musmagneten
Forumsvar skapade
-
musmagneten
Medlem15 september, 2008 vid 07:22 som svar på: Dags för årets första 08 Surftour Gotland !!!Hur var lördagen? Fick ni segla nåt?
-
Skicka gärrna rapport hur det var idag. Så man vet vad man missade liksom… Blir det bra imorrn också börjar det luta åt att återinviga galgberget vid norderport igen. En viss pessimistisk fastlandsgute står högt på listan… 😉
-
musmagneten
Medlem11 september, 2008 vid 06:46 som svar på: Dags för årets första 08 Surftour Gotland !!!@donpedro 498743 wrote:
JAg hade inte åkt över hit så som prognosen ser ut nu. Men alla är ju olika och ute efter olika saker. Men om ni vill ha sjyssta vågor och bra vinkel så får ni nog avvakta en stund till.
Vidguru lovar ju en snittgrundvind på ca 10ms fre-lör med byar på 14+ samt NO vinkel. Här snackar vi inte att vi jagar episka förhållanden. Personligen är jag bara ute efter att få plana 😉 Men visst borde det kunna bygga vågor på denna prognos?
-
musmagneten
Medlem10 september, 2008 vid 20:36 som svar på: Dags för årets första 08 Surftour Gotland !!!Kan eventuellt bjudas på 5.3 segling i Ekeviken på fredag. Fan va svårt det ska va… Imorrn em får man väl ta ett beslut, färjan går 23.30 ifrån Nynäs…
-
Tycker Fågelöudde på Lidingö levererat fint på senaste tidens V och O prognoser. För NO kan Skälåker rekommenderas alt Näsby Park i Täby (blir ofta byigt och stråkigt).
-
musmagneten
Medlem9 september, 2008 vid 12:32 som svar på: Dags för årets första 08 Surftour Gotland !!!På tal om sälar… Vad är det för klientel på Munken så här års?
-
@Doc 497903 wrote:
http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/20181/cat/13
Hehe… Har faktiskt sneglat på din annons och det är något i den stilen jag är ute efter. Vill dock hålla mig till simmer av oförklarliga skäl… Fortsatt 2-masterskoncept får det bli, billigare och enklare. Dumsnålheten vann denna gång… Eller var det kanske ”mast-snålheten” 😉
-
Ok, låter vettigt. Sen var det ju släpa utrustning upp och ner från vinden-argumentet också… Mindre grejjer att kånka väger också in en del för 2-masterskonceptet.
-
@LARRY 496412 wrote:
Glädjeprognos?
Det är den blåa kurvan som är vind och den röda som är temp. Men trots allt över 8 m/s.
//L
Hehe… Såg det precis då jag postade inlägget… Att jag inte reagerade bättre var att smhi faktiskt utlovat 10-14 på kvällen… Hur som helst blev det ännu en bomkörning till handlingarna (har blivit en del nu). Kom ner vid 16-tiden och folk planade med 5,7:or. Lagom tills jag kom i vattnet mojnade det såklart och det blev till att köra de dryga fyra milen hem igen…
-
Japp, ska försöka komma loss från jobb vid 3-tiden. Ser ju fint ut enligt din ”glädjeprognos”… Ses därute!
-
Har ingen koll på Närlunda. För/Nackdelar jämfört med Rasta (som väl ligger i närheten)?
-
Funkar Närlunda bättre än Rasta?
-
Tackar ödmjukast för rosen pope! Kan man kanske få en liten notis i uvk-bladet också 😉 Ganska intressant att man möts av en gubbe som tjöta bred göteborska då man kom fram till sjöräddningen… Han hade iallafall full koll på sjökorten därnerifrån och började jiddra om namn på kobbar o skär runt torö där jag själv var helt nollställd.
Annars en fantastisk dag för en våg-nybörjare som jag i kärringviken!
-
Gosse gosse…
Ser fint ut på tisdag som sagt och på NO borde ost-spot som Åminne och Ljugarn funka. Med tanke på ”familjefar-grejjen” så kanske Åminne är att föredra… Där har du restaurang, tempererad pool mm för övriga i familjen. Sudersand på Fårö tror jag funkar bäst på SO men kanske även O, har inte full koll. Hoppas du får det bra, själv testar jag nåt Sthlms spot då det utlovas 10-13 (max 15) NO.
-
Började helt grön på en 120 liters BIC Astro rock. Visst, det var kämpigt de första gångerna. Bara att komma upp på brädan, få upp seglet etc var ett projekt i sig. Här gäller det att inte tappa tålamodet. Efter ett par tillfällen får man upp balansen och man börjar känna sig rätt bekväm. När man sedan börjar plana, segla i stropparna etc etc är detta alternativ (125 liters alternativet) otroligt mycket roligare. Klarar man lite motgångar i början har man sedan en bräda att utvecklas på längre än kossan på 145 liter. Det finns ju en ekonomisk aspekt i det hela också…
