neven
Forumsvar skapade
-
neven
Medlem2 augusti, 2005 vid 10:02 som svar på: kite lagning i lei i göteborgs trakten, några tipsJag lagade min kite hos UK-Syversen vid Frölunda Torg. De hade inte lagad många kitar innan men jag tycker att det blev riktigt bra. Annars finns ju http://www.drakakuten.se som just gör kite-lagningar, men han var bortrest när jag skulle laga min.
-
Mestadels riktigt lättvindskite i San Diego, fast det kan bli ganska schyssta vågor. Ta med stor bräda och stor kite (typ 20-25 m2) om du skall kitea här. Jag skrev litegrann om min vistelse i SD här . Det blåser mer vad jag förstår längre norrut och mest i SF-området.
-
NV så funkar ju Björlanda. Vet inte hur det är på rak nord men det borde nog kunna funka.
-
Hur gör du exakt? Eller ordna gärna en likadan för onsalamätaren (http://www.oso.chalmers.se/~weather).
Kanonbra! -
Eventuellt Torkelstorp efter jobbet om vinden och riktningen håller.
-
Behöver du till dina händer eller??

Jag tror att de har på flygplatsen och att det bara är att be om det vid check-in. Man kan ju alltid ringa och fråga om det går. -
SMHI och windguru säger mest västligt hela veckan. Rågelund eller ännu mer söderut är nog det som gäller.
-
Kör på säröleden mot särö. Sen är avfarten skyltad Askimsbadet. Man kan oftast köra med bil in på badområdet eftersom bomen är öppen och rigga på gräsmattan framför eller bredvid poolen med taggtrådstängsel…
-
Det var en finfin dag minsann! Tror dessutom att min fina blå/röd/vita Rhino4 fastnade på bild. Själv blev man bara en svart prick…
-
Jag har hittat en jättebillig ny 2004 Slingshot SX122!
Är det nån som vet hur denna är? Det enda negativa jag läst är att den är lite tung. Är det ett problem? -
Tack för alla tips! Det blev en hel del åka av i helgen och fick testa en Naish Thorn 128, en Cabrinha Icon och en Tablas 120 och tyckte att alla var flera snäpp skönare än min gamla. Svårt dock att säga att en var ”bättre” för mig än någon annan…
Så jag har väl kommit fram till att runt 125 borde vara finfint. Hur är det med bredden då? Vill man ha en bredare bräda eller smalare? Vilka egenskaper är kopplade till bredden? Jag bör inte ha problem med att plana eftersom jag är så lätt.
Om det är någon som har en bräda att sälja av typen Thorn, SX, Misfit, JamiePro, Litewave, Tablas osv hör gärna av er till mig. Jag testar gärna!
Cortex: Säg till när du är i Gbg nästa gång och det är kitebart väder så testar jag mer än gärna.
-
Hmmm, så det är olämpligt att ta med eftersom de har så lite tid på marken… MEN för en nätt summa så går det jättebra! Typiskt Ryan.
-
Nu skall nog dra mig härifrån. Men först måste jag ut till Hisingen och hämta bil och sen in till stan och hämta kite… Men om du vill så kan jag plocka upp dig nånstans. Slå en pling på 0708867386.
-
Om det är vind efter jubb vid 17-tiden så kan jag tänka mig att åka en sväng till Björlanda. Jag postar isf.
-
Det nämndes att de skulle göra om på kiteforum och att den skulle ligga nere i några dagar.