Forumsvar skapade

Sida 124 av 125
  • milkman

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 18:27 som svar på: skulle detta fungera??

Klart du ska. Vet inte så mycket om din erfarenhet men ifall du inte kitat tidigare så är det bra att ta en kurs. Ozone har har instruktörer över hela landet (så kan du testa kiten också innan du köper).
    När du väljer kite, se till att den har ca 25m linor.

• milkman

Medlem
    22 oktober, 2005 vid 22:30 som svar på: skulle detta fungera??

Asså.. Det är ju halva grejjen (förstärker Kaj:s inlägg)
    Till och emd Svenska Turist Föreningen håller kurser kite för toppturer (bland annat) http://www.svenskaturistforeningen.se/templates/Activity.aspx?id=18503 .

Det finns en del intresse på alpinforumen för detta osv.

Hoppa in under galleri på http://www.ozonekites.se Där finns en kort Film som visar bland annat folk som tar sig upp för riktigt branta partier.
    Ozone har också en kite som är speciellt framtagen för turåkning inklusive toppturer (Access). För toppturer är det FOIL som gäller..

• milkman

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 11:53 som svar på: Köper nån begagnat?

Jag har några med handtag (övningskiter) ifall du är intresserad. Både fyra och två linors.

• milkman

Medlem
    19 oktober, 2005 vid 14:34 som svar på: Parakiting med ny sittsele

haha..
    Film på annan variant på samma tema finns här:
    http://www.flyozone.com/video/paraboarding.mov
    Några bilder också:
    75_w.jpg Och 76_w.jpg

Kanske lösning på fruproblemet. Ifall hon är skärmflygaren så gör man ju faktiskt nått tillsammans smile.gif

• milkman

Medlem
    18 oktober, 2005 vid 22:36 som svar på: Kite på Is

Det är inga skoterspår på bilden Tobas. Gissar att han kört den där repan typ 15 gånger innan de fick till någon ok bild smile.gif har sett en annan bild i annan vinkel, då syns det bättre.

• milkman

Medlem
    18 oktober, 2005 vid 21:02 som svar på: Kite på Is

you bet ”dave_spruce”!
    (Fast det är ju inte så att någon behöver bryta armen av mig för att ta mig till vatten heller smile.gif)

• milkman

Medlem
    18 oktober, 2005 vid 20:52 som svar på: Kite på Is

Ähh mille.. jag tycker det är en bra idé
    Bara blåsa upp, dra fram paddeln och ta sig över rännan när det blåser under 5msek. Det kan du garanterat inte göra med en foil!
    Sen att packningen med pump och allt tar minst 50 liter i ryggsäcken är ju inget problem, lägger man grejjorna i en svart sopsäck (eller två som man tejpar ihop så slipper man i alla fall pumpa upp strutsen varje gång) så har man RIKTIG flythjälp när man skulle drutta i. Håll med om att ett ombyte i en plastpåse är lite löjlig flythjälp, kan ju inte ta med sig en enda vedspis på turen och fortfarande flyta ifall man går igenom.
    De flesta är ju inte ensamma på isen så all övrig packning och fikat kan ju kompisarna bära..

För att spä på med flera bilder så kommer en här.. Bra kite som fan föresten.. Jag rösta på någon Ozone! (denna väger 4 kg med bom, väskan kan spännas på utsidan av den vanliga väskan och tar ca 10 liter) Ingen optimal kite för is dock, bara de minsta är lagom stora och du behöver nog inte depower egentligen. Köp Fury eller Samurai, de är perfekta för is! Mille har Samurai till salu som funkar i typ 2/3-4/5 msek på is.
    f64c929768a360ffa1aac53c4caa27bd.jpg

• milkman

Medlem
    15 oktober, 2005 vid 20:44 som svar på: Har nån en tvålinors foil till salu!

men…. Du fick väll lístan ??
    haha smile.gif
    Seriöst. en testa-lek-lär foil på över 5kvm är för stort.. Sikta på 2-3 kvm istället och en någorlunda mordern kite så hittar du rätt!

Föresten.. Menar du att du inte ens skall ha bromslinor på din två linors kite?.. (asså: totalt två linor, inte två linor för styrning) Då är det ju en IMP som gäller.. har en begad som jag kan gräva upp smile.gif Men det är jobbigt att gå fram och vända den när man krashar….

• milkman

Medlem
    15 oktober, 2005 vid 18:52 som svar på: Vinterns trendsport…

haha Kaj..
    Jag gissar att de har det.. Kolla vart länkarna tar dig.
    Vad säger man`?

eller… Det kanske är så Mike ”the knife” ”stannar” när han känner att det kurrar i magen och primadonnan skall nattas för dagen…

• milkman

Medlem
    15 oktober, 2005 vid 18:04 som svar på: Vinterns trendsport…

Pressbyrån, ICA, vilken butik som helst som har ett tidningsställ längre än 2 meter smile.gif

Men ärligt talat.. Innehållet sög! Bara bilderna som var fina!

• milkman

Medlem
    15 oktober, 2005 vid 14:49 som svar på: Vinterns trendsport…

Äh. Nu får du läsa dina PM rille smile.gif

• milkman

Medlem
    14 oktober, 2005 vid 22:16 som svar på: Vinterns trendsport…

bilden är snodd här:
    http://www.ozonekites.se kolla under galleri. (bygger nog på sidan för det kommer upp lite nytt där då och då)

• milkman

Medlem
    14 oktober, 2005 vid 18:39 som svar på: Vinterns trendsport…

Läste tidningen idag.. Var ganska ok och nästan rätt.. Men de kanske kunde tittat lite mer var man som nybörjare får hjälp att komma igång. Jag menar, innehållet var ju knappast till oss ”hardcore” snowkitare tongue.gif och då känns ju en ytlig ”så här funkar det” text rätt fel om man inte kan hjälpa folk igång.. Innehållet kändes lite som det man talar om för sina avlägsna släktingar som man varken vill åka med eller som själva egentligen inte är intresserade smile.gif

Å sen weblänkarna då.. Typ hälften tar dig till JN:s sida..och andra halvan funkade inte.. haha. LITE enkeltsidigt kanske.. confused.gif

Just ja: MEN BILDERNA ROCKADE JU! Skyst Mat!

• milkman

Medlem
    14 oktober, 2005 vid 18:30 som svar på: skön sittsele

Kom och testa några Pro-Limit hos oss. Ultimata Snöselen.
    Finns i sollentuna 073 141 19 10

• milkman

Medlem
    13 oktober, 2005 vid 21:37 som svar på: Vinterns trendsport…

Japp. Det är ju trendigheten som är det viktigaste, därför jag aldrig går hemmifrån utan min Frenzy! smile.gif
    Det känns som det är JN killarna som hjälpt till..
    Nu hade jag bara tid att kika i någon sekund, inte läst artikeln med andra ord, men jag hittade varken länk till Ozone eller North trots att de var på alla bilder confused.gif

Men men får förlåta dem, de har ju lite koll på Åka skidor, Det kan ju verkligen inte bli trendigare än så här!
    [img]http://www.ozonekites.se/img/itemBigPics/ffe19ce3a937f1996776c46bea1d229d.JPG[/img]

Sida 124 av 125
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications