mrmille
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Ja, Blade III är väl kung när det gäller lift/sqm?
Tänkte mest på kiteboarding (vatten) ang om FS får en match.
Jag tycker att öppna celler verkar fungera bra för vatten också (om man inte är helt nybörjare). Har haft ögonen på Blade III nu när min Psycho börjar ta slut, men tänkte vänta och se om ”Sabre” blir bättre.
/Daniel[/ QUOTE ]
Sabre blir ju en drake med mer drag än lyft, till skillnad från Blade III då. Men visst är Blade III en kraftfull men svår drake. Ett AR på 5.1 är ju rätt mycket för en sådan Foil.
Jag planar lika tidigt med en Blade III 4.9m² som med min ARX 11.5m². Iofs så är det ju bättre hopp och hangtime samt bekvämare landningar med ARX’en men det är ju inte ARX’en som är direkt kass (EH fans besvära sig icke att kommentera detta =D ) utan Bladen som är fantastisk!
-
Svar till:
Nu är det så här.
Det går inte att förklara för tjejen att jag måste ha en drake, bräda, uppsätning linor eller en till bom som är lika de jag redan har.
Alltså du ser vad du vill ha. Du säljer snabbt och köper när hon är glad över att en ryggsäck med bös, som hon kallar det, har försvunnit från hallgolvet. Därav låga priser.
För hemfriden!/E
[/ QUOTE ]
Klockrent!
Det börjar bli trångt med drakar, mountainboards, kiteboards och snowboards nu
-
BIRDIE!!!
-
Svar till:
Kan tillägga att det rör sig om några första intryck från en tidig prototyp. Namnet ”Sabre” verkar också vara högst osäkert. Lär finnas en kite från någon annan tillverkare med det namnet. Naish?
Hur som helst ska det bli ruskigt intressant att se vad Flexifoil kan prestera när de nu satsar på en ”depowerable foil”. Ska Flysurfer få sig en match?
/Daniel
”I love the smell of neoprene in the morning”[/ QUOTE ]
Njae, dom kan matcha flysurfer i tryck / m² och är redan idag bättre. Men det beror ju på opencell och specialiceringen för landbruk. Men visst kan flysurfer/ozone med flera förlora ATB- och Snöåkare med en sån här lansering.
-
Jo, det är bara vissa saker som håller priset kvar rätt vettigt. Det känns nästam orimligt att bara få ut halva nypriset för en del saker som inte är mer än ett par månader gamla. Framför allt vad gäller SS kites där skillnaderna i designen var så små i år.
Men men, dumt att klaga.
-
Svar till:
äh, windows kan väl vem som helst rippa?
[/ QUOTE ]
Jo, det är sant -
Svar till:
Ännnu mer SS logik, är inte du ÅF för SS Peter?
Jag tycker att snacka om och framhålla grejer som man har ekonomiska intressen runt tillhör sandlåde nivå…
Men det är min syn på de hela, vad tycker ni ?[/ QUOTE ]
Så länge som synen på det hela är objektiv har jag inget emot det.
Annars håller jag med dig -
Linux är för pojkar som inte har råd att betala för bättre saker.
Linux är för den som vill administrera sin dator istället för att använda den.
MacOS/Win är för den som nu är villig att lägga ut lite cash för att kunna göra något vettigt och kreativt av sin tillvaro vid skärmen.
/ från en FD unix admin
-
Har ringt runt och kollat en del bolag. IF visste inte ens vilken avdelning dom skulle skicka mig till så dom bad mig ringa någon annan.
Länsförsäkringar var dom som hade bäst svar till mig.
Dom klassar sporten på samma sätt som Paragliders.
Vad gäller det då så är det hemförsäkringen som gäller med allriskförsäkring. Detta ska i viss mån även gälla andre man.För sin egen del så är det en olycksfallsförsäkring som gäller.
-
ska du åka till någe varmt eller snöigt ställe?
-
Mohaha, du skulle prova på grus då 😛
-
bra fråga, är också intresserad av ett svar!
-
jag tror prestandan sitter med hos föraren. Gillar designen annars.
-
ser ut som saker man får med i ett happymeal