mrmille
Forumsvar skapade
-
damn
*impad*Tänk vad man kan göra med små foils. Dom är fan oslagbara!
-
jo, men ha flytväst
Det kan vara jobbigt att simma efter ett par timmar på vattnet. -
För dig som är van vid foil kan det nog vara bra att hålla sig till det, eller hybriderna.
Peter Lynn har en serie mycket bra C formade ”foils” som är högpresterande, enkla att använda, säkra och framför allt så får du mycket kite för pengarna.
Vill du satsa på världsmästar märken är det nog Flexifoil som är det bästa alternativet. Dock ställer dessa större krav på förhållanden. EH och andra märken är även bra men ofta är de rätt känsliga för hur dina väderförhållanden är. Åtminstonde vid en jämföresle! <- Nota Bene. Det beror alltså lite på vart du bor, eller vart du tänkt åka. skicka ett pm eller slå ett mail till eric@kiters.se så hjälper jag dig vidare!

-
Så länge kiten är i vädret är det nog ingen fara

Dom har stora krejjor dom häringa pojkarna. -
Svar till:
ser ju ut som en flygande BH…
[/ QUOTE ]
Lol
Jo, eller som en spinnaker på vift.
Det där om foilen vet jag inte, dom är vackra som tusan. Men det är klart. hade dom haft en EH där hade säkert hoppen varit liiiite högre och hangtimen mycket bättre med båtaset.
-
tips!
använd köp o sälj funktionen på siten -
klart du ska med. Vi har premiär för Linus på skridskor. Ska bli ett sant nöje se honom slå sig lite. Eventuellt kommer min chef ut för att prova också. Har sagt att han är för chicken så vi får se

-
Svar till:
Svar till:
Foil har flera fördelar. Men också några nackdelar. Precis som nic skriver handlar det om vilken foil man har. Men man kan börja med att dela upp det i tre olika kategorier.
• 2 Linors
• 4 Linors
• Depowerable (oftast 3 linor)[/ QUOTE ]
Jag kan inte så mycket om foils. Men att det år 2005, fanns kites utan depower visste jag inte. För mig känns det som att ha en bil utan växellåda. Rätta mig om jag har fel.
[/ QUOTE ]
Hmm, de hänger på hur bridlen är konstruerad.
-
Lördag ska vi ut med skridskor i alla fall på secret-bird-spot.
Ser fint ut nu med 4 m/s. Lite lagom