nic
Forumsvar skapade
-
Ett tag trodde jag stjärnorna hade tagit slut på windguru men nu är det några långt bort i tiden men ändå…
Gött med lite bilder iaf.
nic
-
Klart det går. Å ju mindre storlek desto mindre skillnad å meck med att spänna 5-linan för att kompensera för Y-fronten.
nic
-
Svar till:
intressant med cabrinha crossbow… man har råkopierat flysurfers p2:a satt några bridles på den och nu är alla LEIare som har dissat foils (speciellt fs) för glatta livet helt lyrsika över den … jag får inte ihop den ekvationen
[/ QUOTE ]
Som om FS var först, å råkopierat… tsss

Bortsett från att det var förenkling intill förvanskning så blir det intressant att testa hur elliptiska LEI skiljer sig i känslan mot vanliga U-formade LEI utan att blanda in andra parametrar. Kan gissa att det inte passar alla … men kanske väldigt många.
Tänk om U-formen ser antik ut om 2 år

nic
-

Utan bladders. Intrssant.
(går att lämna denna tråden utan att nämna f-ordet)nic
-
Vi hade segelbåt. Mat är normaldyrt på öarna och billigt på fastlandet. Fast nu är ju det fortfarande grekland även om gränsen är nära. Kroatien är nog billigare på allt överlag. Fast jag hade nog slängt ett kik på typ Portugal. Billigare än spanien å fina atlantvågor som rulla in och där måste det ju blåsa rätt regelbundet. Inte långt från Tarifa om det inte skulle blåsa heller.
Annars har jag även kitat en del på Korsica och där är det grymt fint.
Corsika, CalviOm man ska ha flickvän med sig är det inget att tveka på. Bonus att det även går att kita emellanåt. Sardinien brukar mina vänner åka till. De har tydligen några bra spots.
I södra grekland (övärlden) ska vinden vara mer pålitlig än i nordvästra delen säger alla.nic
-
Jag var precis i nordvästra grekland på gränsen till södra kroatien. Har aldrig sett sån bleke.

Blåste inte någon dag när jag var där utom när jag inte kunde åka, dan jag kom och dan jag åkte. Såg massor av kitare då iofs. Veckan eftrer blåste det hela veckan istället. Jag hade nog bara dålig timing…

nic
-
Asso skaffa någon som är mer erfaren som säger att nu funkar det med din storlek i den här vinden så slipper du tveka eller va osäker sedan gör du en mental notering om vind etc till nästa gång.
Som tjej borde det inte vara något problem att hitta hjälpsamma grabbar. Bara gå fram å smickra med ”du verkar duktig kan du hjälpa mig lite å sedan hålla ett öga på mig under dagen (men ändå hålla tassarna borta)” 😛Ett annat tips är att det finns inget som är så nedbrytande som för lite vind. Alla kitar som skit om vinden inte räcker till, det är en demokratisk förbannelse alla kan drabbas av oavsett erfarenhet… stay away om vinden inte är tillräcklig.
nic
-
Tarifa
Klicka på fairfinder (se fler erbjudanden) så hittar du billigaste resan till Malaga.
Boka billigaste bilen redan på nätet.
Boka i tid så får du billig resa. Tarifa är bra på tidig vår/ sen höst när det inte är jobbigt varmt och knökat med kitare på beacherna + att det är skönt att komma från ett kallt Sverige då + att hotellen har lägre priser.
Det finns bra ställen runt Tarifa där vinden är svagare när det blåser för mkt i Tarifa. Bilen är ett måste för att fylla sina surfdagar.nic
-
Vore konstigt eftersom vi sysslar med samma sak i stort sett fast med lite olika verktyg.
(fast det vore kanske bra om man då slapp onödiga foilhatarinlägg från stelbenta med tunnelseende)nic – ambivalent med både foil och tube i bagaget
-
Svar till:
det ända jag tycker e att dom e sååå sjuuukt fula, och det e väl ganska uppenbart varför.
[/ QUOTE ]
På snö känns en tubkite fulare, fast det är väl tycke och smak…
nic
-
Ozone kommer med en vattenfoil till nästa säsong. Eftersom jag har ett högt förtroende för dem kommer jag att prova och om jag gillar den kan jag tänka mig att gå över till foil även på vattnet.
Jag hoppas på sparsamt med tingeltangel, mycket kraft och stor depower .
Har redan gjort mig en matchande bräda

Hälsningar,
nic -
Verkar som om Cabrinah är tillbaka.
Vill testa.nic
-
Ska bli mycket spännande att testa

nic
-
Inget problem tycker jag men Slingshot har väl en variant på det.
nic