nic
Forumsvar skapade
-
Axelne wrote:Var åker folk i helgen då?
Fiskebäck/Torslanda,,,,??Någon som vet bra ställen i närheten/i Gbg att hyra snowboard?
Har inte udens uthyrning?
nic
-
mrFuckFace wrote:kollade vinden nyss och det ska blåsa ca 7m/s idag..frågan är om det räcker? isf bör man hitta en vindsäker spot, känner du till nån? torslanda golfklubb har jag hört ska vara ett hyfsat ställe!
(den bilden är bara för skön:) har den som skrivbordsunderlägg dessutom )
7m/s räcker mer än väl på snö.
Jag jobbar idag men imorgon å på söndag kan jag…
Berätta gärna vart ni åker.nic
-
SamHansson wrote:funderar på köpa loss en serie foillis 2006
Var köpa? tacksam för svar innom 4,3 secÄr det för skolning? Kitesurfskolan i dina trakter har redan köpt en del Ozone Samuraier förra året. De verkade nöjda. Kan nu rekommendera Ozone Access som även har depower men fortfarande ligger billigt. (alla opencell förstås å som bonus är de bra tur/outback-kitar på vintern)
Kolla med Jens på jens@ozonekites.senic
-
NN4AN_Mike wrote:Posta gärna ”före-efter”-bilder av spoten.
Ha det så gott
MickeHaha.
Vi har ju lite samma problem inom skärmflygningen och jag har sett underbara foton från västkusten för typ 100år sedan å då fanns det inga träd i stort sett. Allt är utdikat och planterat sedan dess av Skogssällskapet. Så lyssna inte på någon som säger att man ska bevara naturen för även den är konstgjord här.Ett annat sätt är att göra som ett par diftiga skärmflygare i helsingborg gjorde när de ville ha ett flygställe rensat på träd. Kommunen hade märkt ut några träd med orange sprayfärg som skulle tas ner. Det var ju bara att köpa en sprayburk och märka upp några till, de t.o.m slapp göra jobbet 🙂
Ett långsiktigare sätt är en kopparspik i stammen fast det lär inte hjälpa inför denna säsongen :p
nic
-
SnöClabb wrote:…annars är det alltid blå himmel sol och vind, eller hur Nic!:wink:
Ah.. fyfan vad jag längar 🙂
Kommer upp snart igen förstås…nic
-
johanneslarsson wrote:kan man inte setta skidor under den också? kanske me mille kan svara på?
Nu börjar du ta dig 🙂
Skämt åsido så utan att ha sett någon skadestatistik skulle jag tippa att kite på land ligger rätt högt upp på listan. Typiska grejor som inte håller är knän å annat.Men att sätta på skidor eller snowboard och åka på snö är bara så ball och mjukare än vatten att krascha i när det är puder. (okej inte alltid)
Här har du lite videos med riktig kiting:
Generellt http://www.ozonekites.se/modules/download.php?file=5481b20bddbc92b791d2b987f672b37a
Lite skön http://www.ozonekites.se/modules/download.php?file=2ccd210b98294f440bed945006f1d27f
En duktig kille som heter chasta http://kitemovies.pl/open.php?url=http://www.astercity.net/~kamild/chasta_show.wmvOm man jämför med kiting på vattnet är vatten 2 dimensionellt och på snö i kuperad terräng 3 dimensionellt.
nic
-
Pepä wrote:Finns powerlock på Cabrinhas bom.
coolt men man vill ju inte ha tillbaka den där stora loopen på bommen som oxå fastnade när man minst ville … eller den där lilla loopen som sitter default på North-bommen som oxå krokar i när man minst vill det.
Bäst vore om man kunde både ha full depowermöjlighet _och_ kunna hoppa med bara en hand på bommen.
Näst bäst vore om man åtminstone kunde rigga om den till normal C-shape-åkning när det är en sån dag. (Typ North Vegas 06 kanske om man får tro reklamen)nic
-
eagletech19 wrote:😀
http://www.kitesurferen.dk/view.php?id=1056&type=1
Men det visste ni ju innan:wink:
Mvh Roger ÖÄr det inte konstigt att Cabrinha får en award för en patenterad lösning som därigenom även många andra konstruktörer använder?
Eller har jag fått nåt om bakfoten vad gäller patentet?nic
-
SamHansson wrote:formen är äklig, designen är fin… kör man ikrokat å ska ladda eller vågrida så er sånna där kites att rekomendera.
men visste inte att hoppa högt var förra året, kanske skiter i det iala fall, sorry nic inte lika updaterad som du.
Var inte meningen att verka påläst :p (det var snarare en uppriktig fråga eftersom jag inte sett EHs bomlösning än) men SLE verkar vara super för vågridning. ”Hoppa högt” är ju lite jobbigt eftersom man får hålla en stor del av kraften med armarna (=inget för mina degenererade kontorslemmar) å svårt att kombinera annat ihop med ”full depower”.
Mitt i mellandagsrean har jag impulsköpt en stroppad vågsurfbräda så nu fattas bara en SLE för att vågsurfupplevelsen ska vara komplett. Men det är nog en helt annan åkstil än vad vi vanliga C-shape-åkare är vana vid.
Tror att man till största delen ska se SLE-kiten som ens egen personliga tow-in och jag tror att det räcker med en SLE-kite i typ 10-12kvm eftersom det är först då vågorna växer till sig ändå.Fast vad vet jag, känns näst intill en ny sport juh…
nic
PS: förresten kul att nån gör bra videos i Sverige, cred till dig
-
bohm wrote:Moohhhaaaaahahahaha
Same same, but different..
Sisådär, inga bridles. (ironiskt och helt rätt att när alla andra LEI-märken kopplar på bridles så väljer Ozone att göra sig av med dem till sin vattenkite)
Liknar på pappret mer North Vegas 06 än någon av de andra SLE-kitarna. Till utseendet ser den ut att ha mer gemensamt med övriga SLE iofs.
…än så längenic
-
Fredde wrote:vilken plats kom grabben pa? eller vad har hant kan inte ladda sidan internet e slot i den delen av varlden jag e i…
1a Remi Meum (no)
2a Claes (sv)och om jag fattade rätt
3a Sigve Botnen (no)
Kaupang 1a på skidor. Synd han inte åker bräda, det hade varit en riktigt intressant fajt 🙂
nic
-
ollfa297 wrote:ska man hålla på att kroka ur spelar väll depowern mindre roll i vilket fall?
Visst, och om det alltid blåser samma vind behöver du bara en kite.
nic