mrmille
Forumsvar skapade
-
Fantastiskt sköna bilder på Remi och dina ozone prylar.
-
kan inte vi få låna upp lite vatten hit. damn trist med is nu :/
-
Svar till:
jag tror mer på blade
[/ QUOTE ]
Blade är den mest jävla vansinniga kite du kan få tag på
En lättviktare som jag planar vi 3-4m/s på en 150bräda med en 4.9m² blade. Inte illa.Kan tänka mig att dom passar de förhållanden bättre som du har tillgång till. Lite aktsamhet på hoppen bara. Fort upp och i regel jävligt fort ner

-
jo, men i kajs fall här nu var det ingen tillfällig spik utan mätarens maxhastighet.
det kan ju lika gärna slå ut negativt som positivt.
jag vet hur fort det kan gå så 80 knyck är inga som helst problem med rätt grejjor. -
faen va fint
sitter själv på jobbet under hela påsken. säg till om du vill ha några förstoringar på bilderna. Kan fixa upp till 60″ i bredd =)Ha de kul!
-
Söndag såg väl ok ut.
Om prognosen håller sig ska nog jag o douglas ut! -
Gött!
Kul med fler foils i stan, säg till om ni vill prova på lite mountainboard åkning. Vi har foils i lite olika storlekar och modeller!
-
Svar till:
Hur gör man när man mäter hastighet med en GPS? Måste man trycka igång den som ett tidtagarur eller är den på ett längre tag. Känns lite vanskligt att knappa på den i 80 knyck. Vad kostar de?
Andreas[/ QUOTE ]
Kostar mellan 2 o 10 tusen nya
Du drar igång den sen loggar den alla dina förflyttningar. Och kan på så vis räkna ut medelhastighet och topphastighet. Hur länge du kan ha den igång beror ju på hur mycket minne du har att lagra i samt batteritid. -
Nice, Redigt feta!
Se till att hålla dem trubbiga bara så du inte skär upp dig.
-
*galningar*
Klockrena snubbar juh

-
Kanske funkar. Håller med om att lösningen är lite tysk.
Vem vet, snart har vi kanske alla bilbältet på oss förjämnan. Bara att snäppa fast i stolen sen
-
Klockrent, om nu blocket inte skyddat sin hemsida från sånt får de skylla sig lite själva.
-
Svar till:
Går det att hoppa lika högt med en foil som med en tubkite?Är det ingen som har någoon bild på nån som hoppar riktigt högt med en foil?
[/ QUOTE ]
Jo, min flickvän kan intyga, det var hon som fick skrapa ihop mig med en svamp när jag landat.
Det där beror ju lite på aspect ration också. En foil med 3 i AR kommer man oftast inte så högt med, inte vid en jämförelse med en som har 5.5 iaf. Den Projicerade ytan är så pass stor så det påverkar mer än man tror.
-
nää stämmer bra det, det är för sånna lättviktare som jag (65kg)
skulle nog säga att runt 140 vore lagom. Men det är nog en smaksak.