milkman
Forumsvar skapade
- 
Jag åker till ”kitemeckat” i helgen. Stockholm… Suck 🙁
Jag måste nog testa speeden igen innan jag ger ett riktigt uttalande. La mest ner tid på att försöka lära om allt jag kunde om kiting så att jag kom nån vart, så jag kan helt ärligt inte uttala mig om kiten än 🙂 (fast med tanke på vindstyrkan så fattar jag namnet på kiten)
(Jag hoppas jag får testa din sen, behovs nog minst två sessions med kiten) - 
Lite bilder från dagens session. Själv testade jag Speed 10:an äntligen och det var annorlunda.
Vädret är kanon ifall man är sälens standargäst. Men Erik å jag har lite annorlunda krav och skulle hellre få vind över 1 m/s i medel. Aja, det är i alla fall rätt låg sannorlikhet att det är så dålig vind så ni som gillar lössnö och öppna vidder ska inte vara avskräckta, sälen är fint!Sitter på jobbdatorn så jag har inte fixat nått me bilderna, men man fattar i alla fall.
 - 
jonaish wrote:Deee Zoolander försöker säga att han söke……..
Du har ett helt unikt sätt att få en att känna sig lite irriterad, och känslan uppkommer fan vilken tråd man än läser också. Suck. - 
milkman
Medlem1 mars, 2006 vid 18:21 som svar på: Har nån en liten flysurfer eller annan foil till salu!!Vilken bra beskrivning 🙂
Vad ska du ha den till? Är det billigt före bra? Ska den användas på vatten? Ska det vara enkelt att byta linor ifall nått händer? 😉 osv…
Vi har Ozonekiter i den storleken som vi kan tänkas sälja ifall de passar in på vad du vill använda den till. (modellerna finns här: http://www.ozonekites.se)
 - 
FAN VA KUL!. Jag vill med.. 🙁
Vindarna behöver du inte oroa dig för så mycket. Blåser mest alltid västligt så. Det är stort på fjället så du hittar garanterat en bra spot. Enklast är att vandra upp på Myren, därifrån kan du kita upp på ulvåfjället och bakom det är det bara fantasin som sätter stopp. Alternativt så vandrar du en bit upp på getryggen ifall det är mer sydvästligt och glider ner i massivet den vägen.
Snacka med Simon, Mattias eller någon annan guide som kitar där, de kan områdena hur bra som helst och har ni lite tur så hakar nån på er. Jag vet att Simon är lite sugen på mer övning för freestyleåkningen.
Innan ni drar iväg för långt så bör ni ha lite fjällkompetens och rätt utrustning med er, ifall ni saknar nått så finns det att hyra på plats. (jag kan tänka mig att många stockholmare får hyra kiterna.. I lördags var jag överriggad med en 6:a och bytte till en 4:a 🙂 , det är man inte van vid som stockholmare direkt)
Just ja: Snön finns det gott om, (I lördags var det snabbt före som fan (=hårt) på öppna ytorna men kör man lite närmare bergen eller precis i trägränsen så pudret djupt :))
 - 
Den var bäst sista två sekunderna 🙂 (Oskar?)
Seriöst. Såg kanonfint ut där, jag måste verkligen försöka hitta tid att ta mig ner en sväng i år så jag får säga hej.
Fast i helgen var jag på rätt ställe :). Fotot är från nerturen, tillbaks till Storulvån. Precis när vi kommit nedanför trädgränsen.
 - 
Ozone gör som Flysurfer och PL och tar fram kite för vatten som också går att köra på vintern. Fast vi tror mer på tubkite på sommaren och kommer med en platt C-shape utan bridles och block till sommaren. Och som de andra så är det en ok på kite vintern också, om ej optimal för bara snowkiting.
Ska du av någon anledning ge dig i kast med stängda cellers foilkite så har jag en Peter Lynn Venom 16 kvm kite som motsvarar ca 12-14m bridled foil. Kanon ifall du vill komma igång och i superbra skick. Jag mailar dig om den också 🙂
 - 
Jag gillar vintern – då finns det snö på bergen.
 - 
Tjena.. Jag kör ev fredag, nattkite.
 - 
Vi är på Roxen från 13:30. Välkomna
 - 
Haha Walle.. Jobbig kitedag!
 - 
Kommer kanske (kanske kanske) imorn.. Skulle vara skitkul. Är snön blöt och trist där också??
 - 
Ser jävligt skyst ut!