neven
Forumsvar skapade
-
Vi bokade lägenhet via http://tarifa.costasur.com/en/index.html? och det funkade toppen. Det är grymt med kök så att man kan laga mat hemma och spara lite pengar på det sättet.
-
Jag röstar också på ”hitta nån att få skjuts med”-alternativet. Askim är inget idealiskt spot men visst, det kan funka i nödfall, men endast på SV. Eftersom det inte blåser perfekt SV sååå många gånger per år så behöver du andra alternativ ändå.
Där man brukar kite:a i Björlanda (Fågelviken eller vad den heter, vilken för övrigt inte är en jättenybörjarvänlig launch men annars bra när man väl är i vattnet) tar man sig inte helt enkelt kollektivt heller. Det blir en ganska schysst promenad med alla prylar till vattnet.
-
Behåll din C, men undvik Askim för allt i världen i allt annat än perfekt SV…
-
Björkäng är grymt. Funkar på det mesta västligt och gott om uttrymme.
Askim är svårt med vindriktning och dessutom inte särkillt stort.
-
Annars kan man testa hos JN direkt också. De är väldigt hjälpsamma.
-
Jag fick bra info om bindningar när jag frågade en annan gång.
Kolla denna tråd: http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=48681
-
Jag har för mig att jag läst att Glukosamin kan hjälpa. Nån som vet?
-
Jag har själv tagit med en bräda och skall över nu i juni för en ny bräda. Det är bara att säga att du hade med den dit så är det lugnt.
-
Det ”farliga” är att om prylarna försvinner så får man endast tillbaka det värde man skrivit och som man momsar/tullar för.
-
No probs. Är upsrungligen kroat och pratar språket så om du behöver nåt översatt så kan du skicka PM.
Rekommenderar boende ”privat”, dvs man hyra lägenhet/rum av någon familj, men ofta via någon förmedling.
-
Vissa måste ju jobba för finansiera alla prylar…
Man kör söderut på E6 och svänger av vid Åsa/Fjärås. Sväng vänster efter avfarten och kör förbi macken. Typ första eller andra vänster efter macken står det en skylt Torkelstorp (liten väg). Kör förbi lite villor och annat, under motorvägen och sedan kommer man fram till en grind där man svänger vänster. Kan finnas lite får och annat men dom struntar man i. Sen är man framme!
Stället verkar hetta Rabben på Eniro. Det är piren man ser på karten.
-
Vet faktiskt inte. Brukar parkera vid parkeringsplatsen och gå med prylarna till stranden. Så långt är det inte.
Men det blir nog Torkel efter jobb idag. Verkar bli rak syd.
-
Jag var där för nåt år sen. I alla fall på sommarn kommer sjöbrisen (maestral) in varje dag vid 12-13 tiden. Under högsommarn får man inte rigga på stranden utan på ett område bredvid. Där har de byggt en liten flytande platform som man launchar ifrån. Känndes väl sådär, men jag var väldigt ny när jag körde där.
Skiter det sig (vilket det gjorde) så driver man iväg, eftersom det är ren sideshore, men å andra sidan hade dom en båt för att plocka upp en, så se till att ha en deal med dom. Det går att hyra prylar, men är väldigt dyrt tyckte jag.
Funkar inte kite:ingen så är det ett riktigt trevligt ställe ändå! Ha så kul. Försommarn är nog bästa tiden att vara där eftersom det inte är för mycket folk.
Nedan ser du stranden såsom den såg ut när jag var där, dvs inte alls mycket folk. Det var mitten/slutet av juni. Sen ser du plattformen man fick starta ifrån.
-
Skit. Gjorde sönder bom och en lina i Askim igår, så om jag inte fixar en mirakulöst snabbt så blir det inget idag… 🙁 Ingen som har en JN-bom liggande som ni vill bli av med?