Forumsvar skapade

Sida 160 av 170
  • mrmille

Medlem
    29 juli, 2004 vid 18:47 som svar på: 2m/s session idag 🙂

Svar till:

Låter härlig vad använde du för bräda?

[/ QUOTE ]

Kör en mbs core16 med F3 bindningar
    http://www.mountainboards.se

• mrmille

Medlem
    29 juli, 2004 vid 18:46 som svar på: 2m/s session idag 🙂

Svar till:

…nu är det inte kitesurf längre.
    inte så mycket action enligt min mening tongue.gif

[/ QUOTE ]

Ok ok, jag frångick principen att detta inte är ett allmänt kiteforum, förlåt alla!

Men…
    Alla som nu hatar ATB/KGB åkning gör det troligen för att dom inte har ekonomi att kasta ut 4-6 tusen på en bra bräda utan att sälja av sin egen jävla älskade wakeboard innan.

För dom av er som inte ens sett en mountainboard bli bemästrad med en kite kan ta en kik bland dessa videos, http://www.kiteatb.co.uk/_video/

För de som vill ha lite action kan ju krypa upp på land o prova en mb och känna på lite adrenalin. Risken finns ju faktist att man kan slå sig, dock så tar jag gärna den risken när det gäller att klämma ut ett par extra droppar adrenalin och action.

För övrigt så kan det vara rätt väl att testa lite grunder etc i svag vind på land innan man kastar sig ut i h2o och flyter över till danmark eller någe annat ställe.

punkt

• mrmille

Medlem
    29 juli, 2004 vid 11:35 som svar på: Kitesurfing förbud i hela Sverige!!!

hade du varit anonym hade den nästan varit kul

• mrmille

Medlem
    29 juli, 2004 vid 06:57 som svar på: Nåt som detta kanske?

kul idé
    men i sverige skulle nog detta bara funka om en ÅF eller butik skulle fixa med det.
    Iofs kan de som har en förening tanka bidrag o se till att det kan gå ihop sig.

• mrmille

Medlem
    29 juli, 2004 vid 05:59 som svar på: 1

69

• mrmille

Medlem
    28 juli, 2004 vid 21:19 som svar på: Även förbud i Laholmsbukten är på gång!!

Suck
    enligt mig så är alla som skriver som anonyma här antingen vidsurfare eller ornitologer som vill ha spotsen för sig själva.

Registrera er eller ange källa innan ni kommer med sånna här poster. Annars blir det lite mycket ”jag mötte lassie”, ”jag hörde av en polares polares morsa” av det hela.

Personligen ger jag inte ens mina gamla Peter Lynn linor för era åsikter eller poster.

• mrmille

Medlem
    28 juli, 2004 vid 14:27 som svar på: Smart sätt att packa kites!

mmm, själva rullningen är ju bättre än att vika den för bladdrarna.
    Så rulla ihop kiten är ett måste, sen behöver man ju inte mosa ihop kiten när man rullar den. Dvs rulla den inte fööööör hårt!

Lite kul ide att sätta vakum så där, damsugaren är ju inte ett måste då de flesta pumpar har en deflate funktion osså smile.gif

• mrmille

Medlem
    28 juli, 2004 vid 10:56 som svar på: Bris i Habo? 5,3 m/s just nu!

ska bli kul o se vad en 16.5m² flysurfer foil kan göra i 6m/s…

• mrmille

Medlem
    28 juli, 2004 vid 10:50 som svar på: Hårdporr för kitesurfare

Den här är ju rätt ok annars!
    faro-vecka31-(%231).gif

• mrmille

Medlem
    28 juli, 2004 vid 09:18 som svar på: Kitesurfing förbud i hela Varbergs kommun

näää, de som surfar bland badjävlarna borde få livstids halshuggning med slö sked…

håll distans till dem smile.gif

• mrmille

Medlem
    28 juli, 2004 vid 06:59 som svar på: Yes, äntligen!

Svar till:

men då är det en kiteboard å ingen wakeboard va?? smile.gif

*aldrig sett en osymmetrisk wakeboard*

[/ QUOTE ]

wink.gif *doh*

• mrmille

Medlem
    27 juli, 2004 vid 21:49 som svar på: Yes, äntligen!

hehe
    ok, kass förklaring…
    Den ena halvan är 160 o den andra är 180
    jaja, för en 67kg snubbe som jag är det rätt stort men å andra sidan lär det väll gå ganska bra att köra i lättvid

och lättvind är något jag ständigt har, sååå… don efter miljö

• mrmille

Medlem
    27 juli, 2004 vid 21:20 som svar på: Kitesurfing förbud i hela Varbergs kommun

Svar till:

jag tror det hade blivit mer diskussion om ett förbud och inte bara en individ som vet att så ligger det till.
    ta t ex då jetskis förbjöds var det ett jävla väsen och diskussioner kring detta. tror aldrig att en kommun förbjuder något sådär utan att prata med de lokala utövarna..
    sen förstår jag inte riktigt hur kite ska förbjudas som det är nu.. finns kite som begrepp i paragrafvärlden eller går det under segelbåt eller liknande?

[/ QUOTE ]

Nej, sporten är inte klassad ännu. Det är väll det som blir strulet. En blandning mellan windsurfing och paragliding

• mrmille

Medlem
    27 juli, 2004 vid 21:17 som svar på: Trött på att köpa kite DVDer?

jo, ska ladda upp den inom kort!

• mrmille

Medlem
    27 juli, 2004 vid 21:04 som svar på: Best Kites

mmm, på alla priser du ser där får du adda 25% moms o 2.8% tull…

Men billigare blir det, lite i alla fall. Vad gäller prestandan så ska du INTE lyssna på de som kör EH. Dom brukar va rätt enkelspåriga laugh.gif

Sida 160 av 170
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications