul bara, sen tänkte vi ha en massa kitetid i var ende på lek och kortare turer. Du får gärna assistera med foton och liknande ifall du tar turen i år. Det är två pers som gör den turen fast åt andra hållet just nu. De hyr alla kiter å så på Storulvån och skickar tillbaks dem när de kommit fram 🙂

/Jens 073 141 19 10

• Ere inte dom som har UDSx2.. Slack på både fram och baklinor?

• milkman

Medlem
    22 mars, 2006 vid 22:05 som svar på: Nästa generation !

Ser fint ut!.. Fan, vill upp i fjällen där bakom!

• milkman

Medlem
    22 mars, 2006 vid 13:20 som svar på: Ozone på vatten?! Ny tubkite.

@mrmille]Skicka ner nån till Uteliv Jens så jag får mobba den lite )[/QUOTE wrote:

Vadå… Ska inte du och Rille med till storulvån eller???

• milkman

Medlem
    22 mars, 2006 vid 12:16 som svar på: Ozone på vatten?! Ny tubkite.

Helre blyg innan jag testat själv! (men du har rätt förståss):)
    Hade tänkt mig att ha hem några för test ungefär då. Räknar med att ha med några upp till Storulvån den 21-23/4 också för avslutningen. http://www.kiteakademin.se

• milkman

Medlem
    22 mars, 2006 vid 09:21 som svar på: Säsongavsluting i Sylmassivet, 21-23/4

Jajamen.. Boende på Fjällstation.
    Vi har inte riktigt fått till sidan där det står mer detaljerat (grafikfrågor kvar). Men ifall ni tål att den ser lite sådär ut så finns mer info här!
    http://www.kiteakademin.se/itemviewer.php?pageId=5&mR=5

• milkman

Medlem
    19 mars, 2006 vid 18:18 som svar på: EH vs Slingshot
    Niklas82 wrote:
    eller så är det helt tvärt om… att man köper en kite av han som vet precis hur det ligger till och inte av en som spikar tunnor i norrland där förhållandena inte är så lika…

Vad gör ni för brödfödan Niklas å Hugo??

• milkman

Medlem
    15 mars, 2006 vid 21:41 som svar på: prylar 2006, vad kör du på?

haha.. Som att tävla i vem som kan köra mantorp runt med minsta motorn i bilen.. gäsp! 😉

• milkman

Medlem
    12 mars, 2006 vid 20:28 som svar på: prylar 2006, vad kör du på?
    jonaish wrote:
    E inte v19 en foil ?? lr finns de någon större skillnad på v19 och foil i röstningen…..
    E det typ samma skillanad som bow och då ”C-kite” lr ?….

Även ifall jag tror att hela inlägget med V19 är mest lite steffo-dryghet (den som man måste känna igen efter några besök här) så är PL:s Venom tillsammas med några andra PL-arcs ganska ensamma på att erbjuda c-shape kites med foilteknik. Ur det perspektivet så kanske de menar att det är ”samma” skillnad på foil och V19 som på C-shape och bow(SLE)?? Typ. 🙂

Men som sagt, tror det hela är en drygning som vanligt, Som att slänga upp ”C-shape 21” som ett alternativ typ…

• milkman

Medlem
    9 mars, 2006 vid 21:18 som svar på: Skönt med en snökite tråd!

Jaha.. En snökitetråd för de ”utan” snö då menar du?

Sida 117 av 125
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications