neven
Forumsvar skapade
-
Jag har sett charterflyg Göteborg- Hurghada i alla fall t.ex på http://www.detur.se, men reguljärt är det nog dåligt med direktflyg.
@SkånePaul 446411 wrote:
Hur är det med flyg till Hurghada från Göteborg egentligen??
-
Safaga verkar vara 70-75% sannolikhet för vind (tror att det är mer än 4 beaufort vilket i sig inte är direkt mycket…) för mars medan Sharm har ca 60 enligt http://www.kiteworldmag.com/egypt/sharm-el-sheikh/ och http://www.kiteworldmag.com/egypt/safaga/.
-
Göra en mindre bild?
-
Jag är grymt sugen på värme! (även om det så klart är trevligt att tina upp sig med varm choklad efter lite fingerfrysande februarisurf…). Funkar datumen bara så kan jag absolut tänka mig haka på.
-
Hört att Varberg skall vara fint den tiden på året…
-
Det underlättar, men inte nödvändigt, att lätt kunna få upp kiten vid krasch innan man byter till bindningar, men man lär sig ju allteftersom också.
Visst blir brädan tyngre, och precis i början känns det som att man har två cementblock på fötterna, men sen när det släpper är det hur skönt som helst.
Jag har 06 Escalades och dom tycker jag iaf är grymt sköna och lätta att komma i och ur.
-
Primadonnan är en finfin C-kite, men 16 är lite för stort som första kite. Skaffa en 12:a eller däromkring, så kompletterar du med en större och en mindre när du är helt fast…
Priset beror mycket på årsmodellen, skick, med eller utan bom etcetc, men verkar nog något högt kan jag tycka. Beror som sagt på…
-
Tappade suget när det började toksnöa precis när långkallingarna hade kommit på och jag var redo att åka ut…
Å idag är det bakfylla på heltid som gäller…
-
Onsala-mätarn visar 9m/s SSV redan så det bådar ju gott. Vart kör folk? Apel, Lejet? Nån gbg:are som tänkte testa Askim?
-
Jag är på!
Att titta på vindprognoser för 5 dagar fram känns i och för sig ungefär lika tillförlitligt som att ringa Saida eller liknande och fråga om det kommer att blåsa…
-
Bindningar! Han kanske kan bygga in nån klick-in lösning direkt i gipset…
-
Har inte i stort sett alla märken haft sina ”misstag” som dom ofta är väääldigt motvilliga att erkänna… Bladders, ventiler, releaser, enpumpssystem, delaminering osvosv…
-
Det är väl som med alla andra flygbolag med luddiga regler att det helt beror på vem som står i disken och om de har en bra dag eller inte…
-
Gå inte å tro nu att jag suttit o knåpat ihop en lista… 🙂 Hittade en på nån sida ju… Ansvarar inte för dess fullständighet eller korrekthet på något sätt.
