mrmille
Forumsvar skapade
-
mmm, många gånger skrämmer nog ornitologerna fåglarna också men i sin egen indoktrinering och tro på sin hobby så negligerar dom sina egna handlingar.
Inskränkthet är generellt en del av deras vardag, dom vägrar dela med sig av naturen och ser allt som irriterar dom, vilket i regel är allt – NEJ TILL ALLT – ni vet, som ett hot och en förolämpning mot deras blotta existens.
Nej tvi vale. Lika lite som någon kommer att lyssna på dem bör vi engagera oss i att ens prata om dem. Nog sagt.
-
beror la på. Tycker det är skönare med en lite bredare bom då kiten svänger snabbare och du på så sätt får ut mer kraft ur grejjorna.
Fördelarna med en liten bom är ju att dom är något smidigare och i vissa fall lättare att hantera.
Det är en smaksak, lär dig att köra med 58 bommen och kolla om du kan få prova en kortare vid någe tillfälle.
-
Svar till:
Kompis, Alohaphoto är större än du tror. De behöver inga tips de närmaste åren.
P.S. Synd att du missade den Chrille, hade varit najs.
D.S.[/ QUOTE ]
Scrolla upp och läs igen, och så gör du om det så där en tio gånger tills du förstått vad jag skrev.
DET FINNS INGA KITEBILDER ATT FÅ TAG PÅ ANNAT ÄN MED TYSKA ÅKARE OCH DET VILL FAN INGEN JOBBA MED!!!
Och, som jag sa så håller alohaphotos bilder rätt kvalitet vad gäller motivet så jag erbjöd mig att ge dem några trådar till ett alternativ som gör att dom faktiskt kan tjäna dolares på detta.
Got it?
-
98
Eric Herlitz / Kiters.se (Banzai Aerial LKPG)
Linköping
ARX, Flexifoil Blade III, Ozone -
Ni tar rätt goa bilder på aloha, även om photoshopkunskaperna kräver lite träning.
Ni har inte funderat på att porta ut era bilder till lite bildbyråer och kanske få något sålt?
Personligen sitter jag och jagar allehanda bilder till allt möjligt med jämna mellanrum och många av mina kollegor är intresserade av att få tag på kitebilder att använda inom reklam/media. Dessvärre är vi rätt ofta låsta till olika bildbyråer och kan inte köpa in genom fristående fotografer eller företag.
Skicka ett pm om ni vill veta mer hur det funkar eller om ni vill ha tips över hur man portar en bild så den fungerar för allehanda bruk.
Eric
-
Tack för det pjoter och jodå rex. jag har inte varit ute och kört något ännu men det kommer. Har haft mycket på jobbet och linkar en del ännu. Men enligt läkarna skall allt vara läkt nu och det som återstår är lite ondskefull stretch för att få tillbaka smidigheten i lederná

-
hehe, känner igen det där när man ska rycka upp en liten foil mitt i powerzone. Dock så har jag aldrig träffat på nån damm så där

-
Darkridern är suverän.
Det är väll dessutom den enda selen som är gjuten, dom andra rävselarna är ju sydda. Darkriden fungerar dessutom som ett suveränt skydd för rygg och stabilierar dina inre organ vid hårda smällar. Tro mig, hade det inte varit för min darkrider hade jag idag fått mat genom en slang för resten av livet! -
uhm, en rävig gammal naish arx + en bom med justerbara linor?
Föraren ser dessutom 50% tysk ut
-
Oväntat att jag skulle lägga mig i detta va?

Håller med om flera saker som många skrivit men det bästa är ändå att alternera sina metoder lite.
Stativ verkar de flesta vara överens om. Jag är helt med på det men bind inte upp er för mycket på detta. Oavsett vilken storlek på kamera nu har så funkar ett enbensstativ helt suveränt. Man blir mer flexibel och kan få med många fler intresanta vinklar.
Zoom? Usch, nej fy. Det gäller samma sak med den som med olika transitions. Tycker man att kommunals powerpoint-presentationer är intresanta och snygga så visst, annars är raka klipp det bästa.
Hur får man fart i filmen då?
Många tycks ha mani på att följa efter åkaren/motivet och fixera dom i mitten på sökaren som dom vore nån jädra älg som snart skall skjutas.
Prova istället att låta åkaren åka genom hela bildytan. In från ena sida och ut mot andra, följ inte med. Ajjabajja.Jag har fler tips men det mesta har redan tagits upp här.
Lycka till nu!
-
Svar till:
vem vet det kanske är bra rehab?

(Hur går det med tillfrisknandet?)[/ QUOTE ]
Hehe, kanske det. I övrigt går det bra, räknar med att kunna åka i slutet på nästa vecka igen. Det lär dock bli skapligt jobbigt efter tre veckors pizzaätande och soffliggande

-
EH kommer väll att forstätta utvecklas men inte av just Eric Hertsen om jag förstått det hela rätt.
Best köpte ju inte upp märket EH utan självaste Eric Hertsen som väll för övrigt är konstruktör av deras övriga kites?
-
Martin verkar bra
själv kör jag med maui magic och liquid force och båda är i toppklass! -
pax för att inte pumpa!