mrmille
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Fäster du linor i bakkant ”backar” draken upp rätt i powerzone
(recon vis) och du får en flygtur !I framkanten vänder du draken på ”rygg” och kan ”leda” ut den
till kl 9 (alt) 15 och starta som vanligt utan flygtur !/Michel
[/ QUOTE ]
jo, det stämmer lite…
Å andra sidan beror det på hur man gör.
Själv spänner jag den lite, precis så mycket att det blir lite tryck i draken. Sen vrider jag bommen åt valfritt håll och styr ut draken lite från powerzone. Efter ca 25-40 graders vridande är det bara att rycka till i den femte linan igen så åker draken upp utanför powerzone. Men visst krävs det lite övning för detta. -
naish arx 11.5 med femte lina
-
den prognosen verkar varit felaktig.
Måndag ser bättre ut! -
Svar till:
Det fetaste med kiten var mr Zoolanders knut till leashen som kasade första gången jag använde den och fastnade längst ner vid bomen och medförde typ 28 kitelops innan den gick ner i vattnet med mig som en påse skit efter och två meter längre arm.
Inget agg mot Zoolander då jag klarade mig bra men mörbultad kan tänka mig att han knappt använt leshen.[/ QUOTE ]
Lol =)
Skillnad det, själv fäster jag leechen i selen. Lärde mig det efter att armen börjat släpa i backen. -
Svar till:
de kanske blir en sån då..
resten är ju lätt ihopfixat..inte blir de väl så bra som en riktig men billigare.
[/ QUOTE ]
Tips!
Se till att få skapligt låg tyngdpunkt, annars vippar skiten konstant. Sänkte min mbs en del -
*funderar*
vad kan speedrekordet vara med kanot (canadensare) o kite? 😛
-
Svar till:
då blir det att bygga en mountainboard då jag e hemma hos de gamla.
sen ska de köras på land!zoo.. jepp de har jag.. vi har nog setts om jag inte minns helt fel..
[/ QUOTE ]
du kan köpa en hjulsats på biltema elelr claes ohlson för 379kr. 26cm höga luft däck blir det då. Dom bör funka bra.
-
annars skaffar du en skothake (typ schakle)
finns på claes ohlson o kostar 60-70 krartikelnumret är 31-848-1
dom ska palla för mer än 1200 kg -
Svar till:
Var hittar man vindlog för en tid tillbaka för södra sverige? (äldre an 7 dagar som på lbws.com)
[/ QUOTE ]
http://www.windguru.cz/
Klicka på Archive i menyn -
det finns ingen ”lock-in-tube” på de där sakerna
ganska enkelt att göra en egen. -
Svar till:
att det inte körs mer mb i sverige..

hela södra landet är ju en stor äng å det blåser ofta lagom..
håller en LEI att krascha med på land nåt större eller får man förbanna sig att man inte köpte en foil istället?
hade man ju kunnat köra varenda dag i solen dessa veckor om man hållt till på land med.. nästan jämt 3-5m/s ju..[/ QUOTE ]
jodå, kör en tube rätt ofta. Den står pall för att krashas. Dock så bör man hålla större koll på sömmar o annat.
Gött o höra walle =)