nic
Forumsvar skapade
-
Om brädan har skumkärna kan du borra hål å rota runt lite å sedan fylla hålet med epoxy + aerosol (en sorts microballonger) så det blir riktigt hårt. Du kan då antingen gjuta in en mutter (rekommenderas) eller använda vanligt skruv.
(Om hålet blitt för stort kan du lägga lite glasfiber ovanpå, även om det inte blir snyggast så håller det iaf.)Om du inte har hållit på med sånt innan kanske det är dumt att chansa själv, låt någon göra det för en slant då som har lite erfarenhet.
nic
-
Fast i det området är väl Stråvalla lite bättre för vinden på NV å bara 3km söderut. Vill gärna testa Flexifoil förresten, hoppas vi kan ses nån gång på stranden

Bilder från stråvalla igår, surf fram till 10.00

nic
-
Om man masar sig ner idag (lördag) får man se vidundret?
nic
-
Är du rookie ska du bara gå ut med den i ca 6,5-8, å det bör inte gå över 9e m/s.
(När du passerat rookie-stadiet med bred marginal kan du nog hålla den upp till 11-12 beroende på typ av kite men fundera inte på det innan.)nic
-
http://www.elji.se/tjornvader/index.html
kolla i menyn under info väderstationer
jag fixade en sådan för ett företag, för länge sedan iofsnic
-
<
måste vara mej du menar…nic
-
Fina bilder!!! allihopa

nic
-
Svar till:
jakob helbrink
gick ut natur för ett par år sedan på sunds. äsch vi stöter på varandra antar jag…
[/ QUOTE ]
Jag tror också ni stöter på varandra. Lycka till.
nic
-
Svar till:
är det någon skillnad mellan dem? använder ni kiten när ni gör den eller popar ni upp?
[/ QUOTE ]
Pop används mer eller mindre i alla hopp annars blir de lama.
För att poppa en 360 framåt kan du antingen:
Falla av lite för att snabbt få till poppen. (var vig i kroppen)
Åka med mycket fart. (svårt å hårt)
Sikta på en våg. (enkelt)
Köra kiten en aning uppåt just innan och i poppen. (tajmimng å kontroll)…eller alla på en gång.
nic
-
Är foils slöare än lei?
Eller har foil bara hypats som lättvindsalternativ å alla vet ju hur slöa alla kites är i lättvind.Mina Ozone Frenzy06 upplever jag som lika snabba som mina LEI under samma vind … fast det kanske bara är Ozone.
nic
-
Tjena Pet, kul att se dig i götet igen. Om inte det blir för västligt mot 1600 tiden så kommer jag till Askim. Annars blirre rågge…
nic
-
Frenzy 06 kommer att bli grym

Jag har förresten ett paket med.
Naish X3 12 och 16 + bom och nästan nya linor.
Cyclone 130x39cm, lätt bräda, mycket bra popp etc.nic
-
Haha, fifan va manligt, synd jag inte har dragkrok.
nic