Forumsvar skapade

Sida 105 av 113
  • neven

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 11:37 som svar på: Stulna kites! 3st JN

Kan du inte be om den informationen skriftligt? Eller skall man spela in samtalet?

• neven

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 10:09 som svar på: Stulna kites! 3st JN

Men en kite borde väl inte vara en farkost?? Kan man jobba på den vinkeln kanske?

• neven

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 09:52 som svar på: Stulna kites! 3st JN

Innan jag lägger in anmälan till försökrningsbolaget så kollade jag lite vad som står i villkoren. Först skall inte bilen stå i bostadsområdet och det kan jag nog komma med en förklaring, men sen verkar det inte gälla ”luft- och vattenburen farkost” samt ”segelbräda”. Hur förklara man prylarna så att de inte hamnar i dessa kategorier då?

• neven

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 09:23 som svar på: Stulna kites! 3st JN

Här är bilder på mina kära…
    Slinshot brädan samt kite:arna. 10:an är den gråa EasyRidern. 14PD är den blåvita blomman och sjuan är blågula blomman.

• neven

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 09:12 som svar på: Stulna kites! 3st JN

Jo, jag skall definitivt försöka med försäkringsbolaget. Tyvärr har jag inga kvitton eftersom det alltid varit begagnatköp, men det borde gå att värdera på något sätt. Har hittills enbart negativa erfarenheter av försäkringsbolag som alltid hittar någon lucka till varfär de INTE skall betala ut nåt…

Har någons stulna kites någonsin ”dykt upp” tex på stranden eller på Blocket?

• neven

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 08:39 som svar på: Stulna kites! 3st JN

Är det någon som har tips när det gäller att handskas med försäkringsbolaget? Är det något speciellt man skall säga/inte säga, eller är det kört att få ut nåt? Jag har Länsförsäkrningar.

• neven

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 08:36 som svar på: Stulna kites! 3st JN

Det var på Guldheden i Göteborg. Bilen stog ute på gatan och prylarna syntes inte utifrån för de var i bagageluckan. Antingen visste de att det fanns prylar i bilen eller så var de ute efter stereon, som de också tog, och passade på att sno kite-prylarna när de ändå var där.

• neven

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 12:14 som svar på: Liquid Force Element i lättvind?

Har precis börjat köra Element med Escalades-bindningar. Det är riktigt skönt att sitta ordentligt fast i brädan. Hittills har jag bara kört ordentligt riggad och då känns inte höjdtagning som något problem alls, däremot känns det ganska ”annorlunda” att köra med bindningar (dels tyngden och dels att inte kunna vrida fötterna alls). Får se hur det blir med lättvindsdagarna då. Kanske får byta till stroppar dom dagarna.

• neven

Medlem
    10 juli, 2007 vid 10:40 som svar på: Var i gbgtrakten imon?

Är det nån idé att testa Askim idag eftermiddag? Det är det eller inget för mig… Hinner inte åka söderut.

• neven

Medlem
    5 juli, 2007 vid 18:48 som svar på: problem med LF straps och pads!!!

japp, det funkade bra att dela på strapen och skruva fast en halva i taget även om det krävdes en del våld. Nu måste jag bara skaffa en stöddig borrmaskin för att kunna få på bindningarna också. Det var inte riktigt så enkelt som jag tänkte mig att byta fram och tillbaka mellan straps och bindningar…

• neven

Medlem
    5 juli, 2007 vid 15:54 som svar på: Kitesurfa med dåligt knä?

japp, att hoppa i sig är nog inga problem, så länge man landar mjukt. Men snabba wake-aktiga hopp/trick vill man kanske hålla sig undan.

• neven

Medlem
    5 juli, 2007 vid 14:10 som svar på: Kitesurfa med dåligt knä?

Så länge man inte kör snabba, hårda landningar så borde det vara inte vara så farligt. Däremot händer det ibland att ena foten lossnar från brädan medan andra sitter fast. Då kan det vridas till ordentligt…

• neven

Medlem
    4 juli, 2007 vid 19:48 som svar på: problem med LF straps och pads!!!

Samma problem här med skruvarna. Har inte löst det än, men tänkte att med lite våld så kanske det går.

Sen skaffade jag 06 escalades också och skruvhålen i plattan är precis lite fel så att det inte riktigt går att skruva på på brädan, så antagligen får jag borra upp plattan på bindningarna lite för att det skall gå…

• neven

Medlem
    3 juli, 2007 vid 13:44 som svar på: www.liquidforcekites.se är nu up n’ runnin

vadå, kan du inte? 🙂

• neven

Medlem
    3 juli, 2007 vid 12:09 som svar på: www.liquidforcekites.se är nu up n’ runnin

För boardoffsen så klart!

Sida 105 av 113
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications