Forumsvar skapade

Sida 129 av 149
  • nic

Medlem
    25 februari, 2005 vid 11:59 som svar på: Aloha Photo…

Vi hade lite varierande på måndagen. Mestadels svagt men det gjorde inte så mycket för man kunde ändå åka upp på berget och åka omkring i skön mjuk snö och blanda snökiting med utförsåkning. Är rätt säker på att Mat fick några riktigt sjysta bilder smile.gif
    Allt var perfekt ända tills det var dags att dra sig hemåt då vi låser ut oss. Hardangervidda är inte skönaste stället att låsa ut sig från bilen på men även det löste sig galant med hjälp av vad som måste varit en pensionerad biltjyv.

nic

• nic

Medlem
    24 februari, 2005 vid 09:14 som svar på: Ta med kiten till Chamonix, lönt ?

Cham är inte så bra vad jag vet. Vinden kommer liksom inte åt riktigt. Jag har sett bilder på någon som åkte på Valle Blanche men det lät inte som om han rekommenderade stället. Däremot ligger ju inte Semnoz långt därifrån. Väl där kan du nog få riktningen till ett annat ställe som ligger på en högplatå nord-nord-ost om Annecysjön där man även kör enligt uppgift. Bra om man har tillgång till bil iaf.

nic

• nic

Medlem
    22 februari, 2005 vid 19:11 som svar på: Biltema ”kite”..

…eller Ozone Imp – en seriös ”Biltema-kite” för endast 990:-

nic

• nic

Medlem
    22 februari, 2005 vid 08:57 som svar på: Torch test.

Svar till:

Jeg har testet den her i Cabarete, 12 m2, og det var ikke nogen succes. Dårlig styring og er ikke saerlig god når man sejler underpowered.

[/ QUOTE ]

Hm, vem köper en kite för att kita underpowered? tongue.gif

nic

• nic

Medlem
    18 februari, 2005 vid 12:29 som svar på: Snowkite trip?

Låter som en spotbeskrivning på Geilo/Hardangervidda fast åker du dit finns det risk att det inte blir mycket åkt i betalbacken wink.gif

nic

• nic

Medlem
    18 februari, 2005 vid 12:24 som svar på: Musik i surffilmer

Skit i DC++ för musik, använd Soulseek.

nic

• nic

Medlem
    16 februari, 2005 vid 12:37 som svar på: Kiteskiing historia

Hm, du kanske hittar mer on du söker efter ”snowkiting”.

nic

• nic

Medlem
    15 februari, 2005 vid 20:22 som svar på: Snökite

Se också till att brädan inte är för smal så att tårna sticker ut för mkt.

nic

• nic

Medlem
    15 februari, 2005 vid 13:02 som svar på: En foilfråga

smile.gif
    I denna frågan kan du få alla svar du vill. Det beror på vem du frågar. Lite tröttsamt men så är det.

Tubkites duger fint på snö även om de har begränsningar jämför med foil i hanterbarhet.

Bästa är att prova själv men se för sjutton till att prova en Frenzy05. Spännvidden är stor i kvaliten på foilmarknaden. Kanske för att det är svårare att kopiera en bra foil än LEI. Kanske för att det finns fler användningsområden för foil där stabilitet och kvalitet inte är prioriterade.

nic

• nic

Medlem
    15 februari, 2005 vid 10:34 som svar på: En foilfråga

Snick snack.

Kolla rankingen i winter touren vetja wink.gif

http://www.wintertour.fr/html/classement/ranking.php

Och vad gäller:
    Sanbbhet (handling) etc så slår Ozones Frenzy05 det mesta.
    Känslan i Frenzyn är samma som i mina LEI-kitar fast Frenzyn är mycket mer hanterbar i kyla plus att man slipper fundera på leashen. (När man kör unhooked kan det vara bra att koppla på en oldfashion leash) Kiteloops är en barnlek och man kan tom fortsätta finjystera draget under kiteloopen eftersom bommen är specialgjord för detta.

20041229-vidda-dag2-116.jpg

nic

• nic

Medlem
    8 februari, 2005 vid 20:31 som svar på: nan i brasilien nu?

2

• nic

Medlem
    8 februari, 2005 vid 20:29 som svar på: nan i brasilien nu?

.

• nic

Medlem
    8 februari, 2005 vid 20:27 som svar på: nan i brasilien nu?

Jag är i Minas Gerais-området, inlandet alltså. regnperioden är väl nästan över för det mesta ser det ut så som på bilden. En och annan dag kan det komma en skur. Kan inte säga något om vinden vid kusten dock.
    Där jag är är det riktigt varmt…
    Skickar lite bilder, lite off-topic, bara lite storre kites smile.gif

nic

• nic

Medlem
    25 januari, 2005 vid 21:23 som svar på: faroflyg

Du kan nog räkna med att han hoppar utför. 2003 hörde jag från frankrike om flygtider på upp emot minuten. (Långt innan Adam Koch gjorde sin första stupstart på vatten.) Åker du till Norge är chansen stor att du får se lite kiteflygning.

Jag var för upptagen för att ta fräna kort men skickar med en bild på bästa stället för att prova vingarna. På bilden syns tre som laddar för flyg längst upp.

nic

• nic

Medlem
    25 januari, 2005 vid 00:43 som svar på: faroflyg

håller med tongue.gif
    Var inte meningen att låta som om det var enkelt bara att det värsta nog sitter i skallen.

nic

Sida 129 av 149
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications