Forumsvar skapade

Sida 146 av 170
  • mrmille

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 11:32 som svar på: Best Nemesis

Jo, priset blir billigare och man kan få sig en komplett uppsättning med drakar och brädor för ett rimligt pris.

Glöm inte att gå in på tillbehörssidorna bara och kolla ut linor och bommar. Har för mig dom inte skeppas med det som standard.

• mrmille

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 11:13 som svar på: Gotland 10-12 Sept

Svar till:

Ser riktigt bra ut för min del faktiskt… regeringen har godkänt ! Vi från Lkpg kanske ska försöka fixa någon sambandscentral.

[/ QUOTE ]

Ring mig ikväll!
    0734-271898 eller 013-100704
    Eric

• mrmille

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 08:35 som svar på: Bilder på slingshot 2005

Svar till:

Pushout systemet vet nån nått om det jag tycker det verkar trevligt men fattar inte riktigt hur det fungerar

[/ QUOTE ]

Vet inte om det är samma typ som Ocean Rodeo kom men, deras heter punch-out iofs. Just det bygger på att om du pressar bommen ifrån dig så släpper en spärr och chickenloopen lossar. Mycket bra om man hanmnar under vattnet mitt i en kiteloop, tro mig =)

• mrmille

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 08:08 som svar på: EH 05

Svar till:

EH är custom… kommer krakarna på nått nytt så kommer det en modell… inga jävla årstider på dom…..

[/ QUOTE ]

Det är väll det som skiljer dem då, vilket är bra!

• mrmille

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 08:05 som svar på: Östgötar lördag…

fan, måste jobba frown.gif

• mrmille

Medlem
    29 augusti, 2004 vid 21:32 som svar på: foil

Svar till:

fan va insnöade ni e foil, whats the deal?

[/ QUOTE ]

Volvo eller Saab?
    Mac eller PC?
    Sylvester eller Arnold?

Smaksak antar jag.

smirk.gif

• mrmille

Medlem
    29 augusti, 2004 vid 21:30 som svar på: EH 05

Waven verkar otroligt fin. Något före sin tid som någon nämnde tidigare. Det är kul att utvecklarna pressar profilerna och tvingar fram extrema egenskaper ut mindre drakar vilket gör dem mer hanterbara. Det vore skönt att slippa släpa runt på en massa stora as.

Så, jag hoppas att EH kommer med en 05a. Förhoppningvis inte för tidigt bara för att man måste släppa en.

• mrmille

Medlem
    29 augusti, 2004 vid 21:26 som svar på: foil

Sant med byarna, men då kräver det att du har en closed cell foil typ Flysurfer, PL Guerilla etc.

Dock så kan även foilar kollapsa vid byar. Men…
    Innan dom trillar ner helt så har dom en förmåga att veckla ut sig igen, gärna mitt i powerzone vilket ger dig en satans push. Har du en stor foil och en kraftig by är det troligt att du slits av på mitten smile.gif

Att parkera är en annan sak, tuben lägger du med LE nedåt, sen ligger den där. Punkt.
    En foil är enklare på vissa sett genom att du oftast backar ner den med TE först istället. Detta gör att den är enkel att starta igen då LE ligger uppåt. Dock så har du fortfarande rätt mycket tryck i draken och om du är ensam så kan det vara svårt att hinna fram och trycka ner den.

Så problemen med instabilitet finns även med foils, även om dom är långt mer stabila. En sak som även bör nämnas är att de flesta tube kites gärna flyger utanför sitt fönster och dör. Detta gör i normala fall inte en foil, åtminstonde inte flysurfers. Lyckas du med det så har du ett skapligt ryck att vänta dig när den inträder i sitt fönster igen.

• mrmille

Medlem
    29 augusti, 2004 vid 15:56 som svar på: Best Nemesis

O fan, jag som alltid trott att röda kites var snabbare än de blå. Detta stämmer alltså?

Ser inte färgen som en objektiv bedömning på hur bra en kite är *förlåt* wink.gif

Försök att få betala i förskott och be dem skicka det som ett privatpaket eller gåva så slipper du moms och tull. Men stoppa för säkerhets skull undan cash till att betala de avgifterna.

• mrmille

Medlem
    29 augusti, 2004 vid 15:53 som svar på: Dansk fågelskådare beskjuten på fgk!

va ni kacklar o piper

• mrmille

Medlem
    29 augusti, 2004 vid 15:51 som svar på: Gotland 10-12 Sept

Jag kommer till 99,9%, troligen hakar Koan (douglas) och Agge på också.

• mrmille

Medlem
    29 augusti, 2004 vid 15:48 som svar på: Nyhet från Flexifoil

Med drag menar jag styrka. Generellt sett blir en drake med lägre AR något ”starkare”.
    Drakar med lägre AR (foil i alla fall) har överlag längre hangtime men hoppen blir inte lika höga då draken oftast är lite långsammare och inte vill arbeta sig uppåt så mycket.

Det hänger naturligtvis på så mycket mer än så.

En drake med tjock LE blir långsammare men vad gäller foil stabilare. Långsamheten kommer med det ökade luftmotståndet och stabiliteten blir en effekt av att mer luft kommer in i cellerna.

En annan faktor är hur många celler som finns. Fler celler ökar farten och ger en bättre profil men det gör draken känsligare mot byar etc. En snabb vingprofil reagerar naturligtvis snabbare mot förändringar i luftflödet kring den.

Med rätt blandning av dessa saker får man en otroligt snabb, stabil och lättkörd drake. Ett alternativ att titta på kan vara Ozone’s samurai där man försökt att göra en låg AR drake så snabb som möjligt. Kanske är det denna flexifoil vill konkurera mot nu.

För att återgå till ordet drag så leder efterskriften av ovanstående predikan till följande synonymer: tryck, power, moffa, ös, jävlaranamma, böös.

wink.gif

• mrmille

Medlem
    28 augusti, 2004 vid 19:53 som svar på: Kitesurf park i Danmark

har inte den funnits här förut?
    men det ser ju rätt gott ut laugh.gif

• mrmille

Medlem
    28 augusti, 2004 vid 16:31 som svar på: EH 05

har dom ens nån 05 satsning efter det att självaste Eric Hertzens blev köpt av Best?

• mrmille

Medlem
    28 augusti, 2004 vid 12:41 som svar på: Jag byter nick från draksurfaren till Wicked!

funderar på att byta till drak-ulla
    kan man det? laugh.gif

Sida 146 av 170
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications