 
						 
			mountainfarm
Forumsvar skapade
- 
doffe;509022 wrote:Ok! som när man gick på Kattegatt 86-87 och varje rast gick över gatan till ”Bullshit” och drägglade på prylar och njöt av hans abnorma överdrifter typ 6 skateboard på varandra i brant slalombana bla bla bla bla……………….
 ”Bullshit” R.I.P:smirk:Sannerligen en del av känslan! 
 Sällan sett någon göra längre duffys och wheelys dock…
 Eller den gamla trick-school, högkant – flare – backside osv.Tror nog Mr. Action Sports var bättre än de flesta på Old School freestyle. //F 
- 
Klart som fan man saknar det, på sätt å vis! Det var ju uppväxten. Därmed inte 
 sagt att det var bättre. Jag njuter i fulla drag om jag så bara får lite ankle slappers på Dogge. Fattar inte varför du är så negativ och tror det värsta/sämsat om folk!?!?!?Nä, seglar inte KONA. Stashet med Tabou 73:a och 85:a plus goa Simmer räcker flott. //Bottensväng 
- 
Klart man vill hålla på… hallå..! Ibland så blir det lite soulsearching och för min del hamnar jag i WSRF80/90-tal. Man blir aldrig för gammal och det är aldrig dags å sluta. Jag tror du hajjar va jag menar, känslan liksom (Mistral Challenger flex… more funk than function). Tur ibland att Stable Road finns och att man inte slångt VCR’en… :smirk: 
- 
Hilarous!! Snygg påvverjipp på slutet! Saken är väl den att denna mystery man, kallad Bad Janne är en sann estradör, vivör och levnadskonstnär – som många av oss andra är direkt eller indirekt är influerade och inspirerade av. All heder för en levnadsstil som är få förunnat. Dessutom bör ”gänget” vara glada av frikostigheten att ”bjuda på sig själv” (tänker närmast kanske på morgonskjortan à la boardshorts alternativt ”pellebadbyxan” i samband med mötet med DaGodFather Drake Himself ) – tyder på stamina! Eller är det det vi kallar stoke?! Nä, Amaronen kallar…. 
- 
De här bilden är ju (skulle kunna vara) en sinnesjukt awesome 7-helsikes airial á la typ Cabo Verde. Helt beyond, den där söndagen. Borde nog varit där… Men – där jag var så fick man rida båda hållen, i tok-onshore. Rätt eller fel, tja – det vete 1000 men kul var det iaf. 
 Det är så jä… mysigt att man har sånt här nära inpå, ja riktigt trivsamt!
- 
[FONT=Arial,Helvetica]Lite ”fredasflams” på temat…[/FONT] 
 [FONT=Arial,Helvetica][/FONT]
 [FONT=Arial,Helvetica]”Following Simon Anderson’s development [/FONT]
 [FONT=Arial,Helvetica]of the thruster in 1981, surfboard [/FONT]
 [FONT=Arial,Helvetica]designers everywhere decided that if three’s[/FONT]
 [FONT=Arial,Helvetica]to be, four will score, five’s no jive, six’s the[/FONT]
 [FONT=Arial,Helvetica]pick, seven’s heaven, eight’ll be great…”[/FONT]
- 
Nån som kommer ihåg Tony Logoz ”Bonzer”-koncept från The Gorge på det glada 1900-talet?! /M 
- 
M C;479120 wrote:Röstar redan nu på ”Svennes Freakshow”!
 /MFattas bara ett rekordeligt rockastyre att hålla i för den absoluta och totala Puch Dakota-känslan, eller var det Zündapp… 
 Skulle givetvis gå att ordna genom att greja fram en sån där härlig Z-bom från mitten 80-tal.
- 
Den här var ju (oxå) rätt oväntad! 
- 
Ingen vind så pryl-mys får stilla det värsta… alltid nåt. Fanatic Skate 
 Gaastra Echo
 JP Freestyle Wave
 JP Wave Twin
 Mistral Joker
 Naish Boxer
- 
Ser ut som ”PLAYMATE” blev vinnare i namnstriden… ”Hot Sails Maui ist jetzt mit eigenen Gabeln am Start. Angeboten wird eine Alu-Version von 145cm – 200cm und eine edle Carbongabel mit einem Verstellbereich von 140cm – 200cm. Beide Gabeln sind im Monocoque-Verfahren hergestellt (ein durchgängiger Holm, der nicht durch das Frontstück unterbrochen wird). Die Gabel wurde über einen 3-jährigen Zeiraum von Jeffrey Henderson entwickelt. ”Wir haben das Rad nicht neu erfunden, aber alles ausgemerzt, was uns bei anderen Gabeln gestört hat”, so er selbst über die neuen Produkte. In der Aluminium-Version kostet die Gabel 250,- Euro, für die edle Carbonausführung muss man 570,- Euro auf die virtuelle Ladentheke legen.” //MF 
- 
Syrrorna Moreno + Pablo Ruis (Killerfish custom) = sant!? 
- 
Dom i målet stubby vs classic lyder: Kör klassisk som minsta vågbräda! Lite synd är det dock för stubbysegling är lite mer fluffigt i jämförelse med 
 distinkt carvande á la klassiskt, vilket jag tycker om. Inser dock att när det
 brallar så är det inte fluffigt man först och främst vill ha utan lite mer diciplinerat.Får grunna vidare på frågan och rannsaka mitt behov utefter de förhållanden jag seglar i. 
 Tack för inputen iaf!//Mountainfarm 
- 
Det bidde en kol-Chinook! Beprövad och bevisat duglig torde räcka för en weekend-warrior som mig. 
 Kul med så många svar och åsikter i tråden, dem har varit till stor hjälp i valet av bom.//Montainfarm 
- 
Men – är det inte lite annat som gäller med tanke på de ”nya” fenorna..? 
 Kai Hopf, Mark Nelson tillsammans med Mr Drake har tryckt ut lite nytt…
 Kolla på Mistral, F2 och Fanatic, deras fenor på vågbrädorna är djupare än på länge. 22-24 på rena vågbrädor verkar vara mer rätt just nu på brädor mellan 70-85 liter.Om någon, mer konkret, kan illustrera vilket stuk på fenor som ”man ska ha” – pls, feel free! 

 
								
