nic
Forumsvar skapade
-
Vi hade lite varierande på måndagen. Mestadels svagt men det gjorde inte så mycket för man kunde ändå åka upp på berget och åka omkring i skön mjuk snö och blanda snökiting med utförsåkning. Är rätt säker på att Mat fick några riktigt sjysta bilder

Allt var perfekt ända tills det var dags att dra sig hemåt då vi låser ut oss. Hardangervidda är inte skönaste stället att låsa ut sig från bilen på men även det löste sig galant med hjälp av vad som måste varit en pensionerad biltjyv.nic
-
Cham är inte så bra vad jag vet. Vinden kommer liksom inte åt riktigt. Jag har sett bilder på någon som åkte på Valle Blanche men det lät inte som om han rekommenderade stället. Däremot ligger ju inte Semnoz långt därifrån. Väl där kan du nog få riktningen till ett annat ställe som ligger på en högplatå nord-nord-ost om Annecysjön där man även kör enligt uppgift. Bra om man har tillgång till bil iaf.
nic
-
…eller Ozone Imp – en seriös ”Biltema-kite” för endast 990:-
nic
-
Svar till:
Jeg har testet den her i Cabarete, 12 m2, og det var ikke nogen succes. Dårlig styring og er ikke saerlig god når man sejler underpowered.
[/ QUOTE ]
Hm, vem köper en kite för att kita underpowered?

nic
-
Låter som en spotbeskrivning på Geilo/Hardangervidda fast åker du dit finns det risk att det inte blir mycket åkt i betalbacken

nic
-
Skit i DC++ för musik, använd Soulseek.
nic
-
Hm, du kanske hittar mer on du söker efter ”snowkiting”.
nic
-

I denna frågan kan du få alla svar du vill. Det beror på vem du frågar. Lite tröttsamt men så är det.Tubkites duger fint på snö även om de har begränsningar jämför med foil i hanterbarhet.
Bästa är att prova själv men se för sjutton till att prova en Frenzy05. Spännvidden är stor i kvaliten på foilmarknaden. Kanske för att det är svårare att kopiera en bra foil än LEI. Kanske för att det finns fler användningsområden för foil där stabilitet och kvalitet inte är prioriterade.
nic
-
Snick snack.
Kolla rankingen i winter touren vetja

http://www.wintertour.fr/html/classement/ranking.php
Och vad gäller:
Sanbbhet (handling) etc så slår Ozones Frenzy05 det mesta.
Känslan i Frenzyn är samma som i mina LEI-kitar fast Frenzyn är mycket mer hanterbar i kyla plus att man slipper fundera på leashen. (När man kör unhooked kan det vara bra att koppla på en oldfashion leash) Kiteloops är en barnlek och man kan tom fortsätta finjystera draget under kiteloopen eftersom bommen är specialgjord för detta.
nic
-
Jag är i Minas Gerais-området, inlandet alltså. regnperioden är väl nästan över för det mesta ser det ut så som på bilden. En och annan dag kan det komma en skur. Kan inte säga något om vinden vid kusten dock.
Där jag är är det riktigt varmt…
Skickar lite bilder, lite off-topic, bara lite storre kites
nic
-
Du kan nog räkna med att han hoppar utför. 2003 hörde jag från frankrike om flygtider på upp emot minuten. (Långt innan Adam Koch gjorde sin första stupstart på vatten.) Åker du till Norge är chansen stor att du får se lite kiteflygning.
Jag var för upptagen för att ta fräna kort men skickar med en bild på bästa stället för att prova vingarna. På bilden syns tre som laddar för flyg längst upp.
nic