Forumsvar skapade

Sida 145 av 170
  • mrmille

Medlem
    6 september, 2004 vid 17:49 som svar på: Lumpen

Annars är man en karl, biter ihop och gör sin militärtjänst som faktiskt är till för att tjäna sitt eget land.

Inget jag ångrar. Är snarare stolt över att ha gjort det. Rätt gött att dela med sig av alla galna historier.

Om du nu känner att du inte orkar så är det nog bäst att vara ärlig. Säga att du inte vill, på min tid placerade dom lögnarna (vanligtvis de som sa att de var homos) på Gotland i samma skjul smile.gif

• mrmille

Medlem
    4 september, 2004 vid 11:16 som svar på: Varför e RRD så fula i år igen?

LMAO =)

• mrmille

Medlem
    3 september, 2004 vid 06:05 som svar på: Han e FET

tze germantz!!!
    fett med snyggt =)

• mrmille

Medlem
    2 september, 2004 vid 21:40 som svar på: 5e lina

Svar till:

vi snackar depowerlinan nu, som går genom bommen, har ju sett och hört om ett par sånna linor som gått av

[/ QUOTE ]
    ahh, misstolkade.

Har svårt att tänka mig det bara, men visst som någon sa. Med lite sand osv så slits det ju

• mrmille

Medlem
    2 september, 2004 vid 21:38 som svar på: Cabrinhas nya hemsida uppe…

de va på tiden smile.gif

• mrmille

Medlem
    2 september, 2004 vid 18:55 som svar på: 5e lina

Svar till:

jag fattar inte varför dom forsätter med dom tunna depowerlinorna? dom lär ju gå sönder stup i kvarten.

[/ QUOTE ]

Näää, du har ju knappt någe tryck där depowern sitter. Det den gör är ju att ändra formen så den glider genom luften med en annan profil.

• mrmille

Medlem
    2 september, 2004 vid 16:29 som svar på: 5e lina

det är även rätt bra att sätta leachen i femte linan då kiten dör rätt mycket mer om du sliter i denna än om du bara sätter den i en av TE/LE linorna

• mrmille

Medlem
    2 september, 2004 vid 13:22 som svar på: foilkite/stuntkite

Skånekite…
    http://www.skanekite.se/product_info.php?products_id=108

vettetusan om du kan köra på snö annat än i ren storm med den men men. Ska du ha en mer uttalad powerkite så kan jag inte skånekites sortiment.

Snacka med nic om ozone kites, annars med peter på kiters.se ang air evolution som mer eller mindre är en renodlad snödrake.

• mrmille

Medlem
    1 september, 2004 vid 13:17 som svar på: foil

Svar till:

Men PL Guerilla verkar ju rätt bra för de har inga bridles, bara fyra linor som en vanlig LEI

[/ QUOTE ]

Har lite videos hemma med dem, verkar otroligt coola!
    Men också grymt cp ibland, har jag hört smile.gif

• mrmille

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 16:57 som svar på: do you want to fly my kite?

Baryard, nam nam =)

• mrmille

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 16:55 som svar på: dålig kille

Damn.

• mrmille

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 12:59 som svar på: foil

Svar till:

Ok gamal säger du hmm men vad kan tänkas vara ett bra pris på en begangnad titan då vad skall man inte betala mer än?

[/ QUOTE ]

Dom är dyrare per m² i priserna än tubarna, å andra sidan ger de mer. Så bli inte rädd eller förvånad om du får ge en 400 – 600 pix per m² om det är begagnat och i vettigt skick. Köp aldrig en flysurfer foil utan linor och bom. Influgna foils är alltid bäst =D

Att komplettera med bom och linor är dock ganska billigt om man gämför med tubarna.

• mrmille

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 07:37 som svar på: Vattenrädda kitare!!

smååå bilder på deras site =/

Ser ut som larvfötter typ.
    Skaffa en redig bräda istället =D

• mrmille

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 07:36 som svar på: foil

Svar till:

har kollat upp den och den står på en stark förstaplats i önskelistan men man har inte alltid råd med det man vill och det verkar finnas en hel del andra goa foils vet du nått om titan foilen ifrån flysurfer?

[/ QUOTE ]

Titan är stabil, helt otroligt stabil tom. Dock så är den rätt gammal nu och inget jag skulle köpa nytt. Möjligen till bra begagnat pris. Dom säger att psycho² är lika stabil, inget jag tvivlar på, men något svårare att flyga.

• mrmille

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 20:03 som svar på: Starta kiten?

Installera en femte lina om det är en tube kite.
    Det kan bli ett satans bök med trassel så se till att använda bra linor. Säkerhetsmässigt vet jag inte riktigt, vet att det är enkelt att flippa upp kiten på sidan och sen starta åt vilket håll du nu vill, nackdelen är att du oftast åker på att göra detta i powerzone. Drar det iväg är det iofs bara släppa ner kiten igen.

Kolla animationen i min bild så ser du en 11.5m² med femte lina på land vid 3-4 m/s

Sida 145 av 170
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications