nic
Forumsvar skapade
-
Frågan är när EH kommer med en

nic
-
Clas Ohlsson i femman har fått in igen. 125 kronor eller nåt.
nic
-
Svar till:
Helt klart en höjdtagningsmaskin då det går att hela tiden maximera draget (kontinuerligt lite överriggad).
[/ QUOTE ]
Då är jag med.
nic
-
Crossbowen är säkert jättebra men att kitar inte tar bättre höjd än de gör beror nog inte på kiten utan på att brädans avdrift i vattnet.
(Jämför tex när du åker på snö, då är det inga problem att åka 45 grader mot vinden. Där skulle man förresten kunna göra vettiga jämförelser.)…eller?
nic
-
Jag fick låna Kongos. (tack förresten) Provade 5 minuter bara men det var intressant och annorlunda.
Om man hade varit uppväxt med en sån hade den kanske slagit LEI på alla eller många punkter. Vindregister, stabilitet för att nämna några som genast gav sig tillkänna.
Kommer man från LEI känner man sig nog lite bortkommen tills man vänjer sig.
Den trivs definitivt långt in i powerzone och det hör säkert ihop med att den kan ta mycket vind ”klockan 12” utan att det drar speciellt. Ungefär lika snabb att styra som min LEI (under motsvarande drag). Väldigt lätt på bommen, jag överskotade den i början innan jag förstod var den trivdes bäst. Verkar känsligare än LEI för hur man trimmar den vilket kräver hyfsat god förståelse för hur en kite fungerar.Jaja, det är väl allt man kan säga efter 5 minuter. (dvs jag kan ha fått nått om bakfoten och förbehåller mig rätten att ändra mig utan att meddela alla på steffo
)nic
-
Haha, med tanke på nivån på en del av inläggen på detta forumet så ska jag nog hålla mig till de PG13-ratade bilderna…
nic
-
Jag har mer än en kompis (eller kompis-kompisar) som gift in sig i brasilien och lösningen verkar vara att jobba halva året i sverige å leva andra halvan i Brasilien. Antagligen svårare i typ Rio eller på turist-täta ställen som Cumbuco där priserna hålls uppe men Brazilien är stort och det finns hur mkt stränder som helst.

På den resan som bilderna kommer från bodde vi i 10 dagar i lyxposada för 1500 kronor inklusive ett hämningslöst utnyttjande av minibaren på rummet.
Det finns nog andra som vet vad det kostar i cumbuco. Jag hoppas kunna resa till norra kusten och ta mig vidare med buss (som oftast är riktigt bra med tanke på kvaliten på vägarna) för att komma ifrån de värsta turiststråken … nån höst när som helst när passadvinden ligger på ända ner till brazilien…
Ett tips till, ladda ner en brazilien-portugisisk språklektion från DC++ lr nåt innan. Man kommer såå mycket längre på bara pyttelite portugisiska.Bonusbild, flicka med cool tatuering:

nic
-
Har man bara lärt sig att hålla i sina saker så är brasilien bäst. (har inte varit i norra brasilien iofs)
Lite lustigt men när man kollar semesterbilderna så kollar(stirrar) alla i bakgrunden på en som om man var från mars. Som gringo sticker man ut.Tips:
-Ha inte mer med dig än du kan ge bort till någon fattig som insisterar (eller ha iaf inte mer i plånboken).
-Bjud en fattig på restaurang om du ändå ska äta själv och även om du inte fattar portugisiska får du ett leende tillbaka som gör det värt det flera gånger om.

Dra inte hela brasilien över copacobana, du kan lika gärna rulla dig i honung och springa genom en biodling. Copacobana har egna regler och hur du än gör lyser det offer om dig. Vet man om det har man lite bättre chans.
nic
-
Fan vicken go film. Skulle kunna tro att det var en reklamfilm för Ozone. Längtar till vintern nu juh…
nic
-
nic
Medlem24 juli, 2005 vid 05:24 som svar på: Crossbow 12:or till Steffopris 11 papp styck. *DELETED*Äh vaddå, SP är ju både importör, distributör och återförsäljare så det blir nog de som tar hand om eventuella problem i slutändan, eller…?
nic
-
Sorry about the previous posters, it is only this forum that has gone bezerk…
http://www.udenssport.se/
at Övre Husargatan orhttp://www.surfcompaniet.se/
at FiskebäckThey should be able to help you out.
Regards,
nic -
Det är lite strömt och inga jättecleana vågor men rätt ok om man ändå är där. Kolla mitt längre svar och bilder på:
http://www.kitenation.se/web/forums/viewtopic.php?t=2624&sid=5f5da8a2bd98bf237ced361acdd0ca02
nic
-
Blev en svnäng till rågge istället. Det var helt ok…
nic
-
Jag lurar på det med
(kanske inte riktigt så tidigt iofs)nic