mrmille
Forumsvar skapade
-
*drar igång miami vice låten*
-
Själv tror ju jag bara att ”Anonym
Oregistrerad
(217.73.101.30)
”
Vill köpa billiga prylar för nån som går på detta.
Förbjuda kitesurfing?Personligen tror jag inte man juridiskt kan blocka en sport på en plats i landet. Luktar kattlåda detta
-
storm III är tokfet, har lite demofilmer på burken med aaron som kör. Snuskigt nice, dock så sugeer flexis bommar något kopiöst
-
ähm, så där med linorna är ju en standard grejj för de av oss som kör ocean rodeo bom från 04.
Rätt smidigt och det minskar trasslet
-
ä den nått å ha då?
-
smidigt utan extra leach
enkelt att sätta ihop igen
vänder draken vid release
+ mer -
Svar till:
lol, Jag tyckte den va rätt bra ja.
om den inte va bra, så är väl denna bättre.
http://www.f-onekites.com/New_site/anglais/down.php4?chemin=../download/videos/videos/&down=lf5eng.avi
[/ QUOTE ]
Gillar det systemet skarpt!
-
Svar till:
Svar till:
tja, sen finns det ju de snubbar som är smarta nog att inte använda en tross till den femte linan. Det räcker gott med en 120-180 kg lina

men visst, trasselrisken blir överhängande större.
Och, klagar man på det större luftmoståndet så bör man nog se över sin egen aerodynamiska profil innan.Låt oss säga att tjocka människor bör låta bli 5 linor och de av oss som är slimmade kan köra med upp till 95 linor?
[/ QUOTE ]
jevla skilland på o köra tunna o tjocka linor… du ser tom skillanden genom att linorna ”hänger” testa ett par mega tjocka och tunga Q-powerlines mot ett par 200kg spectraspeed lines…
[/ QUOTE ]
Jo jo, visst gör det säkert nån skillnad. Men å andra sidan så tror jag inte att det spelar så stor roll.
Det är bara det att jag personligen ofta klantar mig lite eller åker i byiga förhållanden vilket gör att draken trillar i plurret. Då offrar jag gärna lite luftmotstånd med en femte lina så jag får upp draken igen då jag inte bottnar på de ställen jag kan åka. -
Svar till:
Asså helt alvarligt, man rippar inte i 4 m/s. Då kan du fan hissa vad som helst.
[/ QUOTE ]
ok, sorry, överdrev lite
-
visste inte att liftass pysslade med parragliding…
-
fan va trist, fatta om man måste sticka på muggen
-
tja, sen finns det ju de snubbar som är smarta nog att inte använda en tross till den femte linan. Det räcker gott med en 120-180 kg lina

men visst, trasselrisken blir överhängande större.
Och, klagar man på det större luftmoståndet så bör man nog se över sin egen aerodynamiska profil innan.Låt oss säga att tjocka människor bör låta bli 5 linor och de av oss som är slimmade kan köra med upp till 95 linor?
-
Svar till:
asså ärligt men foilar suger så jävla fett så det så, pensionärs kites…
[/ QUOTE ]
japp, tube killarna står o skriker om 10 m/s när foil männnen är ute o rippar i 4m/s -
Svar till:
Berätta vad du har för kite så blir det lättare att hjälpa dig..
[/ QUOTE ]
han har en Advance offroad 5,4 som det står ovan