Forumsvar skapade

Sida 158 av 170
  • mrmille

Medlem
    4 augusti, 2004 vid 17:07 som svar på: Tråkigt??

fan, ge tattaren ett par glasögon nästa gång så den inte blir oskarp

• mrmille

Medlem
    3 augusti, 2004 vid 20:30 som svar på: smhi – 92 prognoser av 93 fel

rofl laugh.gif

• mrmille

Medlem
    3 augusti, 2004 vid 20:18 som svar på: smhi – 92 prognoser av 93 fel

fan, jag skulle gjort ett bättre jobb med en glaskula.
    Snart skall väll dom svinen ha mer cash för att bli bättre på prognoser. Som en tv-avgift ungefär, fast en väderavgift då.

• mrmille

Medlem
    3 augusti, 2004 vid 16:03 som svar på: Practical vs ideal kiting…

Jag känner igen mycket. Dock ser jag mig själv som en nöjjesåkare och anpassar min utrustning och åkstil efter de förhållanden jag har!

Men visst är allt med kiting som med all annan sport?
    Visst kan du köpa en kross, men har du inte en bra bana så borde du köpt en enduro bike istället.

• mrmille

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 22:26 som svar på: Hur fixa quickrelease?

hehe, visst har ni rätt i det mesta.
    Dock så är det ju rätt sak vid rätt tillämpning som gäller. Personligen kör jag alltid med leach som kan fånga upp kiten. Det jag gillar med en shackle är just att dom av någon anledning funkar för mig.

• mrmille

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 20:50 som svar på: Hur fixa quickrelease?

jamen, det beror väll på hur du gör?
    Själv har jag en metalring i min. Du kan ju inte sätta linan rakt i den, då blir det ju plutt.

Men men, du har kanske dåliga erfarenheter eller tips?
    Vore kul o höra någon annans åsikter än mina positiva då

• mrmille

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 20:33 som svar på: Hur fixa quickrelease?

är du helt säker på att du pratar om rätt sak?
    en skothake är en quickrelease

• mrmille

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 20:14 som svar på: I brist på vind….Finn 3 fel…..

lol, katten var nog den som pissade ner sig då han låg framför högtalaren o sov laugh.gif
    *rätt förbannad katt det där*

• mrmille

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 20:04 som svar på: Vind-/Väderprognoser i jämförelse?

Detta står på deras hemsida…

GFS model
    GFS stands for the Global Forecast System. It is run by National Centers for Environmental Prediction (NCEP) which is a unit of NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration), NWS (National Weather Service), USA. The GFS is run four times per day (00 UTC, 06 UTC, 12 UTC, and 18 UTC) out to 384 hours. They calculate with resolution about 55-km out to 3.5 days (84 hours), then about 80-km from 3.5 to 7.5 days (180 hours), and then about 110-km resolution for the rest – up to day 16 (384 hours). Windguru only uses 180 hours of forecast, because beyond this it’s more ”crystal gazing” then forecast I think smile.gif. The files with model data which are used to generate windguru forecasts have 1 degree resolution so we can say it’s about 100 km (depends on latitude etc..). You see that the resolution is not that great but it covers the whole Globe!

MM5 model
    MM5 is a limited-area numeric weather prediction model. It has been developed at Pensylvania State University / National Center for Atmospheric Research (PSU/NCAR), USA. You can look at the MM5 website. ”MM” in the name means ”Mesoscale and Microscale”. Windguru.cz offers forecasts based on data produced by two different MM5 model configurations. The main domain covers Europe and Mediterrain sea and has 27 km resolution. The second domain is a small one which covers area around Czech republic with 9 km resolution. The initial and boundary conditions are taken from GFS model. If everything goes smooth MM5 updates 4 times per day and give forecast for 78 hours to the future in 1 hour step. Currently you can see wind at 10 meters above surface and temperature in the windguru forecasts. Cloud cover, precipitation and also wind gusts should be available later.

• mrmille

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 20:03 som svar på: Hur fixa quickrelease?

Svar till:

Ok du vet att pistolhakar inte löser under tryck!

[/ QUOTE ]

uhm?
    Har iofs aldrig provat att lösa ut den under ett tons tryck men väl med ca 300kg’s belastning så var det inga problem. Blir det värre än så så får man ju ha en kniv

• mrmille

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 20:01 som svar på: Har problem med större kites

det låter som överrigg.

• mrmille

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 19:59 som svar på: Trädkiting

var inte den rätt gammal?
    kul med ”mr klant” iaf 😛

• mrmille

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 19:58 som svar på: Hur fixa quickrelease?

Svar till:

Har en bom till Naish Aero 16 2002(utan QR alltså). Nån som har tips på hur jag enklast grejjar till en quickrelease på bommen. gracias

[/ QUOTE ]

köp en wichackle (skothake)
    finns lite här o där. Själv köper jag på claes ohlson då jag inte vill lägga ut 400 spänn extra för en plastboll smile.gif

• mrmille

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 19:52 som svar på: Sy egen kite?

jo…
    Priserna att köpa en duk (canopyn) blir nog dyrare än att köpa en kite.
    Som sagt, i holland är dom lite galna. Jag brukar hänga lite på http://www.foils.nl
    Där kan du nog få hjälp från det hållet iaf

• mrmille

Medlem
    1 augusti, 2004 vid 21:32 som svar på: Taljor?

claes ohlson har det inte frown.gif
    Däremot har dom skothakar, shackles alltså som är skitbra för inga pengar alls.

Jag ska ha det till linutväxling i en bom respektive en bridle. Foildrake meck alltså

Sida 158 av 170
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications