nic
Forumsvar skapade
-
Det är lättare i början med skidor eftersom du kan kompensera brister i kitingen med att flytta på fötterna. Annars är det samma sak.
Fast bilder blir mycket snyggare med snowboard … min åsikt iaf.
nic
-
Geilo ligger dryg 20km från hardangervidda. Ibland blåser det helt annorlunda på de olika ställena. Bra med lite mobilnr att ringa för att ta snabba beslut.
Geilo är ok men ibland är ju vidda som du säger stängt vid dåligt väder. Även sjöarna i dalbotten fungerar fast det är ju inte lika kul som att kita i terräng som vidda å geilo.nic
-
Svar till:
Du behöver inga starka vindar heller. Räcker med typ 4msek om man har en större kite. …
[/ QUOTE ]
När det gäller snökiting är det mer skill att kunna hantera kiten i lite vind. Genom att hålla igång kiten och köra kite och snowbord (extra skill för snowboard vid lite vind och begränsat utrymme) i samklang så kan du klättra backar vid som minst 2.5 m/s. Håll igång kiten med kiteloopar bara. Antingen tar du dig till bättre vind eller så får du en grym tur utför.
Svar till:
… Asså. Nic. jag testade att åka med kiten uppe men det tar bort lite av lössnökännslan då man konstant har lite drag åt sidan med kiten åt sidan eller jävla mycket drag uppåt med kite uppe (läs, man flyger). Så jag packar nog hellre ner kiten inför nerfärden

[/ QUOTE ]
Sant fast på mindre backar är det gött i alla fall, plus att man kan välja att plötsligt ”flyga iväg” eller maxa ett hopp.

nic
-
Just för den grejen så är det en opencell foil du vill ha eftersom det inte blir så värst många turer med en LEI om man ska pumpa varje gång.
Med en foil som Ozone Frenzy eller Ozone Access(billigare) går det snorsnabbt att både packa ner och packa upp kiten.
Fast jag brukar åka ner med kiten i luften. Fungerar bra det med…
nic
-
Svar till:
Svar till:
Kiteboarding är en tillfällig lösning när det inte finns snö för Snowkiting
[/ QUOTE ]
Hoppas du inte menar allvar
[/ QUOTE ]
Hoppas inte _du_ menar allvar

nic
ps: fan va gött, säsongen är igång på steffo i alla fall
-
Det är solklart en Ozone du ska ha i ryggan. Ska det hoppas över råkar så får den dock inte vara för liten men för att få ansenlig fart på is behöver man inte många kvadrat.
Mer på http://www.ozonekites.seSå här tar man sig över en råk med stil

nic
-
Någon som har något tips på nån sjyst possada i paracuru?
nic
-
Haha!
De fick mitt telefonnummer men hörde inte av sig så jag misstänkte de bara ville skriva nått kul själva.

Men nu är jag ruskigt nyfiken på om det är jag på bilderna…nic
-
Den är bra, ger jämt å bra drag finfint för wakestyle.
nic
-
tss… den spoten lär inte vara secret länge ändå. 300 m söder om Draget.
Visst var det en grym dag … trodde det var sommar igen ett tag… och det var faktiskt vågor mitt på fjorden som bröt när det blåste som mest…
nic
-
Glöm inte slänga ett öga på nya naishbommen som precis landat.
Trimmern var den smidigaste även förut och den nya chickenloopen som automtisk ramlar i rätt läge vid unhooked verkar smart plus
det ovala hålet som North och nu Naish tagit från Ozone för att inte låsa bommen vid kiteloopar.
(borde även bidra till att inte cl-linan slits så snabbt)
CL QR är dessutom samma som North (äntligen)nic
-
jag å tjejen funderar på att sticka 10e november. http://www.framtidsresor.se säljer direktflyg Landvetter-Fortaleza för 6950kr + flygpl.skatt. för två veckor.
Finns det något billigare? Rätt smidigt med direktflyg me.
nic