mrmille
Forumsvar skapade
-
det är inte alla som är så hypade och sköter forumposterna via sin mobil. T9 i all ära men snabbt att skriva går det inte.
-
äää, det är för sin egen skull i så fall. Personligen är jag så attans klantig att jag gämt lyckas (förr eller senare) stå på öronen. De gånger jag gjort det har nog hjälmen räddat skalpen.
Sen blir man ju så snyyyyyyygger i hjälmutt.
-
Det finns dom som är utvecklade för snö/land och dom som är anpassade för vatten.
Det är inte för inte som Ozone (Guillaume Chastagnol) och AirEvolution (Agnès Fontenay) leder världskupperna på snö och inga på vatten. North leder väl iofs med Fabio Ingrosso på skidor. Känner inte till huruvida han kör foil eller tube.
Det där hänger nog mest på ekonomin. De som inte känner för att ha ett vinterkit med kites respektive ett sommarkit kan naturligtvis använda respektive sort vilken sässong de vill.
-
Köp martin technologies bindningar på http://www.kiters.biz istället om du har probs med att sitta fast. Dom kan du justera under åkning.
Men som alla uppenbarligen ser är det flera som tycker det är en bra idé. Kanske skulle prova själv! -
troligen bara rigglinor (bridle) för att testa vilken form på kiten som gör sig bäst
-
inte bara melker som kan karate längre
-
Svar till:
Ni har alldrig funderat på att lägga pengarna på att åka på spa eller nått annat avkopplande.
Nä njutning är pudersnö bra tryck i kiten kuperat landskap men kilometerlånga vidder där man kan köra över helt orörd snö och sätta sina hopp.
Men smaken är ju som baken
Roxen likanar som vanligt en transportsträcka
.[/ QUOTE ]
Sant, så sant. Men man får göra det bästa av vad som finns. Orkar inte åka 30 mil för att hitta lite puder =)
-
Svar till:
Förresten, imorn(tisdag) efter lunch tänkte jag köra en liten session(med bräda dock). Är det nån som är på?? Udden funkar nog bäst vid nord men är det nån som vet nått ställe med mer snö som funkar i den vindriktningen så dela gärna med er.
/stefan
[/ QUOTE ]
Det beror ju helt klart på när. Jobbar till runt 16-17 =/
-
Douglas klippte ihop lite av det som filmades med en digitalkamera.
http://www.ericherlitz.se/banzai/2005-03-06_Kite_Svartamyningen_roxen.wmvBilderna verkar blivit sämre så dom får nog ligga gömda ett tag till =)
-
Har ni något emot hjälmar?
Fint annars
-
[R] RETR Kite Ribban 050305.mpg
[R] 550 Failed to open file.
[R] Transfer Failed!
Transfer queue completed
1 File failed to transferghmmmm
-rw
något ä cp -
samma probs som att köpa något från best då!