mr_johan
Forumsvar skapade
-
Skulle tippa på att mina håller nåt sånt också. runt tio-femton gånger. Se till att alltid ha nån i reserv med dig!
-
Mötte dig i Halmstad idag skulle jag tro, precis efter rondellen vid sannarp. Otroligt respektingivande bil! Fetare i verkligheten måste jag säga!
-
det är här nu det kan jag lova! va nere på stranden och kolla precis. feta vågor och horisontellt regn så långt helljuset når..
-
i så fall så är det dina kratur på väg hem från grönbete ju. Och seriöst så har jag inte en aning.
-
-
och även vindsurfing.se i stockholm
-
@kinetic 392271 wrote:
Slocknar ALL innerbelysning (även i handskfack, bagageutrymme osv)? Testa att mäta hur stor ”strömförbrukning” bilen har i ”sleepmode” genom att mäta över batteripolerna med en ampere-meter. Vet inte vad som är normalt för en Passat men bilen bör ej dra mer än max 0.05A när du mäter (bilen olarmad). Har du en förbrukning på över det så har du tjuvström nånstans…Isf kan man testa att rycka säkring efter säkring för att på så vis se när förbrukningen går under 0.05A…När man väl hitta vilken krets det är är nästa steg att hitta vad det är i den kretsen som drar tjuvströmmen, vilket inte är helt lätt….
Hmm.. En amperemeter är en kortslutande mätare. d.v.s. att man bör inte få något tillförlitligt värde om man mäter över polerna. Koppla loss pluspolen och mät mellan pluspolen på batteriet och pluskabeln och se till att verkligen på bra kontakt. Rätta mig om jag har fel.
Angående dragkroken så är bland dom absulut vanligare elfelen på bilar dålig släpvagnskontakt. Alla fel från trasiga blinkers, backlamport, blomsljus, bakljus och urladdningar kan bero på den.
-
Vi körde en hiace till vemdalen i vintras och den spann på rätt duktigt men den var lätt att kontrollera, ville inte snurra allt för mycket iaf och betydligt lättare att ta sig upp för dom branta slingriga vägarna upp till stugan jämfört med nio-femman vi också hade. Hiacen hade dubbdäck med hälften av dubbarna kvar och saaben friktion.
På vägen hem däremot så hade det regnat hela dagen, någon enstaka plusgrad och snön på vägbanan förvandlades snabbt till tjock spårig is och då visade hiacen sin sämsta sida och flög som en vante över vägbanan. snittade nog kring 30 i tio mil men saaben låg inte långt före
Och till T4 matchen:
Jag har kört en hel del T4 pickup enkelhytt med både den gröna och den blå instrumenteringen samt skåpbil med mellanvägg med den blå instrumenteringen (inte säker på årsmodellerna) vet inte om det beror på bilarnas skick men den nyare generationens t4 (blå instrumentering) känns mycket mer personbil och trevlig att köra. Men hiacen ligger snäppet över enligt mig. trevligare växellåda och komfort m.m. det enda är att den känns ganska slö med den lilla bensinaren om man lastat om man jämför med vws tdi. så ska du ha mellanvägg och lb reggad så skulle jag tveklöst satsa på en lite vridstarkare diesel.Bryr man sig om utseende dessutom så är ju hiacen överlägsen T4 och med enkla medel kan man göra den riktigt snygg! Såg en i hamnen i Båstad förr förra sommaren. Röd hellackad med Americanracing-liknande fälgar och någon logga, tveklöst snyggaste skåpbilen jag har sett. Bör vara någon sufare som äger/ägde den.
Övriga:
Hyundai H1 – Har för mig dom har riktigt generösa garantier, vär att kolla upp?
MB Vito – Njäee
VW Caravell – Bättre komfort än Transportern..?Vinnare: HIACE
-
men om man våtslipar med mycket vatten, räcker det inte med hanskar då? borde ju bara bli en deg/gegga av dammet. kan ju helt klart vara ett alternativ i så fall!
-
@jopi 391156 wrote:
Fattar inte riktigt vitsen med torrdräkt, huva, skor och sedan badshorts… men jag är väl för gammal….
I så fall är jag nog också förgammal (19). Däremot dom få dagarna när solen steker på ordentligt och vattnet är hyfsat varmt så är det ju underbart med ett par ljusa shorts och en hydrotex tshirt ovanpå shortyn så man slipper stekas ihjäl i den svarta dräkten och ändå varmt om man trillar i.
-
Jo, Gothenburg heter det…
-
Hur ser det ut nu då? DMI visar något mellan 8-11m/s,kan det bli någon bris på det så det är värt timmen i bilen ner?
Någon local som kan bistå med lite expert-råd?
-
In 2005 the International Shark Attack File (ISAF) undertook an investigation into 105 shark attacks. Out of those 105, 58 of the attacks were unprovoked and four were fatal.
och
varje dag skadas 14 personer på jobbet så att dom får invalidiserande skador eller vad det nu stod på aftonbladet igår…
-
funderar lite på om det kan ha med dom smått firvirrande dmibilderna mellan halmstad och ängelholm att göra..? stiltje?:mad2:
-
bästa masttätningen är utan tvekan en gummibelagd 70mm skummgummiboll som man fäster ett snöre i så man kan dra ut den. tätar kanon sen är det bara att dra ut den så kan man ändå lägga halvorna i varandra!
