mrmille
Forumsvar skapade
-
Den känns på något sätt lite som en monty pyton pryl =)
-
mauimagic pryttlar. krossar det mesta =)
-
Svar till:
’foils are the future’
-Flash Austin, 2003
[/ QUOTE ]
Tillhör inte du dom som brukar klanka ner på oss som flyger luftmadrasser? =)
-
Tja, det är väll det enda han inte lyckats med ännu?
-
Svar till:
Å i värsta fall får man öppna väskan, som jag fick i Athén…
När jag öppnat väskan…
– Is it surf?
– No no, it´s not surf. It’s Golf!
– GOLF????
– No no, it’s a new snowboard (billig frakt på dem med) and ski suit (våtdräkten).
– Ah, okey. No golf?
– No.
– Okey, you pay 15 euro extra for snowboard..Aaaaaaaaaaahahahahaha!
/Chrillo
[/ QUOTE ]
=)
-
Jag har hört att dom ska ha väldigt byiga vindar just nu, bah!

-
Svar till:
vart ligger geilo då?
hur långt från gränsen till värmland?
[/ QUOTE ]
http://www.geilo.no/render_vinter_en.asp?ID=175&segment=7&session=
-
Svar till:
jaja på snö eller vatten e de ju sin sak, men grabben stod ju still o hoppade 10meter…. hahaha 10m högt hopp stillaståendes, icke en chans.

[/ QUOTE ]
Vem som nu hoppat så högt stillastående vet jag inte, personligen kom jag brännandes på en mountainboard en från början inte alls byig dag. Det som hände var att foilen jag körde med (Flexifoil Blade III 4.9m²) drog iväg lite över en kulle. Troligen kom det ett stort termiksläpp samtidigt som en vindby drog över kullen. Med det lyft som en Blade IIIa har är det inga större probs att stiga högt och fort vid sådana förutsättningar. Problemet med dem är att man alltid landar som en sten. Jag har läst en del liknande cases på [url=”http://www.foils.nl.”]www.foils.nl.[/url]
Jag vet att biorno med flera var ute vid samma tid på vatten (roxen) och hade stora probs med byar och orolig termik. Björn själv blev enligt utsago uppsliten så fort i luften att han inte kunde hålla kvar händerna på bomen.
Sååå, om nu vara förhållandena är ogynsamma kan nog lite vad som helst hända. Kolla bara killens som fick sig en 48 sekunders åktur över land med TopHat som personlig komentator

-
Svar till:
eller hur… detn rövarhistorien har vi hört innan, de kanske känndes som 10 meter men i verkligheten va de 4.
10m e högt
[/ QUOTE ]
hehe, kolla med min tjej eller med de andra som bevittnade händelsen. Lite otäckt när fötterna dinglar en bit över träden

-
Svar till:
jag undrar vilken fart kommer man upp i finns det rekord vad är rekordet med vem och hur höga hopp går det att utföra
[/ QUOTE ]
Farten beror på underlaget och hoppen på modet. Själv har jag varit uppe och vänt på över 10 meter med en mindre lyckad utgång då.
Vill du ha fart skall du skaffa dig en mindre drake med hög ar och ge dig ut på isen med skridskor. På vatten är väll rekordet runt 42knop. På land har jag racat med bilar på en 50 väg, då med en mountainboard.Det går tillräckligt fort i alla fall.
Ibland lite för. -
låter mer som att du fått ett måndags ex. osis
-
Idag var det rätt fint vid bergsvägen. Även om vi nu var rätt duktigt överriggade med 7m2 ozone foils ett tag. När väl vinden lättade la mina bindningar av och vilket slutade med att jag fick försöka klämma fast fötterna så pass att jag inte tappade brädan

Men men, gött att vara ute och köra igen
-
Helt korrekt, lynns arc modeller är enligt reviews bra drakar för alla. Enklar att launcha men lite jobbiga att packa är väll mitt intryck av dem.