neven
Forumsvar skapade
-
Köpte ett golfresefodral från stadium som hette 4D för att ha som resebag för kite. Sist fick jag in bräda, tre kites och småprylttlar i bagen. Fick inte betala nåt efter lite tjat med SAS/Spanair. Men brädan kan vara ett problem om den är för lång. Min är bara 122 och upp till 130 hade nog funkat med lite vilja.
-
Kan meddela att jag experimenterade lite på extramaterial för att se vilka lim som funkar och vilka som smälter/deformerar bladdermaterialet. Kom fram till att Plastlim INTE fungerar men att Silikon (köpt på biltema) verkar fungera bra. Bladdern är tät kring ventilen (satte silikonen in i sprickan och runt hela ventilen) och fogen är elastisk och känns gedigen.
-
Jag har Stadiums 4D bag. Kostade väl runt 400-500kr vad jag minns. Väldigt nöjd. Fick ner 3 kites, bräda och alla våtdräktsprylar i den även om man fick kämpa en hel del… Den är bra vadderad så grejjorna känns trygga.
-
neven
Medlem18 april, 2007 vid 09:18 som svar på: kanske användbara trix vid läcksökning av bladderDet stora helvetet kommer när man skall stoppa tillbaka den. Hur gör man det på bästa sätt så att den inte snurrar sig?
-
Hur tänkte du med strykjärn? Man kommer ju inte åt insdidan på bladdern för att värma kontakten mellan bladdermaterial och ventil? Eller får man öppna upp en sida så att man kommer åt? Känns riskabelt…
Japp, man vill inte ta ett lim som typ smälter bladdermaterial. Undrar om silikon kan funka?
-
Det här har nog varit i görningen ett tag nu. Den gamla bryggan var ganska jobbig, speciellt när man är nybörjare men egtnligen för alla och blir den nya ännu längre än den gamla så förstör det mycket av viken tycker jag.
Om de säger att man ändå skall värna om vattensporter i Askim så borde man lägga in röster och säga att det är mycket dåligt ur vattensportsperspektiv att ha en stor brygga där. Kankse en som är halva längden från den förra?
För nybörjarkitare kan det ju tom vara en säkerhetsfråga om man tappar kontroll och åker in i bryggan.
-
För en premiär så funkade det. Inte så värst kallt i vattnet heller. Som sagt: vinden dog, började packa ihop, vinden kom tillbaka…
Lite för mycket rak väst för Björlanda så det var byigt i viken men det var bättre om man kom ut framför hamnen.
-
Om man vill kunna byta lite då och då mellan bindningar och stroppar då? Och är fjäderlätt? Skall man satsa på nåt i 128-130 x 40 området då? Kör 122 med stroppar nu och gillar generellt sett små brädor.
-
Zagreb är ju inte direkt vid kusten så det blir ju att åka en bit för att komma fram. Jag är kroat men bor i Sverige sen länge innan jag börja kite:a så jag vet inte riktigt vart spotsen ligger. Jag tror att man kan köra uppe vid Pula vid ett ställe som heter Premantura och sedan kan man ju kite:a i Bol på ön Brac utanför Split. Borde finnas andra ställen vid Split också.
Nu har de byggt bra betalmotorvägar Zagreb-Split och Zagreb- Rijeka, men jag tror ändå att det är helgresor som gäller. Dagstur kan nog bli lite tungt.
-
neven
Medlem5 oktober, 2006 vid 11:32 som svar på: Någon som skall till rågelund, torkelstorp idag efter jobbet??Jepp, jag tror det blir ett försök till Askim vid 16-17 tiden om vinden tillåter.
-
Dessutom är förmodligen härdaren cancerogen, men om man är i ett väl ventilerat uttrymme så skall det nog vara ok. Det är så mycket annat som ändå är farligt…
Själv är jag sugen på att bygga en kite-våg-surf bräda. Använder man divinycell i kärnan? Var kan man köpa det i någorlunda vettiga block?
-
Det är inte direkt en överflöd av bra spots kring Göteborg… och för det mesta får man köra en bit för att komma dit.
Men det finns i alla fall t.ex Björlanda, Askim, Torkelstorp och Draget som funkar i lite olika vindriktiningar.
-
Japp, vid 17-tiden. Får se om Askim funkar eller om man får dra söderut.
-
Jag funderar på en sväng till Björlanda efter lunch.
-
Fick rapport (från vindsurfare iofs…) att det var schysst i Askim ganska nyligen.