Forumsvar skapade

Sida 151 av 170
  • mrmille

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 18:06 som svar på: Linkniv?

Svar till:

jag vet att min linkniv på mysticselen inte går att nå överhuvutaget när det behövs… man kommer inte åt den när det väl krisar, vet att det är likadant på andra selar också. mitt råd är att satsa på ett ordentligt säckerhetsystem istället.

good luck, good winds

[/ QUOTE ]

Jag har haft näven på min flera gånger men aldrig behövt använda den i lite kniviga situationer. Så når den gör man men man få träna lite kanske. Ser iofs lite fånigt ut när man står och drar à la gammal western movie stil laugh.gif

• mrmille

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 21:26 som svar på: Elaka alger i ”gölen på slätten”???

det är ju sötvatten
    så det ska nog va rätt lungt, jag har själv badat en del i det och inte drabbats av det alls.

• mrmille

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 19:48 som svar på: Måndag, tisdag… Kitetävling i skanör?

jag hörde att Anonyma människor här på forumet enbart windsurfar. Är det sant?

• mrmille

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 17:14 som svar på: Näset (Konstant CAVOK)

Svar till:

Svar till:

yaqup tootovich egan och andra jävla idioter lägg ner vem bryr sig!

[/ QUOTE ]din mamma, hälsa o tacka

[/ QUOTE ]

har hört att hon ska va rätt bra
    billigt timpris också, right?

• mrmille

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 17:12 som svar på: Stora problem i mellby

Visst är det kul att få tång och sjögräs i linorna. Skaffa gärna en foilkite och få det i hela brydeln också (tips!).

Bästa sättet att få bort skiten är att lägga linan i vattnet och knipa ihop runt linan med en disksvamp o dra.

• mrmille

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 16:02 som svar på: Vind i sikte – och jag har just sålt mina kites…

Svar till:

Nästa gång det inte är någon vind får någon annan sälja sina grejor. Nu har jag gjort mitt…

[/ QUOTE ]

Brukar räcka med att packa ihop

• mrmille

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 15:53 som svar på: VAD SKA JAG HA FÖR SELE?????

Visst har du rätt i det Ylva. Handtag är kalas att bromsa med om det nu behövs. Och ej att förglömma är ju den ultimata säkerhetsreleasen, lin-kniven, som jag antar att alla alltid har med sig!?!

Fördelarna med en bom är oftast att om man väl trillar eller liknande så är det lättare att häva upp kiten igen. Klarar man inte av att haka ur bommen vid fullt tryck så är det bara dra releasen, något jag fått göra ett par gånger då jag oftast kör med en lockin-tube om jag använder nån av looparna på bommen.

Men, smaken är som baken.
    Mitt råd är att gör inte något för komplicerat utan att hålla det så enkelt som möjligt, åtminstonde för oss killar som nu överlag är kassa på att koordinera mer än max en sak i taget crazy.gif

EDIT:
    Om du dessutom är van vid handtag och funderar på att gå över till bom så kan jag rekomendera att du sätter en leach till bromslinorna som sen går till din handled. Ett lagom långt snöre brukar fungera bäst. Du skall kunna ha handen mellan 20 och 40cm från bommen utan att linan blir spänd.
    Drar du handen längre bort från bommen så bromsas kiten med båda bromslinorna för fulla muggar, på detta sätt kan du dessutom få en mycket större bromseffekt än med handtag, allt beroende på hur långt bak/upp/ned/åt sidan du drar handen.
    Det gå även bra att koppla denna leach till bommen så att när du scootar in så bromsar kiten lite eller mycket. Allt beroende av hur mycket du drar i bommen.

Den enda nackdelen med bom som jag ser det är att det finns knappt några bra färdiga lösningar för den som nu önskar svänga runt kiten med hjälp av en bromslina. Jag kommer att posta bilder och ritningar i september på en utväxlingsbom jag håller på att konstruera för detta ändamål.

• mrmille

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 15:48 som svar på: Vind i helgen

tror inte varamon funkar så bra i helgen. Kanske om det vrider lite på sig som det ser ut att göra till söndag.
    Så om prognosen håller i sig så blir det varamon på söndag, fre-lör blir det i Roxen

• mrmille

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 15:45 som svar på: Film från Varamon i Söndags…

Svar till:

inte konstigt ni inte kan hoppa me de där trasorna, men håll till godo frälsaren kommer…

[/ QUOTE ]

Lol, i Varamon sliter man inte upp det finaste man har, då kommer den Gröna Drakätaren och tar dem.

• mrmille

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 11:15 som svar på: Roxen i slutet på veckan?

sluta vara homo nu.
    jag kanske inte kan fixa en så fin strand men väl en bild från dit jag ska i vinter laugh.gif

• mrmille

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 11:11 som svar på: skitskruvar på min slingisbräda

Svar till:

Loctite är jävligt dyrt (och alltid stora förpackningar) om man bara ska använda på nån bräda. Ta lite (jag menar riktigt lite) tvåkomponentslim, det ger samma effekt.

[/ QUOTE ]

Senast jag köpte loctite så var den en ganska liten tub för 49,-

• mrmille

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 11:04 som svar på: VAD SKA JAG HA FÖR SELE?????

Jag ogillar starkt att ha harneslinan (den mellan handtagen) ihakad konstant, åtminstonde om den är fixerad i en trissa eller liknande. Med handtag får du stort utslag och ofta mycket mer kraft än med en bom så då får du passa dig. Ett felaktigt utslag och du åker på näsan efter draken laugh.gif

Och återigen, om nu selen vrider sig så bör du kanske titta efter en annan sele. Har har haft harneslinan ihakad en hel del och aldrig att den vridit sig. Å andra sidan sitter selen perfekt.

• mrmille

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 08:41 som svar på: Roxen i slutet på veckan?

puss koan

• mrmille

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 07:34 som svar på: Roxen i slutet på veckan?

Svar till:

Jag kommer på besök i helgen. Hade inte tänkt ta med pryttlarna men det där ser ju ut som man får tänka om helt klart. Var var Sandvik nu igen… Var det där vi körde i Roxen, campingen?

s

[/ QUOTE ]

Sandvik var du i förra gången!
    =)

• mrmille

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 06:45 som svar på: Wipika 2005

nice!

Sida 151 av 170
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications