Forumsvar skapade

Sida 109 av 113
  • neven

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 10:02 som svar på: kite lagning i lei i göteborgs trakten, några tips

Jag lagade min kite hos UK-Syversen vid Frölunda Torg. De hade inte lagad många kitar innan men jag tycker att det blev riktigt bra. Annars finns ju http://www.drakakuten.se som just gör kite-lagningar, men han var bortrest när jag skulle laga min.

• neven

Medlem
    28 juni, 2005 vid 12:50 som svar på: Till Californien!

Mestadels riktigt lättvindskite i San Diego, fast det kan bli ganska schyssta vågor. Ta med stor bräda och stor kite (typ 20-25 m2) om du skall kitea här. Jag skrev litegrann om min vistelse i SD här . Det blåser mer vad jag förstår längre norrut och mest i SF-området.

• neven

Medlem
    6 juni, 2005 vid 11:52 som svar på: Surf på N-NV

NV så funkar ju Björlanda. Vet inte hur det är på rak nord men det borde nog kunna funka.

• neven

Medlem
    25 maj, 2005 vid 14:23 som svar på: DMI på wap

Hur gör du exakt? Eller ordna gärna en likadan för onsalamätaren (http://www.oso.chalmers.se/~weather).
    Kanonbra!

• neven

Medlem
    25 maj, 2005 vid 12:15 som svar på: Rågelund idag ?

Eventuellt Torkelstorp efter jobbet om vinden och riktningen håller.

• neven

Medlem
    16 maj, 2005 vid 13:37 som svar på: Fragile-tejp

Behöver du till dina händer eller?? smile.gif
    Jag tror att de har på flygplatsen och att det bara är att be om det vid check-in. Man kan ju alltid ringa och fråga om det går.

• neven

Medlem
    15 maj, 2005 vid 16:56 som svar på: Göteborg surf måndag?

SMHI och windguru säger mest västligt hela veckan. Rågelund eller ännu mer söderut är nog det som gäller.

• neven

Medlem
    13 maj, 2005 vid 16:13 som svar på: Bilder från windsurf-kitebattle Gbg 050507-8…

Kör på säröleden mot särö. Sen är avfarten skyltad Askimsbadet. Man kan oftast köra med bil in på badområdet eftersom bomen är öppen och rigga på gräsmattan framför eller bredvid poolen med taggtrådstängsel…

• neven

Medlem
    11 maj, 2005 vid 06:30 som svar på: Bilder från windsurf-kitebattle Gbg 050507-8…

Det var en finfin dag minsann! Tror dessutom att min fina blå/röd/vita Rhino4 fastnade på bild. Själv blev man bara en svart prick…

• neven

Medlem
    10 maj, 2005 vid 17:16 som svar på: Allroundbräda?

Jag har hittat en jättebillig ny 2004 Slingshot SX122!
    Är det nån som vet hur denna är? Det enda negativa jag läst är att den är lite tung. Är det ett problem?

• neven

Medlem
    9 maj, 2005 vid 09:16 som svar på: Allroundbräda?

Tack för alla tips! Det blev en hel del åka av i helgen och fick testa en Naish Thorn 128, en Cabrinha Icon och en Tablas 120 och tyckte att alla var flera snäpp skönare än min gamla. Svårt dock att säga att en var ”bättre” för mig än någon annan…

Så jag har väl kommit fram till att runt 125 borde vara finfint. Hur är det med bredden då? Vill man ha en bredare bräda eller smalare? Vilka egenskaper är kopplade till bredden? Jag bör inte ha problem med att plana eftersom jag är så lätt.

Om det är någon som har en bräda att sälja av typen Thorn, SX, Misfit, JamiePro, Litewave, Tablas osv hör gärna av er till mig. Jag testar gärna!

Cortex: Säg till när du är i Gbg nästa gång och det är kitebart väder så testar jag mer än gärna.

• neven

Medlem
    4 maj, 2005 vid 10:37 som svar på: Prylar med Ryan Air

Hmmm, så det är olämpligt att ta med eftersom de har så lite tid på marken… MEN för en nätt summa så går det jättebra! Typiskt Ryan.

• neven

Medlem
    21 april, 2005 vid 14:33 som svar på: gbg: Björlanda eller Åsa i em? Nån me bil?

Nu skall nog dra mig härifrån. Men först måste jag ut till Hisingen och hämta bil och sen in till stan och hämta kite… Men om du vill så kan jag plocka upp dig nånstans. Slå en pling på 0708867386.

• neven

Medlem
    21 april, 2005 vid 09:43 som svar på: gbg: Björlanda eller Åsa i em? Nån me bil?

Om det är vind efter jubb vid 17-tiden så kan jag tänka mig att åka en sväng till Björlanda. Jag postar isf.

• neven

Medlem
    15 april, 2005 vid 09:32 som svar på: Kiteforum.com?

Det nämndes att de skulle göra om på kiteforum och att den skulle ligga nere i några dagar.

Sida 109 av 113
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications