Forumsvar skapade

Sida 168 av 170
  • mrmille

Medlem
    7 juli, 2004 vid 21:40 som svar på: Roxen…

inte helt omöjligt smile.gif
    ser ju ut att fläkta lite…

• mrmille

Medlem
    7 juli, 2004 vid 20:39 som svar på: När det Blåser lite? kan man köra med en jätte …

Svar till:

asså fatta, det finsn bara en kite som funkar i3ms o det är FS Mastair 16

[/ QUOTE ]

njae
    Cabrinha Contra ska väll gå från 5 knop o uppåt mot en 10 knop. Den är ju specialgjord för lättvind, inget annat.

Kolla
    http://www.cabrinhakites.com
    eller direkt på
    http://www.cabrinhakites.com/html/products/kites/contra.html

• mrmille

Medlem
    7 juli, 2004 vid 10:46 som svar på: Laga bladder BILLIGT!

Kanske bara jag som ä lite dum men jag fattar inte redigt HUR man skall svetsa bladdern?
    Om man bara viker den och svetsar ihop lär det ju bli ett skapligt veck 😕

• mrmille

Medlem
    6 juli, 2004 vid 04:21 som svar på: varamon…

tack!

• mrmille

Medlem
    5 juli, 2004 vid 11:38 som svar på: Kite !”#/(&@@£

riggen är rätt, handlar nog mer om avstämmning och rätt depower

• mrmille

Medlem
    5 juli, 2004 vid 10:25 som svar på: Kitarens ordbok och spotguide

LAMPPOST LOOP – När du sätter en kite i en lyktstolpe och tvingas klättra upp i den för att trassla ner den. När kiten väl är på backen igen (och du sitter kvar i lyktstolpen) så välter lyktstolpen.

Observera den svåra delen i detta trick. Det är att du måste sitta högst uppe i stolpen och gärna få den över dig när den krashar ner i asfalten.

(inga dödsfall inrapporterade ännu)

• mrmille

Medlem
    3 juli, 2004 vid 11:05 som svar på: Ngn som kör på ngn annan linlängd än 25-30m?

dä beror på vad du har för grejjor i övrigt
    har du en stór kite bör du nog inte ha det.

• mrmille

Medlem
    2 juli, 2004 vid 07:37 som svar på: Hallands Nyheter ang Lagans mynning och fågel/kite

Flyttfåglar ja… Borde heta Zigenarfåglar

Nejdå, skämt å sido. För mig som är uppvuxen i närheten av sveriges mest fågeltäta naturreservat (roxen) så känns det naturligt att ge fan i att surfa just där under de tider det kan vara känsligt fågelliv där.

Å andra sidan har Ornitologerna fixat ett ”vistelseförbud” under de perioderna på året som det handlar om. Detta förbudet gäller ALLA. Inklusive båtar.

Finns det inga skyltar så är det inte så lätt att veta vad som försigår i pippilivet på just den spotten?

Ornitologerna bör i samspel med kommuner och politiker fixa Reservat skyltar som är giltiga för de perioder av året det nu kan handla om. Dessa regler är något som ALLA borde respektera sen. Den som bryter mot något sådant ska dömmas till livstids halshuggning med en slö sked.

Låt säga att jag som person vill ge Fågellivet företräde, dock så vill jag inte ta skit för något som jag inte visste existerade. Framför allt inte på grund av att någon inte orkar informera.

Jag känner igen denna diskussion lite från när inlinesåkandet började ta fart.

• mrmille

Medlem
    2 juli, 2004 vid 06:40 som svar på: Varamon fredag

funderar på sandvik / roxen ja…

• mrmille

Medlem
    1 juli, 2004 vid 13:12 som svar på: Varför kite?

Har sett flera omröstningar på det där
    Det finns för många namn på det idag
    De vanligaste är ”Kite Landboarding” andra ”Kite GroundBoarding”.
    Den förkortningen jag ser mest är faktiskt KGB wink.gif

• mrmille

Medlem
    1 juli, 2004 vid 13:04 som svar på: Suissaid liish

Själv köper jag elastiska linor på Naturkompaniet. De flesta klätterbutiker har liknande saker.

Behöver jag en extra stark köper jag en tunnare elastisk lina och flätar ihop dem i olika lager o sen syr. Oslagbart enligt mig.

Pris då?
    Njaa, mellan 5 o 9kr / meter o lina
    Tror iofs 2mm linan går loss på 3kr / m

• mrmille

Medlem
    1 juli, 2004 vid 08:30 som svar på: Sommaren förstörd…..

Svar till:

Du kan vara lugn.
    Jag har semester nu, så det kommer inte blåsa på minst fem veckor.
    Krya på dig./E

[/ QUOTE ]

LOL =)

• mrmille

Medlem
    1 juli, 2004 vid 08:19 som svar på: TV 2 den 3 juli !!

Kan man kita i Irak?

cool.gif

• mrmille

Medlem
    1 juli, 2004 vid 08:17 som svar på: Varför kite?

Jo, när folk frågar vad man gjort ibland brukar jag svara att ”jag har varit ute o flugit drake”.
    En kommentar som ger de flesta en lite underlig min. En vuxen karl som flyger drake? Hmz…

Just minen och dom tankarna brukar väll iofs omvändas när dom följer med och inser att min drake är större än deras vardagsrum.

Jag säger nog det att man skall använda uttryck efter sällskap. Att säga bara ”kita” är väll lite vilset. Säg ”kitesurfing” eller ”KGB” om ni som jag åker mountainboard efter (Kite GroundBoarding).

• mrmille

Medlem
    30 juni, 2004 vid 14:10 som svar på: Sommaren förstörd…..

hehe, 6-8 veckors kitande versus lika mycket öldrickande…
    Ganska hårigt val, troligen lika skadligt iaf

Sida 168 av 170
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications