neven
Forumsvar skapade
-
Jag åker till Kroatien varje sommar eftersom jag har en massa släkt där. För det mesta är det sten och klippor men det finns även stränder med småsten eller sand. Bol (på ön Brac utanför Split) har riktigt schysst strand av småsten och kristallklart turkost vatten.

Man kan hyra grejjor och få lov att launcha från deras platform. Det går till så här:

Vinden kommer varje dag klockan 13 och håller på till 17-18, lagom för 12-16 kites för det mesta. Inte långgrunt. Mycket vindsurfare, men de badande håller sig på stranden och däromkring. Jag var där tidigt juli och då var det inte så farligt med folk. Senare under sommaren invaderas det av tyskar och tjecker. Jag skall nog ta med mig mina prylar ner i sommar.I övrigt tycker jag att södra delen av kusten är bättre än norra.
-
Jag funderade på Bare Ultra Dry Suit som du ser här . Riktigt bra prissatt i USA, men jag vet inte vem som säljer här i Sverige. Jag köpte deras 5/4 våtdräkt och den är riktigt bra.
-
ok. Då ses vi där!
-
Jag tror det blir Askim idag, men vet inte när jag kommer ifrån jobbet.
-
Fast beror det inte till viss del på vilken kite det är? Vissa drar ju mer eller mindre för sin storlek. Eller? Så det borde vara svårt med generella rekommendationer, speciellt 1m2 hit eller dit.
-
Vi körde i Fiskebäck förra veckan, och det var helschysst. Tippen heter det visst. Ta en bräda du inte är rädd om…
Det känns som att det inte riktigt räcker med snö just nu, eller? Men hör av dig om du skall ut så kanske jag hakar på.
-
Det kan väl inte vara kallare i vattnet än här…?
Jo det får bli att ta med den största man har i isf. -
Vi var ute igår. Lite byigt och lite dåligt med vind, men kul ändå. Idag verkar det inte blåsa nåt.
-
Tackar! Får testa, men det kan nog bli riktigt byigt på NO…
-
Skall precis beställa en lite tjockare våtdräkt och extra neopren-väst för att kunna ge mig ut på vattnet så snart som möjligt. Men jag är rädd att det kan dröja ett tag till…
Askim är bra, men bara på SV. Annars får man tyvärr åka en bit till Björlanda, Gottskär eller Åsa beroende på riktning.
Men nu är det snökite som skall testas! Frågan är dock bara var??
-
Tänkte köra imorgon och onsdag ev. SMHI säger NO till och med Onsdag och SV på torsdag. Sedan töar det nog på fredag…
Var kan man köra på NO då??
Var exakt är denna tipp? -
Fiskebäck skall det visst vara nåt bra ställe på, men jag vet inte exakt var. Kan vara samma som det du menar.
-
Kör med 9, 12, 14. Förmodligen ryker 12:an så småningom.
Väger 55 tunga kg:n… -
Roliga och roliga, de här har kite-t-shirtar i alla fall…
http://www.ksadesigns.com
Vet inte om det går att få tag på här.