neven
Forumsvar skapade
-
Ser ut att kunna bli heeelt galet idag…
-
Björlanda. Eller längre söderut typ Björkäng.
-
Det här var via hemförsäkringen dock, inte bilens. Bileföräkring fick ta stereon.
-
neven
Medlem11 september, 2007 vid 09:10 som svar på: Någon som checkat in allt som vanligt bagage?Stadium 4D bagen har hjul (bra snurr…) och kostade runt 400 tror jag. Döremot har jag inte sett den på ett tag, men de borde ju ha den kvar tycker jag. 135-bräda KAN nog vara på gränsen vad som går in i den, men det får andra yttra sig om.
-
Jag kan meddela att försäkringbolaget (Länsförsäkrningar) nu kommit med besked och det ser ut som att jag får ersättning för allt. Det är riktigt skönt och det känns bra att försäkrningbolaget ställer upp!
-
Det känns som att alla försäkringbolag har klausuler som de kan åberopa om de skulle känna för det… (ett exempel är den att stöldbegärligt gods som -tex lämnas i bil inte ersätts nästan alls. Om något är stulet så är det väl uppenbarligen stöldbegärligt??)
Jag hade inbrott i bilen för en månad sen och blev av med allt. Igår kom beskedet att jag skulle få ersättning för rubbet. Helt vanlig hemförsäkrning hos Länsförsäkrningar. Jag är glad!
-
Har 06-orna. De är grymt sköna och relativt enkla att komma in och ur. Det tar några gånger innan man vänjer sig och ”lär” sig enklaste sättet att göra det på, men sen går det smidigt.
Det är värt dom där sekunderna att få på sig dom mot att sen sitta som gjuten!
-
neven
Medlem11 september, 2007 vid 06:56 som svar på: Någon som checkat in allt som vanligt bagage?Har också stadium 4D-bagen som är riktigt bra! Får plats med allt som behövs (3kites, bräda, sele, våtdräkt) och är dessutom bra vadderad för skydd. Hade den som enda check-in bagage och sedan en liten väska med kläder som carry-on. Flugit med SAS/Spanair till Malaga och endast haft lite problem på Landvetter där jag fick argumentera för att det är mitt enda bagage och att jag inte borde betala nåt för den. De köpte det till slut. På tillbakavägen sa de inte ett ord.
-
Han blev visst ordentligt uthängd, stackarn. Det är inte helt lätt att erkänna efter den här lynch-stämningen… Nästan så man tycker lite synd om killen. Han kanske inte märkte att det blev märken på huven.
Och nej, det var inte jag. Har 10 stygn i foten som bevis på en väldigt kite-lös vecka…
-
Jag har också läst $500k. Men pengarna borde ju gå att få ihop från intresserade, banker och riskkapiitalister. Tänk en kabelbana i Askimsviken! Den suger ju för att kite:a i i alla fall. Men det känns svårt att få tillstånd. Är det ingen som har ett fält som man kan gräva upp?
Jag har de senaste sommrarna kört på en bana i kroatien, med 2 sliders och 2 kickers. Hur kul som helst.
-
Eftersom jag kör med bindningar (Escalades) så blir det svårt att ha neoprenskor på. Då kommer man inte in i bootsen… Kanske finns några tunna strumpor man kan använda?
Däremot kanske man kan lära sig att på samma sätt som med skidor skippa ”sista åket”. Eller iaf passa sig noga när man är på väg ut.
-
Jag tycker nog att mer än 4m2 emellan kan vara lite mycket. Du kan ju alltid komplettera med en 7-8:a sen för de riktiga hårdvindsdagarna så täcker du inte ALLT surfbart.
-
ja, så här i efterhand kanske det är värt att släpa prylarna fram och tillbaka från bilen. Däremot får man kolla vad som gäller med försäkringar om grejjerna blir stulna från förråd…
ok, då vet jag att den inte är min. Det är ingen fara. Min har ganska distrinkt repmönster som jag säkert känner igen, så jag kanske kommer fram och snokar lite på din bräda om jag är i närheten. 🙂
-
Jag antar att det blir att köpa in ett nytt kit. Begagnat och billigt hade jag tänkt. Jag är lättviktare så behöver en liten för hårdvind (hade en sjua som minst förut och det var lagom). Kites från 05 och framåt intressanta.
Om ni har något som kan vara intressant att sälja posta eller PM:a gärna!