mrmille
Forumsvar skapade
-
Tja, jag kör på min vanlgia princip…
Där det är lämpligt att framföra en båt bör det rimligen vara tillåtet att framföra sin kite.
Nu ger jag mig inte in bland alla badjävlar, som nu nödvändigtvis ska leta sig ut till alla stränder, med en båt. -
Personligen lyckades jag (hör och häpna) svepa runt på mountainboarden i flera timmar.
11.5 ARX’en höll sig uppe och gav flera sköna repor med go hangtime i hoppen.
Otroligt väl dag på korpvallarna fram tills regnet började trilla ned. Ca 10 minuters bilåkande och 4 timmars kitande för min del då!
-
Svar till:
bft

[/ QUOTE ]
bft = Beaufort
det är en ungefärlig angivelse för vindhastighet… -
Storlekar är alltid knixigt. Men att byta kan nog vara att rekomendera då det roliga inte slutar med att isen lägger sig. Personligen tycker jag det roligaste kommer då

Tänk efter vilket ditt normala bft värde är o så jämför du
8, 12, 16 (4bft) eller
10, 14, 18 (3bft) eller
11, 16, 19 (2bft)
Om du nu ska köra med tre kites10 och 16 (3-4bft) eller
12 och 18 (2-3bft)
Kan nog vara att rekomendera vid två kitesSka du bara köpa en och prova med som startkite så anser jag nog att 14-15m2 är det bästa valet.
Lycka till!
-
Träden är rätt ofarliga så här års, det är värre på höst o vår när det inte finns några löv!
-
Lite fel timing för min del, dock så får du gärna skvallra lite om hur det gick med allt sen. O jag vill veta alla smaskiga detaljer

Allt från tullar, leveranstider och hur prylarna funkar!Kör hårt!
-
Jo, Udden från otroligt många vindriktningar. Att launcha är väll lite värre, det bästa är väll att plaska i med kiten och vattenlauncha, eller?
-
kan tänka mig tjaffset mellan de mest inbitna vindsurfarna som nu fått konkurens om de heligaste vattenytorna.
Vad ska man mäta lixxom?
– ”Min bräda är mycket större än din!!!”
– ”Ja, men ditt segel ser ut som en servett på bordsduk vid en jämförelse med mitt” -
såg nu på kajtech’s hemsida
Naish håller på och byter importör i Sverige, så för tillfället går det ej att få tag i deras produkter.
sugig timing
-
nynnar lite på Lena Ph’s senaste schlager…
-
själv ska jag ut o träna lite med mountainboarden tillsammans med de andra foilnissarna.
Eventuellt så kan det bli aktuellt att dyka i senare framåt kvällen!
-
jopp, en psycho2 på 26m2 och 15m/s så lär du inte behöva oroa dig för att landa… alls…
-
inte fan vet jag, men jag gillar den hur som helst

Swell står som svensk återförsäljare på naish hemsida. Kolla bladder med dem.
http://www.swell.se
Swell Sports AB
fax: 46-340-611088
E-mail: info@swell.se -
mmm, det där är en sjukdom när man gör Blade i vanliga fall, man vill att drakarna ska vara sjukt snabba. Men Jag har en ARX 11.5 -02a (utplockad 03 tror jag) o den är det ös i!
Hittar dock ingen leverantör på Bladders, kanske nån som har en liggande i någe skåp? -
tanken var ju att mer organiserat kunna erbjuda varandra hjälp osv vid resor o annat kul

Sen är det ju även roligare om man är ett par stycken